22 / 11 / 2024
fuzul

Neva Kozmetik rüzgar enerjisi ve turizm yatırımı için kolları sıvadı!

Neva Kozmetik rüzgar enerjisi ve turizm yatırımı için kolları sıvadı!

Türkiye’nin ilk yerli saç boyası üreticisi olan Neva Kozmetik’in patronu Armağan Okay şimdi de Çerkezköy’de rüzgar enerjisi yatırımı için kolları sıvadı. Okay, aynı bölgede iş oteli için de düğmeye bastı.





Uluslararası devlerin rekabetine rağmen Türkiye’nin ilk yerli saç boyasını üreterek liderlik koltuğuna oturan Neva Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı Armağan Okay, 77 yıllık bir İspanyol markayı satın almasının ardından atağa geçti. Wella’dan emekli olan babasıyla kurduğu fabrikada jöle üretimiyle başladığı macera onun, bugün yerli markalar arasında liderlik koltuğuna oturmasını sağladı. Saç bakım ürünü ve şampuanlarını 18 ülkeye satan Okay şimdi de rüzgar enerjisi ve turizm yatırımları için kolları sıvadı.


- Türkiye’de ilk yerli saç boyasını ürettiniz. Hikayenizi anlatır mısınız?


Babam ve aynı zamanda kurucumuz olan Teoman Okay,  bir yandan İstanbulspor’da top koştururken bir yandan da bankacılık yapardı. Daha sonra Wella’da çalışmaya başladı orada edindiği tecrübe, bizim bu alanda marka olmamızın temellerini attı.Babam emekli olduğunda güçlerimizi birleştirdik ve Neva’yı kurduk.18 yıl önce 750 metrekare üretim ve depolama alanıyla yola çıktık 40 yıllık tecrübenin sonucu bu şirket kuruldu. İlk olarak jöle ürettik, ardından biryantin geldi. 5 yıllık çalışmanın sonunda 77 yıllık İspanyol bir firmayı aldık ve ilk yerli saç boyası Nevacolour’u üretmeye başladık.


- Çerkezköy’de yüksek teknolojiyle üretim yaptığınız bir fabrika kurdunuz...


Merter’de üretim yaparken buranın yetersiz kaldığını görünce Çerkezköy’de bir yatırım yapmaya karar verdik.25 bin metrekare kapalı alana sahip bir tesis. Son teknolojiyi kullanıyoruz ve dünyadaki gelişmeleri takip ediyoruz. Şimdi ek bir tesis yapıyoruz, depolama alanı da olacak. Kredi kullanmadan parça parça 4 milyon dolarlık bir yatırımla büyütüyoruz şimdi.


- Yeni plan ve projeler var mı?


Yeni sektör planları yapıyoruz. Hedefimizde enerji ve turizm sektörüne girmek var. 2015 yılında start vermeyi düşünüyoruz bu projelere, fizibilite çalışmalarını yapıyoruz şu anda. Fabrikamızın bulunduğu Çerkezköy’de rüzgar santrali kuracağız. Bunun için bir yabancı ortakla yatırım yapabiliriz. Rüzgar enerjisinin dışında yine Çerkezköy’de bir iş oteli düşünüyoruz. Bununla ilgili izin aşamasından sonra yatırım planlıyoruz. Bir zincirin halkasını almayı tercih ediyorum. Diğer fabrikaların da aynı sıkıntısı var konaklama orada ihtiyaç. Biz de bu nedenle 200 yataklı bir yatırım olsun istiyoruz.


- Ar-Ge’ye ne kadar bütçe ayırıyorsunuz?


Bütçenin yüzde 5’i her yıl ar-ge’ye ayırıyoruz. 2013 yılında 5 yıllık ar-ge sonucu Türkiye’nin ilk yüzde 100 beyaz kapatan amonyaksiz kalıcı saç boyası Botanic’i satışa sunduk. Bunun yanı sıra erkeklere özel olarak 5 dakikalık amonyaksız saç kalıcı saç boyası Nevamen ürün gamına eklendi.


- Hedef kitleniz kadınlar ama...


Satışlarımızın yüzde 90’ı kadınlara. Erkeklerde de son yıllarda boyama alışkanlığı gelişiyor. Erkekler ise saçlara ak düştüğünde boyamaya başlıyorlar. Erkek grubumuzun ağırlığı 45 yaş ve üzeri.


- Şu anda neler yapıyorsunuz?


Saç boyası başta olmak üzere sampuandan saç bakım ürünlerine saçla ilgili herşeyi üretiyoruz. Günlük 60 ton saç boyası üretim ve dolum kapasitesine sahibiz ve pazarda lider konumdayız. Toplam 50 bin kuaföre ulaşıyoruz, Türkiye’de kayıtlı kuaför sayısı zaten 200 bin. 57 renkle başlamıştık şu anda 257 renk paletine ulaştık. Üretimin ağırlığı burada ama İspanya’da da yatırım var oradaki yatırımı buraya taşımaya çalışıyoruz parça parça... Orada küçük bir kısmı bırakacağız. Sadece Avrupa’ya açılan kapımız olacak. Yıllık 20 milyon adet sadece boya üretiyoruz. Yılda yüzde 15 büyüme öngörüyoruz. Yeni ürünler geliştiriyoruz sürekli. Bir ürünün çıkma süreci en az 7-8 sürüyor. Yeni bir sarı saç rengi serisiyle ilgili üç yıl çalıştık mesela.


- İhracat...


Almanya ve Hollanda’da satış ofisleri açtık. Güney Amerika’dan Ortadoğu’ya, Avrupa’dan Afrika’ya aralarında Rusya, Azerbaycan, İran, Cezayir ve Irak gibi ülkelere ihracat yapıyoruz. İç pazarda çok yoğunuz o nedenle dışarıda çok agresif büyümek istemiyoruz. Üretimin yüzde 30’u ihracat diyebilirim.


Sağlıksız ürün kullanan 1.650 kuaföre ceza kesildi 


Merpenaltı en büyük sorunumuzdu neyseki artık Bakanlığın sıkı denetimler var ve sayıları gittikçe azalıyor. Şu anda merpenaltının oranı yüzde 20. Çok ucuz ve sağlıksız ürünler var ve kuaförler satın alıyor, bu ürünleri kullanan 1.650 salona ceza kesildi. 880 ürünün içinde olmaması gereken maddeler bulundu mesela. Bu konuda fiyat en önemli kriter. 1 liraya da jöle satan 20 liraya da. Tüketici bunu sorgulamalı.


Hürrem ‘tarçın bakır’ satışını yüzde 60 artırdı


Muhteşem Süleyman dizisindeki Hürrem Sultan’ın saç rengi çok popüler oldu. 8.44 Tarçın-Bakır renginin satışı iki ayda yüzde 60 arttı. Hem tüketici hem de kuaförler bu renge çok yoğun talep gösteriyor.


Bir ‘renkli kozmetik’ firmasını satın alacağız


Bize talip olan fonlar oldu, başta ortaklık teklifleri de geliyor. Ama biz bu markaya çok emek verdik, geriden gelen bir nesil var. O nedenle şuanda ortaklık ya da bir hisse satışı düşünmüyoruz. Ama biz bir firma satın almayı düşünürüz. Bununla ilgili görüşmeler yapıyoruz. Bu satın almayla beraber renkli kozmetiğe girme planımız var.


 


Fulya Erdem/Star




Geri Dön