Tüketiciler en çok nelerden şikayetçi? Hangi sektörler memnun etti, hangi sektörler mağdur etti?
Şikayetvar platformuna, geçtiğimiz aralık ayında adeta şikayet yağdı. Bir yıl içerisinde 450 bine yakın şikayeti çözüme kavuşturan platform, 2022 yılı verilerini açıklayarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri kamuoyuna duyurdu.
EN ÇOK E-TİCARETTEN ŞİKAYETÇİ OLDUK
Şikayetvar verilerine göre; 469 bin 961 şikayet sayısı ile geçmiş dönemlere göre geçen en çok şikayet e-ticaret sektörüne geldi. 360 bin 439 şikayet sayısı ile finans sektörü, en çok şikayet edilen sektörler arasında ikinci sırada yer alırken, finans sektörünü sırasıyla iletişim, kargo-nakliyat ve internet platformları izledi.
GÜVEN KAYBI YAŞANDI
E-ticaret sektöründe kampanya dönemlerinde yaşanan problemler, finans sektöründe harcama itirazları ve iletişim sektöründe habersiz çekilen ücretler geçen yıl tüketicilerin en fazla mağdur olduğu konular arasındaydı. Şikayetvar verilerine göre, tüketiciler ciddi bir güven kaybına uğradığından yakınırken, 2022 yılında e-ticaret sektöründe büyük firmaların sitelerinin taklit edilmesi bu mağduriyeti ve güven kaybını daha da artırdı.