23 / 12 / 2024

Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı raylı sisteme yönelen yolcu sayısını artırdı!

Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı raylı sisteme yönelen yolcu sayısını artırdı!

İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından devreye alınan “Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı” projesi etkilerini göstermeye başladı. Sistem raylı sisteme yönelen yolcu sayısını önemli ölçüde artırdı...




İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından devreye alınan “Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı” projesi etkilerini göstermeye başladı. Raylı sisteme yönelen yolcu sayısı artarken, kent içi trafikte önemli ölçüde rahatlama görüldü. ESHOT yetkilileri, uyum sürecinin ardından yeni sistemin avantajlarının daha net bir şekilde görüleceğini dile getirdi. 


Kent içindeki trafik yoğunluğunu azaltmak, duraklarda bekleme süresini kısaltmak ve toplu ulaşımda alternatifleri artırmak amacıyla devreye alınan “Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı” projesinde hedefler bir bir gerçekleşiyor. 4 yıllık akademik çalışma ve akıllı kart biniş verilerinin analiziyle oluşturulan yeni sistemle birlikte ilk günden itibaren kent merkezlerindeki önemli arterlerde trafik akışı rahatladı. Basmane ve Gümrük’te sona eren otobüs hatlarının kaldırılarak ring seferlerinin getirilmesi, bu bölgede geçmişte yaşanan karmaşanın da sona ermesini sağladı. Uzun hatların hareket saatlerinin sarkması nedeniyle yaşanan belirsizliğin ortadan kalkmasıyla birlikte duraklarda uzun süreli beklemeler sona erdi. 


Sistem oturuyor

“Ulaşım Sistemi’nin Yeniden Tasarımı Projesi”nin uyum aşamasında yaşanabilecek sorunlara karşı ESHOT Genel Müdürlüğü “sahada tam kadro” olarak görev yaptı. Aktarma merkezlerinde hazır tutulan otobüslerle her türlü aksamaya anında müdahale edildi. Buralarda görevli personel, vatandaşları doğru otobüslere yönlendirmek, hat ve güzergâhlardaki değişiklikler hakkında bilgi vermek için tüm gün görev yaptı. Duraklara, ulaşım araçlarına, aktarma istasyonlarına bilgilendirme afişleri asıldı, broşürler dağıtıldı. Alanında uzman personel, ESHOT Genel Müdürlüğü Halkla İletişim Merkezi’nin 320 0 320 numaralı telefonunu arayan vatandaşların yeni sisteme ilişkin tüm sorularını yanıtladı. İlk gün belli merkezlerde yaşanan yoğunluk ve küçük çaplı karışıklıklar, vatandaşların yeni sisteme alışması nedeniyle ikinci gün tekrarlanmadı. 


Aksaklıklara anında müdahale

ESHOT Genel Müdürlüğü yetkilileri, sistemin henüz adaptasyon sürecinde olduğunu belirterek, “Toplu ulaşımda alışık oldukları düzenin değişmesi nedeniyle, tedirginlik ve rahatsızlık duyan hemşerilerimiz de, birkaç günlük uyum sürecinin ardından, bu sistemin avantajlarını somut olarak görecektir. Elbette bazı noktalarda aksamalar yaşanabilir. Tüm bölgelere ilişkin veri akışlarını detaylarıyla inceliyoruz. Aksaklıkların olduğu yerlerde anında müdahale ediyoruz” dedi.


Daha az hat, daha çok sefer

Yeni ulaşım sistemiyle birlikte raylı sistem kullanımı daha aktif bir hale getirildi. İZBAN’ın yolcu sayısı daha ilk günden yüzde 4 oranında arttı. ESHOT Genel Müdürlüğü’nün yeni düzenlemesi sonrasında hat sayısı ise 341’den 287’ye, trafikteki otobüs sayısı 1.488’den 1.396’ya düştü. Buna karşılık “daha fazla sefer” yapılması sağlandı. Günlük servis sayısı 12 bin 379’dan 13 bin 884’e yükseldi. 


Eski sistemde 06.00-09.00 saatleri arasında merkeze 89 hat ile 1212 kez sefer yapılıyordu. Bu rakam gün boyu 4 bin 16’ya ulaşıyordu. Yeni sistemle, bir dakikada geçen araç sayısı Şair Eşref Bulvarı’nda yüzde 72, Fevzipaşa Bulvarı’nda yüzde 35, Gazi Bulvarı’nda yüzde 56 oranında azaltıldı.


İzmir Büyükşehir Belediyesi




Geri Dön