13 / 11 / 2024

Türk çimentosu ithalatçı asfalt lobisine takıldı

Türk çimentosu ithalatçı asfalt lobisine takıldı

Borla geliştirilen ve Başbakan'ın, 'Türk çimentosu' olarak tanımladığı yüzde 100 yerli çimento, ithalatçı asfalt lobisi tarafından engellendiği için deneme üretiminin ötesine geçemedi




Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) Ar-Ge laboratuarlarında bor katılarak geliştirilen ve Başbakan'ın 'Türk çimentosu' olarak tanımladığı borlu çimentoda hedeflenen üretim gerçekleşemedi. TCMB Ar-Ge Direktörü Prof. Asıl Yeğinobalı, 2007'de yüzde 100 yerli malzemeyle geliştirilen ve geçen yıl 6 bin ton deneme üretimi de yapılan borlu çimentoda istenilen üretim hacmine ulaşılamamasında ithalatçı asfalt lobisinin etkili olduğunu söyledi.
Yeğinobalı, piyasada 'Türk tipi çimento' diye de adlandırılan borlu çimentonun beton yol ve baraj yapımında çok iyi sonuçlar verdiğine dikkat çekti.

ASFALT DAHA PAHALI

Asıl Yeğinobalı, “Ülkemizde 63 bin km uzunluğunda karayolu ağı var. Bunun büyük bölümü asfalt. Ülkemizde yük ve yolcu taşımacılığının yüzde 95'i karayolundan yapıldığı için çok sık bakım ve onarıma ihtiyaç duyuluyor. Asfaltın bakım ve onarımı bazen yapım maliyetini de aşıyor" şeklinde konuştu. Ağır yük taşıyan kamyon trafiği dikkate alındığında Türkiye için en ekonomik çözümün beton yol olduğuna işaret eden Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TCMB) Genel Koordinatörü Oğuz Tezmen ise bunun gerekçesini şöyle açıkladı: “En önemli konu dayanıklılık... Yurtdışında 50 yıl bakım gerektirmeyen beton yollar var. Asfalt ithal edilmekte, ancak betonu Türkiye'nin taşını-toprağını öğüterek yapıyoruz.”
Şükrullah DOLU/Yenişafak


Geri Dön