Tuna Çelik Kapı dış pazardaki payını arttırıyor!
Çelik kapı ve iç oda kapısı üretimi yapan Tuna Çelik Kapı, üretimin yansını ihraç ediyor. Tuna Çelik Kapı, İhracat pazarlarının genişletmenin yanı sıra dış pazarlardaki etkinliğini de arttırmayı hedefliyor..
Çelik kapı ve iç oda kapısı üretimi yapan Tuna Çelik Kapı, üretimin yansını ihraç ediyor. İhracat pazarlarının genişletmenin yanı sıra dış pazarlardaki etkinliğini artırmayı hedefleyen Tuna Çelik Kapı, bu hedef doğrultunda yatırımlara başladı.
Yıllık 5 milyon dolarlık ihracat yaptıkları bilgisini veren Tuna Çelik Kapı Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Tuna, pazar paylarının Türkiye'de ve dünyada her geçen gün arttığım vurguladı. Bir aile şirketi olan Tuna Çelik Kapı'nın 10 milyon dolan aşan cirosu ve 5 müyon dolan ihracatıyla Türkiye ekonomisine katkı sağladığım belirten Tuna, "İhracata verdiğimiz önem üe dört kıtada 20'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Yurtdışındaki etkinliğimiz artırmak adına bu yıl içinde Filipinler'de yeni bir firma açtık. İtalya'da da Tuna Kapı Sistemleri olarak İtalyan ortaklanmızla yeni shovvroom açtık. Tuna kapılarını daha fazla ülkeye ulaştırmak adma Fuar katılımlanmızda yoğun şekilde devam ediyor. Geçtiğimiz ay Türkmenistan fuanna katıldık. Kasım ayında ise Dubai'deki The Big 5 Uluslararası İnşaat Fuan'na katüacağız" dedi.
Geçen yıl 40 bin adet çelik kapı üretti Tunalar Grup bünyesinde yer alan Tuna Çelik Kapı'nın 1998'den bu yana Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösterdiğini hatırlatan İsmail Tuna, grup firmalarına ait olan Tunalar Damperin ise 40 yılı aşkın süredir araç üstü ekipman ve damper imalatı yaptığım aktardı. Tunalar Grup bünyesinde Tunart İç Oda Kapı ve Niltuna Dış Ticaret şirketinin de bulunduğu açıklayan Tuna, bu dört farklı şirketin yanı sıra ortaklık ve iştiraklerinin olduğu şirketlerle de hem kapı hem de diğer sektörlere ek hizmet verdiklerini söyledi. Tuna'nın kurulduğu ilk yıllarda ayda 700 ila 800 adet çelik kapı üretimi yaptığım kaydeden Tuna, şu anda ayda 4 bin adet çelik kapı üretim kapasitesine sahip olduğu bügisini verdi. Bu adetlerin içinde üretimi zor olan lüks kapıların da olduğunu anlatan Tuna, "İç oda kapısında ise üç yıl gibi bir sürede üretim kapasitesini aylık 500 adetten bin 500 adete çıkmayı başardık. 2012 yılım çelik kapıda 40 bin adet ve iç oda üretiminde ise 15 bin adet rakamlarım yakaladık" şeklinde konuştu.
"Birçok ülkede Tuna markası aranır oldu"
Tuna Çelik Kapı olarak sektördeki bilinilirliklerinin 2002'de başladığını ve 2005'te gelişen ihracatla beraber ivme kazandığını anlatan İsmail Tuna, kaliteden ödün vermeyen fîrmalannın başan çizgisini her geçen gün yukan taşıdığım söyledi. Yurtiçinde ve yurtdışında aranan bir marka olduklarını savunan Tuna,"Artık yurtdışında birçok ülkede dahi 'Tuna' markası özellikle talep edilir oldu. Yaptığımız işin belki en heyecanlı ve bizi mutlu eden kısmı da bu. Dünyada bir Türk markasının özellikle istenir olması. Bunun yanında yıllar içinde lüks kapı imalatı ve özel model yapımına verdiğimiz önem de markamızı rakiplerimiz göre ön plana çıkardı. Kalitenin ve farklılığın tercih edildiği proje ve evlerde modellerimiz ve markamız aranmakta" diye konuştu.
Dünya Focus