22 / 11 / 2024
fuzul

Türkiye'de demiryolu ağının yüzde 6.1'i Konya'ya ait!

Türkiye'de demiryolu ağının yüzde 6.1'i Konya'ya ait!

Konya il sınırları içinden gecen demiryolu uzunluğu 2012 yılı itibariyle 590 kilometre. Türkiye genelinde 9 bin 594 kilometrelik demiryolu ağının yüzde 6.1'i Konya'ya ait...




Karayoluyla ulaşımın yanı sıra demiryolu ulaşımı olanağına da sahip olan Konya, il sınırları içinden geçen demiryolu uzunluğu 2012 yılı itibariyle 590 kilometre. Türkiye genelinde 9 bin 594 kilometrelik demiryolu ağının yüzde 6.1'i Konya'ya ait 


Konya'nın demiryolu bağlantısı 1898 yılından bu yana kullanımda. Konya'dan geçen trenler;  Ankara  ve Eskişehir Yüksek Hızlı Treni, İç Anadolu Mavi Treni,  İzmir  Mavi Treni, Toros Ekspresi ve Karaman DMU Set. Türkiye'de, başta Büyükşehirler arasında yüksek hızlı demiryolu hatları ve yeni konvansiyonel hatlar olmak üzere demiryollarına önemli yatırımlar yapılıyor. 


Avrupa, Asya ve Ortadoğu ile Afrika arasındaki stratejik konumun güçlendirilerek, kesintisiz ve yüksek standartlı demiryolu bağlantılarını sağlamak için mevcut hatların yenilenmesi ve yeni hatların inşa edilmesi çalışmaları devam ediyor. 2023 'e kadar olan dönemde demiryollarına yaklaşık 45 milyar doları yatırım yapılması planlanıyor. 

Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında yolcu taşımacılığındaki demiryolları payının yüzde 2'den yüzde 10'a, yük taşımacılığındaki payın ise yüzde 5'den yüzde 15'e çıkarılması hedefleniyor. 


HIZLI BİR YOLCU ARTIŞI YAŞANDI 


TCDD Gar Müdürlüğü'nden alınan bilgilere göre, YHT (Yüksek Hızlı Tren) hizmetinin başlamasıyla birlikte tren yolcu sayısında hızlı bir artış yaşanmış olup, taşman yolcunun yüzde 83'ünün YHT'ler ile taşındığı görülüyor. YHT, hem sürelerin kısalması hem de artan seferler neticesinde, günden güne yolcuların çok daha fazla tercih ettiği bir ulaşım imkanı oluyor. İhale aşamasındaki Konya-Karaman Hızlı Tren Hattı'mn da tamamlanması ile birlikte de Konya'nın önemli bir yönüne daha ulaşım Demiryolları'nda artan yolcu trafiğine parelel olarak mevcut süreçte de yük taşımacılığında Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD)nm gözle görülür bir artış yakaladığı görülüyor. Konya'nın demiryolu ulaşımındaki dönüm noktası, hizmet vermekte olan KonyaAnkara arası hızlı tren projesi. Bu projenin tamamlanmasıyla Konya-Ankara arası ulaşım süresi 1 saat 50 dakikaya indi. Ankara'dan Konya'ya uzanan hattın uzunluğu 306 kilometredir. Her gün karşılıklı 8 seferle Ankara ve Konya arasında bir köprü kuruldu. Türkiye'nin 3. yüksek hızlı tren hattı olan Konya-Eskişehir arası da, 23 Mart 2013 tarihinde hizmete açıldı. Konya-Eskişehir yüksek hızlı tren hattının uzunluğu 355 kilometre olup karayolu ile 5 saat süren seyir süresi yüksek hızlı tren ile 1 saat 50 dakikaya düştü. 


YENİ YHT GAR'I ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR 


Konya eski buğday pazarına yeni YHT Gar'ı yapılmasına yönelik uygulama projeleri hazırlanıyor. Uygulama Projesi sözleşme bedeli 348 bin 400 TL. Proje bedeli uygulama projesinden sonra belli olacak. Çalışmalarda sona gelinmiş olup kamulaştırma devam ediyor. Ayrıca TCDD tarafından, Konya Gar'da bulunan TCDD alanlarının, kentsel dönüşüm projeleri çerçevesinde "TCDD Özel Proje Alanı" ilan edilerek, yolcu taşıma faaliyetleri dışındaki faaliyetlerin gar dışına çıkarılması, yük operasyonlarının Kayacık Lojistik Merkezi'ne aktarılması planlanıyor. Konya Gar'daki yükleme-boşaltma hizmetleri giderek artan yük taşıma potansiyeli nedeniyle Horozluhan'da verilmeye başlanmış, daha sonra kent merkezi içinde kalmış olan yük garlarının şehir dışına alınması projesi kapsamında müşterilere daha modern bir şekilde yük taşıma hizmeti verebilmesi amacıyla Kayacık mevkiinde lojistik merkez kurulması çalışmaları da sürdürülüyor. 




KERİM ATICI/Konya Yenigün


Geri Dön