Türkiye'nin en değerli markası belli oldu! 5. kez üst üste aynı başarıyı tekrarladı
Türk Hava Yolları, (THY) uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance tarafından yapılan araştırmada üst üste 5'inci kez Türkiye'nin "En değerli markası" oldu.
THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, kurumun Türkiye'nin en değerli markası seçilmesi konusuna ilişkin şunları söyledi:
2018 yılından bu yana ‘Türkiye’nin En Değerli Markası’ olmaktan gurur duyuyoruz. Bu başarıda pay sahibi olan tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Ülkemizin milli bayrak taşıyıcısı olmanın verdiği sorumlulukla ve dünyanın en çok ülkesine uçan hava yolu olmanın gücüyle markamızı daha nice başarılarla buluşturmaya devam edeceğiz.
THY'NİN TARİHÇESİ
Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı "Devlet Hava Yolları İşletmesi" 1933 yılında kuruldu.
İlk Türk havacılarından Fesa Evrensev'in genel müdürlüğünü yaptığı kuruluşun ilk bütçesi 180 bin TL’ydi. Personel 7 pilot, 8 makinist, 8 memur ve 1 telsizci olmak üzere toplam 24 kişiden oluşuyordu.
İlk filoda 2 adet 5 koltuklu King Bird, 2 adet 4 koltuklu Junkers F-13 ve 1 adet 10 koltuklu ATH-9 yer alıyordu.