06 / 05 / 2024

Turizmdeki rüzgar potansiyel müşteriyi 105 milyona çıkardı!

Turizmdeki rüzgar potansiyel müşteriyi 105 milyona çıkardı!

İdil Yiğitbaşı 'Türkiye'nin nüfüsü 73 milyon... 32 milyon da turist geliyor desek, ürünlerimizi satabileceğimiz 105 milyon potansiyel müşteri var' diyor



 

TÜRK turizmi iyi rüzgar yakaladı... Önce Arap Baharı nedeniyle Mısır ve Tunus'a gitmek istemeyen turistleri çektik. Ardından da sektörde en önemli rakibimiz olan Yunanistan'da kriz patladı. Dışarıdaki olumsuzluklar Türkiye'ye yaradı... Malumunuz, Yaşar Grubu'nun asıl işi gıda ve boya... Fakat grup turizm alanında da Altınyunus markasıyla faaliyet gösteriyor.    Geçen haftanın son günü, Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı ve İcra Başkanı Mehmet Aktaş'ın konuğuyduk. Turizmdeki rakamları '10 yılın en iyi dönemi' olarak yorumlayan İdil Yiğitbaşı, 'Altınyunus otelimizle Çeşme'deyiz. Yaşar Grubu olarak işimizin yüzde 70-75'i gıda, yüzde 20-22'si boya. Kalanlar ise dış ticaret, kağıt, turizm ve enerji. Ancak çok büyük bir pay almasa da, turizmin iyi olması, bizim tüm işlerimizi ilgilendiriyor. Çünkü turizm iyi gittiği zaman gıda da boya da iyi oluyor' diyor ve şu basit hesabı yapıyor: 'Türkiye'nin nüfusu 73 milyon... Yabancı turist de 32 milyon desek, gıda satabileceğimiz nüfus 105 milyona ulaşıyor.'   Pınar markasıyla ilgili detaylar da veren Yiğitbaşı, Türkiye'deki 18.7 milyon hanelik rakama dikkat çekiyor: - Bu hanelerin yüzde 78.2'sinde Pınar ürünü var. - Yani 60 milyon insan Pınar ürünü tüketiyor. - Ambalaj olarak 10 kategoride 600 çeşit ürünümüz var...' Burada araya girip soruyoruz 'Ciro bazında bakacak olursak, 2011 gıdada nasıl geçti'    6 MİLYAR CİRO HEDEFİ Yiğitbaşı yanıtlıyor: 'Geçen yıl 3 milyar lira konsolide ciro elde ettik. Yaşar Holding, son 2 yılda yüzde 15 civarında bir büyüme gerçekleştirdi. Bu yıl da yüzde 15 konsolide büyüme hedefi koyduk. İlk iki aylık gerçekleşmeler bu hedefi yakalayacağımızı gösteriyor. Önümüzdeki 5 yılda da ciromuzu iki katına çıkartarak 6 milyar lira konsolide ciro hedefliyoruz' diye konuştu.  Tüm iş sohbetlerinde olduğu gibi bu kez de söz dönüp dolaşıp 'Ortadoğu'nun Türkiye ilgisine' geliyor. Bölgede Yaşar Grubu'nun gıda pazarında ciddi bir ağırlığı var... 30 yıldır da Dubai ve Abu Dabi'de Pınar markasıyla ürünler satılıyor... Bölgeye ilk olarak labne ürünü ile girdiklerini ve bu üründe bir numaraya oturduklarını belirten Yiğitbaşı, 'Bir Arap'a Pınar diyorsunuz, hemen 'labne' diyor. Pınar Labne'nin bu bölgedeki pazar payı yüzde 40 civarında. O bölgeye 35-40 milyon dolarlık mal satıyoruz' diyor.   Suudilere niyet, Irak'a kısmet DUBAI ve Abu Dabi'den sonra şimdi Irak'ta büyüdüklerini belirten Yiğitbaşı, 'Oraya özel bir kahvaltı ürünü geliştirdik: Breakfast cream. Yani kahvaltı kreması. Kaymak benzeri bir ürün. İlk olarak Suudi Arabistan için planlamıştık ama Irak'ta çok ciddi bir pazar kazandı' dedi. Ortadoğu'da ciddi bir pazar olduğunu belirten Yiğitbaşı, 'Bu bölgede Türk markalarını daha güçlü görüyoruz. Ayrıca markalarımızın biliniyor olması da bize güç veriyor. İnsan kaynağını da oralara göndermek gerekiyor. Bundan sonra arkadaşlarımızı yurtdışında daha fazla görevlendireceğiz.   Hedef BAE'de üretim yapmak YURTDIŞI faaliyetlerde cironun 140 milyon dolara ulaştığını belirten İcra Başkanı Mehmet Aktaş ise 'Son iki yıldır ciromuzda yüzde 15'erlik büyüme var... Yurtdışı faaliyetlerdeki ciroda da yüzde 15-20 büyüme hedefliyoruz. İhracat+dış şirketlerimizin şu anda toplam ciro içinde yüzde 10 payı var. Bu payı önümüzdeki 3 yıl içinde yüzde 20'ye çıkaracağız' dedi. Ortadoğu'da özellikle BAE'de üretimi düşünebileceklerini belirten Aktaş, 'İnorganik büyümeye de açığız. Fırsat olursa şirket satın alabiliriz. Alacağımız şirket yurtiçinde de olabilir, yurtdışında da' diye konuştu.   Perakende gıdayı istemiyor çünkü... PERAKENDEDE değil, dağıtımda çok güçlü bir şirket istediklerini belirten Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı İdil Yiğitbaşı, 'Dağıtımda çok güçlü bir şirketimiz var. Satış-dağıtımı daha da güçlendirebiliriz. 150 bin noktaya ulaşıyoruz. Müşterilerimizle rekabet etmek istemediğimiz için perakendeye girmiyoruz. Başka gruplar perakendede büyüyorlar ancak biz müşterimize rakip olarak büyümekten yana değiliz' dedi.   METRO, ALDI VE REW'E GİRDİ! PINAR, DYO ve Develux'ün Turquality markası olduğunu belirten İcra Başkanı Mehmet Aktaş, Türkiye, 10 dünya markası çıkarmayı hedefliyor. Pınar bu anlamda güçlü bir aday... Fransa'da, İsviçre'de ve İngiltere'de Pınar markalı ürünleri bulabiliyoruz. Almanya'da Şölen markasıyla varız' dedi. Almanya'da işlenmiş balık ürünlerinin de satıldığını belirten Aktaş, 'Metro, Aldi ve Rewe'de levrek, çupra ve füme alabalık satıyoruz. Bunlar Manisa'daki işlenmiş balık tesisimizden gidiyor' diye konuştu. Akşam

Geri Dön