Türkiye AVM'de Avrupa ile olan yarışında hız kesmeden yoluna devam ediyor!
Hulusi Belgü, “Daha kaç AVM’ye yer var?” başlıklı konuşmasında, Türkiye genelinde 337 alışveriş merkezi bulunduğunu, buna 2014-2015 yıllarını kapsayan dönem için planlanmış 95 projenin daha ekleneceğini söyledi.
Perakende Günleri’ne ana sponsor olarak destek veren Multi Turkey’nin Yönetim Kurulu Üyesi Hulusi Belgü, “Daha kaç AVM’ye yer var?” başlıklı konuşmasında, Türkiye genelinde 337 alışveriş merkezi bulunduğunu, buna 2014-2015 yıllarını kapsayan dönem için planlanmış ya da inşaat aşamasında 95 projenin daha ekleneceğini söyledi.
Türkiye’de Avrupa ile kıyaslandığında AVM sektöründe hala gidilecek uzun bir yol olduğunu vurgulayan Belgü, “Sektörümüz durmuyor, ilerliyor. Ülkemizdeki AVM sayısının 2016 yılında 400’ü bulacağını öngörüyoruz” dedi.
Türkiye genelinde 11 Forum Alışveriş Merkezi’nin yanı sıra bu yıl içinde şirket bünyesine katılan Gordion, Erzurum AVM ve Magnesia alışveriş merkezleriyle birlikte 14’ü aktif, 3’ü geliştirme aşamasındaki projeyle Türkiye’nin en büyük perakende platformu olan Multi Turkey, Perakende Günleri’ne katıldı.
Türkiye’nin en önemli perakende buluşmalarından biri olan Perakende Günleri’ne ana sponsor olarak destek veren Multi Turkey’nin Yönetim Kurulu Üyesi ve AYD (Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği) Başkanı Hulusi Belgü, “Daha kaç AVM’ye yer var?” başlıklı konuşmasında, AVM sektöründeki doğru ve yanlış yatırımların sektörün geleceğini nasıl etkilediğini değerlendirdi.
Türkiye genelinde 337 alışveriş merkezi bulunduğunu, buna 2014-2015 yıllarını kapsayan dönem için planlanmış ya da inşaat aşamasında 95 projenin daha ekleneceğini belirten Belgü, alışveriş merkezi yatırımlarının sürdüğünü kaydetti. Belgü, “Ülkemizdeki AVM sayısının 2016 yılında 400’ü bulacağını öngörüyorum. Bugün Avrupa’da her 100 kişiye 250-270 metrekare arası AVM düşüyor. Türkiye’de ise bu oran 130 metrekare civarında, yani Avrupa’nın yarısı kadar. Dolayısıyla daha gidilecek uzun bir yol olduğunu söyleyebiliriz” diye konuştu.
Belgü: “Sektör verilerinin bilgiye dönüşmesi ve doğru okunması gelecek için önemli…”
Doğru yatırım için sektör verilerinin bilgiye dönüşmesi ve doğru okunmasının her zamankinden daha önemli ve öncelikli olduğunu vurgulayan Belgü, sözlerine şöyle devam etti: “Ekonomide oluşan istikrara paralel olarak yatırımcı güveni de artıyor ve sektörümüz yeni yatırım çekiyor. Gelir seviyesinin de artmasıyla birlikte yatırımcı artık hem İstanbul’da hem de başka şehirlerde yatırım yapmaya yöneliyor. Sonuçta AVM’ler yatırım potansiyeli olan bölgelerde açılıyor ve sonrasında bulunduğu bölgeye değer katıyor.”
Doğru bir AVM yatırımının ‘olmazsa olmaz’ 3 şartı bulunduğuna dikkati çeken Multi Turkey Yönetim Kurulu Üyesi Belgü, bunları ‘proje, mağaza karması ve iyi bir yönetim’ şeklinde sıraladı. Belgü, alışveriş merkezinin sunduğu güven unsurunun da önemli olduğunu söyledi.
Belgü, birbirini tekrar eden alışveriş merkezleri yerine sektöre yeni konseptler kazandıran yatırımlar gerektiğini vurguladı.
“Tarih hayal kuranları yazar…”
Belgü’nün konuşmasından önce gösterilen “Tarih hayal kuranları yazar” başlıklı film, Perakende Günleri katılımcılarının büyük beğenisini topladı. Hulusi Belgü, “Bundan çeyrek asır önce ülkemizde alışveriş merkezi diye bir yapı, bir sektör yoktu. Sonra birileri çıktı; önce hayal ettiler, sonra hayal ettiklerini gerçekleştirmek için çalıştılar ve başardılar. Bugün milyarlarca lira ciro yapan, milyarlarca dolarlık yatırım değerine ulaşan, on binlerce kişiye istihdam ve ekmek kapısı sağlayan bir sektörün ilk harcını koydular ve sonra gerisi geldi. Bugün alışveriş merkezi sektörü, Türkiye’nin dördüncü en büyük sektörünü oluşturuyorsa eğer, ülkemizde ilk alışveriş merkezini hayata geçirenlerin hayal gücü sayesindedir” diye konuştu.