Tüketiciler en çok nelerden şikayetçi? Hangi sektörler memnun etti, hangi sektörler mağdur etti?
Şikayetvar platformuna, geçtiğimiz aralık ayında adeta şikayet yağdı. Bir yıl içerisinde 450 bine yakın şikayeti çözüme kavuşturan platform, 2022 yılı verilerini açıklayarak tüketicilerin en çok şikayet ettiği sektörleri kamuoyuna duyurdu.
HANGİ SEKTÖRLER MEMNUN ETTİ?
Çözüm platformu Şikayetvar'ın verilerine göre geçen yıl içerisinde müşterisini en çok memnun eden sektör geçtiğimiz yıllardaki gibi yüzde 54'lük memnuniyet oranı ile anne-bebek-çocuk sektörü oldu. Endüstriyel makineler sektörü yüzde 52 memnuniyet oranıyla ikinci olurken, emlak ve inşaat sektörüyle internet platformları müşterilerini en çok dinleyen diğer sektörler arasında yerlerini aldı.
VİZE ŞİKAYETLERİ ARTIŞ GÖSTERDİ
Şikayetvar’ın 2022 verilerine göre, geçen yıl en çok şikayet edilen kategorilerin başında yüzde 419’luk yükseliş ile vize aracılık ve danışmanlık firmaları geldi. Bahis siteleri yüzde 347’lik şikayet artış oranı ile ikinci sırada yer alırken, bahis sitelerini yüzde 274’lük artış oranı ile vakıf ve dernekler kategorisi takip etti. Sözkonusu verilere göre cinsel sağlık ürünleri ve ulaşım uygulamaları da geçen yıl en çok şikayet artışına sahip diğer sektörler arasında yer aldı.