23 / 12 / 2024

Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı neleri değiştirecek?

Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı neleri değiştirecek?

Ulaşım Sisteminin Yeniden Tasarımı neleri değiştirecek? İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 29 Haziran Pazar gününden itibaren kent merkezi ve ana arterlerdeki otobüs sayısını azaltmak amacıyla başlatacağını açıkladığı proje ile neler değişecek?





İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin 29 Haziran Pazar gününden itibaren kent merkezi ve ana arterlerdeki otobüs sayısını azaltmak amacıyla başlatacağını açıkladığı proje beraberinde birçok soru işaretini de getirdi. Aktarmalı sistemi güçlendirmeyi hedefleyen projenin uygulamaya kısa bir süre kala duyurulması üzerine şaşkına dönen vatandaşlar, bunun hayatlarını kaosa çevireceğini ifade etti. İZBAN'daki arızalar ve yoğunluk gözönüne alındığında sefer sayıları arttırılmadığı için uygulamanın nasıl bir tablo ortaya çıkaracağı konusunda endişe yaşanıyor. Uygulamayla, metro ve vapurlarda da büyük bir yoğunluğun yaşanması bekleniyor. 



GÜMRÜK HATLARI KALDIRILACAK


ESHOT'un, "Ulaşım Sistemi'nin Yeniden Tasarımı" projesi kapsamında Merkez, Karşıyaka, Bornova, Buca ve Teleferik olmak üzere 5 ana bölgeye ait 42 alt bölgenin ulaşım sisteminde köklü değişikliklere gidiliyor. Proje kapsamında şehir merkezi ve ana arterlerdeki otobüs sayısı azalacak ve kent merkezine aktarmalı sistemle ulaşım sağlanacak. Böylece daha önce tek bir vasıtayla bir yerden bir yere gidebilen vatandaşlar, birkaç vasıta değiştirmek zorunda kalacak.


Yeni uygulamayla yolcular otobüslerle; metro ve İZBAN istasyonlarına, vapur iskelelerine ya da otobüs duraklarına taşınacak. Basmane ve Gümrük'te sona eren otobüs hatları kaldırılacak, Konak hatları ise korunacak. Yeni uygulamayla Bostanlı ve Karşıyaka iskeleleri, Egekent, Evka 3, Kemer, Şirinyer, Tınaztepe, F.Altay, Sarnıç aktarma merkezleri, Gaziemir Semt Garajı, Bornova, Üçyol ve Halkapınar Metro istasyonları, ana aktarma merkezleri olacak. Bornova, Çiğli, Buca, Çiğli ve Gaziemir gibi ilçelerde oturan vatandaşlar, uzun hatlar tamamen iptal edildiği için daha önce Çankaya, Basmane veya Alsancak bölgesine tek vasıta ile ulaşırken, yeni uygulama ile kendi bölgelerindeki Şirinyer, Bornova, Semt Garajı ve Egekent gibi aktarma istasyonlarını kullanmak zorunda kalacak.


ESHOT yetkilileri, "Başlangıçta belki alışkanlıklarımızı değiştirmekte zorlanacağız ama sonra eskiyi hiç aramayacağız" dedi. Aktarma üstüne aktarma Daha önce bir vatandaş, 125 nolu Karşıyaka Mustafa Kemal Mahallesi'nden Çankaya'ya ortalama 20-25 dakika gibi kısa bir sürede tek otobüsle ulaşabiliyordu. Ama, bu vatandaşın yeni uygulamada evine ulaşması için önce Çankaya Metro'dan binip Halkapınar aktarma istasyonuna ulaşması gerekiyor. Daha sonra ise Halkapınar'da inip buradan 125'e binerek eve gitmesi gerekiyor. Aynı uygulama Çiğli'de oturanlar için de geçerli. Diğer semtlerdeki vatandaşların da aynı şekilde bu indi bindiyi gün içinde birkaç kez tekrarlaması gerekiyor. 


Yeni Asır


Geri Dön