Tüketiciler en çok nelerden şikayetçi? Hangi sektörler memnun etti, hangi sektörler mağdur etti?
Şikayetvar platformuna, geçtiğimiz aralık ayında adeta şikayet yağdı. Bir yıl içerisinde 450 bine yakın şikayeti çözüme kavuşturan platform, 2022 yılı verilerini açıklayarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri kamuoyuna duyurdu.
Şikayetvar platformu 2022 yılı verilerini açıkladı. Aylık ortalama 18,5 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda, bir yıl içinde 450 bine yakın şikayet çözüldü. Nüfus ortalamasına göre 2022’de bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında; en çok şikayet eden şehir İstanbul olurken, İstanbul’u; Antalya, Ankara ve İzmir izledi.
En çok şikayet; e-ticaret, finans, iletişim ve kargo sektörlerine gelirken, yüzde 419’luk şikayet artış oranıyla vize aracılık ve danışmanlık firmaları geçen yıla damgasını vurdu.
Tanınmış sitelerin taklit edilerek tüketicilerin dolandırılması ise yine geçen en çok sıkıntı yaşanan konular arasında yerini aldı.
ŞİKAYETLER ARALIK’TA YOĞUNLAŞTI
Şikayetvar’ın açıkladığı verilere göre 2021’de 150 bin 185 olan kayıtlı marka sayısı, geçen yıl 162 bin 48’e yükseldi. Geçen yıl platform üzerinden toplam 449 bin 359 şikayet çözüme kavuşurken, e-ticaret sektöründe yapılan kampanyaların da etkisiyle 22 milyon 839 bin 216 ziyaretçi sayısıyla aralık ayı Şikayetvar trafiğinin en yoğun olduğu ay oldu.