23 / 12 / 2024

Trabzon hafif raylı sistemin güzergahı belirlendi!

Trabzon hafif raylı sistemin güzergahı belirlendi!

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi, hafif raylı sistem için güzergahları belirledi.Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Gümrükçüoğlu, “Projenin bu yılsonuna kadar ihalesini gerçekleştirip önümüzdeki yılın ortasına kadar da projeyi elimize almayı planlıyoruz." dedi.



Raylı sistemin genelde yatay hatlarla devam edeceğini dolmuşçu esnafının da korunacağını belirten Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, “Raylı Sistemle alakalı proje ihalesine çıkılacak güzergahları hazırladık. Projenin bu yılsonuna kadar ihalesini gerçekleştirip önümüzdeki yılın ortasına kadar da projeyi elimize almayı planlıyoruz. Ardından inşallah yapımına başlayacağız. Bakalım 2019 yılına yetiştire bilir miyiz? Allah devletimize zeval vermesin. Raylı Sistem genelde yatay hatlar boyunca devam edecek. Dikey hatlarda ve bazı yatay hatlarda da dolmuşçu esnafımız var olmuş olacaklar” şeklinde konuştu.


GÜZERGAHLAR AN LATILDI

İmar Komisyonu Sözcüsü Hüsnü Akkan, hafif raylı sistemin etaplar şeklinde planlanan güzergahlarını şöyle açıkladı: “Raylı sistemde birinci etap toplamı 14 bin 156 metre çift hat, 6 bin 702 metre tek hat olacak şekilde planlanmıştır. Karayolları 10. Bölge Müdürlüğü, Akyazı Stadı, KTÜ’ye kadar uzanan güzergah ana güzergahtır. Birinci etap iki kısma ayrılmıştır. Karayolları arkası, dolgu alanındaki depo alanı, E-70 karayolundan başlayıp yeni stat (Akyazı), Beşirli, Tanjant’ta Yavuz Selim Bulvarı boyunca devam eden Atapark dört yol kavşağında son bulan 8 bin 136 metre çift hatlı güzergahtır. İkinci kısım ise Atapark Kavşağı’ndan Meydan, Baro, Arafilboyu, Liman, Otogar, Sanayi, Değirmendere, Üniversite C Kapısı ve Havalimanı’na kadar giden şehrin merkez ve doğusunu birleştiren çift hat, Meydan’dan da Kahramanmaraş Caddesi’ne giren tek hat, cadde tramvayı ile Kalekapısı’ndan geçip Ayasofya Kavşağı’ndan Ziya Habiboğlu Caddesi’ne dönüp Osman Turan Caddesi’nden birinci kısım hattına Yavuz Selim Bulvarı’na katılan şehir içi yolcusunu ana hatta bağlayan cadde tramvayı olarak planlandı. Ayrıca Değirmendere’de üniversite yolcusuna hitap eden Milli Egemenlik Caddesi’nden Üniversite A Kapısı’ndan giren tek hat cadde tramvayı, Kalekapısı’ndan Atapark Kavşağı’na giren cadde tramvayı tek hat olarak planlanmıştır. İkinci etap Akçaabat ile şehir merkezini birleştirmeyi amaçlayan güzergahtır. Etap toplamı 8 bin 578 metre çift hat, 260 metre tek hat olacak şekilde planlanmıştır. Yeni stat, Yıldızlı, Söğütlü, Yaylacık, Akçaabat merkezi bağlayan çift hat, ayrıca sahil yolcusunu şehir merkezine taşımayı amaçlayan Yavuz selim Bulvarı’nı sahil boyunca itfaiye kavşağına giden çift hat, bu kavşaktan belediye önüne bağlanan tek hat olarak planlanmıştır. Üçüncü etap şehir merkezini Yomra’ya bağlayan güzergahtır. Etap toplamı 6 bin 308 metre, çift hat olacak şekilde planlanmıştır. Üniversite C Kapısı’ndan ana hatta bağlanan etap üniversite, havalimanı, Konaklar, Yalıncak, Kaşüstü, Yomra güzergahlarına hizmet verecek şekilde tasarlanmıştır. Raylı sistem için depolama alanı olarak Akyazı dolgu sahasın batı tarafındaki mevcut alan planlanmıştır.” Yapılan konuşmaların ardından komisyonun kararı oy birliği ile kabul edildi.


TELEFERİK GÜZERGANI ONAYLANDI

Büyükşehir Belediye Meclisinde alınan bir başka önemli karar ise Sahil ile Botanik Park (Çamoba) arasında teleferik güzergâhının belirlenmesi oldu. Gümrükçüoğlu, “Bu bir süreç, en iyi proje Sahil ile Botanik Park arasında olur diye karar verildi. Daha ileri ki yıllarda Botanik Park’tan Boztepe’ye doğru da teleferik çalışması düşünülebilir. Teleferiğin uzunluğu 3 bin metre ve ulaşım için de kullanılacağını düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. Teleferik güzergahı da onaylandı


KADINLAR HALİ YIKILACAK

Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi’nde ayrıca Ortahisar ilçesi Tabakhane Vadisi Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında kentsel sit alanı içerisinde bulunan Kadınlar Hali’nin yıkılarak yeniden yapılmasına ilişkin plan değişiklikleri görüşülerek oy birliği ile kabul edildi.


Karadeniz'de İlk Haber 


Geri Dön