07 / 05 / 2024

Türkiye'de tercih değişti! Artık sedan otomobiller tercih edilmiyor

Türkiye'de tercih değişti! Artık sedan otomobiller tercih edilmiyor

Uzun yıllardır sedan cenneti olarak bilinen Türkiye'de kullanıcıların tercihleri değişti. Artık sedana yönelmekten vazgeçen kullanıcı rotasını SUV'a çevirdi. İşte detaylar...



ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞLARI YÜZDE 157 ARTTI
Hibrit araç satışları aynı dönemde 45 bin 190 adetten yüzde 14 artışla 51 bin 504 adede çıktı. Pazardan aldığı pay yüzde 8,7’den yüzde 10,2’ye ulaştı. Elektrikli otomobillerin de çeşitliliği arttıkça adetlerde de sert artış gerçekleşti. Yüzde 0,5 olan elektrikli araçların payı yüzde 1,2’yi gördü. İlk 11 ayda geçen yıla göre, 2 bin 415 adet olan elektrikli otomobillerin satışı yüzde 157 artarak 6 bin 214’e ulaştı.

ORTA SINIF KÜÇÜLDÜ LÜKSLER BÜYÜDÜ
Otomobil pazarının en fazla satan segmenti hiç kuşkusuz C sınıfı. Burada yer alan modellerin birçoğu orta sınıfa hitap ederken, son dönemde artan fiyatlarla birlikte artık buna orta sınıfın da ulaşamadığı. En fazla küçülen segment A olurken onu yüzde 17 ile D sınıfı izledi. C’de ise gerileme yüzde 8’i buldu. Asıl dikkat çeken segment ise B sınıfı oldu. Artan fiyatlarla sınıflar arası kayma da oldu. Parası C’ye yetmeyen soluğu B’de aldı. İlk 11 aylık süreçte geçen yıla göre yüzde 10 büyüyen B segmenti karşısında hem C hem de D’nin daralması dikkat çekti. Ağırlıklı lüks modellerin yer aldığı segmentte ise E ve F sınıfında büyüme görüldü. E segmenti ilk 11 ayda yüzde 19, F ise yüzde 46’dan fazla arttı.


Geri Dön