22 / 11 / 2024
fuzul

Üsküdar sahiline dolgu alan geliyor!

Üsküdar sahiline dolgu alan geliyor!

Üsküdar sahilinde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arasındaki sahil kısmı doldurulacak.




Üsküdar sahilinde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arasındaki sahil kısmı doldurulacak.


12 BİN METREKARESİ DOLGU OLACAK



İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi ‘nde Üsküdar Meydanına Dair Dolgu Amaçlı 1/5 bin ve bin ölçekli imar planı değişikliği yapıldı. CHP'li üyelerin itirazlarıyla oyçokluğu ile alınan kararla, Kızkule'si yönünde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arası "kazıklı sistem teras" alanı ile doldurulacak ve 12 bin metrekarelik alan sağlanacak. Proje Üsküdar çarşı içinde bulunan Ahmediye Meydanı'ndan denize kadar olan 500 metrelik bölümü de kapsıyor. Böylece meydan alanı, sahil ve park kullanımını kapsayan alan 125 bin metrekare büyüklüğüne ulaşacak.  Marmaray  İstasyon girişlerinin ve tesisat binalarının olduğu bölümünden denize kadar olan kısım Meydan olarak düzenlenecek.


GEMİŞTEN GELEN MEYDAN' KİMLİĞİ KALMADI


"Yaya akışlarının rahatlatılmasının ve tarihi yapıların ortaya çıkartılması"nın amaçlandığı raporda şu ifadelere yer verildi: "Özellikle Marmaray İstasyonu yaya girişleri ile üç adet tesisat yapıların meydan ortasında yer alması, üsluplarının mevcut tarihi yapılara aykırılık teşkil etmesi, yayaların görsel ve fiziksel denize erişiminin engellenmesi, geçmişten gelen "meydan" kimliğinin kalmaması, tarihi binaların (Yeni Valide Sultan Cami, Cedit Valide İmareti, Mihrimah Sultan Cami) birbirinden kopması ve görsel kesintisi ile araç ve toplu taşım duraklarının düzensizliği söz konusudur".


"DEPREM GİBİ AFETLERDE TOPLANMA ALANI OLARAK KULLANILABİLECEK"


Üsküdar Meydanı Projesi ile taşıt trafiği ve toplu taşım duraklarının yeniden düzenleneceği belirtilirken, yaya ulaşımının kesintisiz olarak sağlanacağı ifade edildi. Öte yandan raporda, "Bu proje ile çeşitli açık alan organizasyonları düzenlenebilecek, olası deprem gibi afetlerde toplanma alanı olarak kullanılabilecek, İstanbul'da mevcut kent dokusu içerisinde çok önemli bir meydan alanı ortaya çıkartılabilecek ve zihinlerde kalan "Üsküdar Meydanı" kavramı, kamu kullanımına sunulmuş olacaktır" ifadelerine yer verildi.


"DOLGU ALANLAR DEPREM İÇİN TEHLİKELİ ALANLAR"


İBB Meclisi'nde tartışmaya neden olan rapor sırasında söz alan CHP'li Meclis Üyesi Esin Hacıalioğlu,Üsküdar Meydan Sahil Düzenleme Projeleri içerisinde denizin doldurulmasına deprem nedeniyle karşı olduklarını belirterek, bu dosyanın geri çekilmesini istedi. Hacıalioğlu, "Bu alan cami ve külliyelerin olduğu büyük bir tarihi meydan. Daha geçtiğimiz hafta depremi konuştuk. Dolgu alanlar tehlikeli alanlardır. Geçmişten gelen yanlış üzerine yanlışlar devam ediyor" şeklinde konuştu. Ak Parti Meclis üyesi ve Üsküdar Belediye Başkan Yardımcısı olan Abdullah Ayaz "Kıyı dolgu alanı denilen yer, Üsküdar Harem'den Boğaz Köprüsü'ne kadar alanı kapsayan bir çalışmanın bir bölümü burası. Marmaray ve Çekmeköy metro hattından sonra denize dolgu şeklinde değil, kazıklama sistemiyle hem metro, hem Marmaray, hem de deniz ulaşımıyla gelen insan sirkulasyon alanını, seyir terasları olduğu alanlar olacak" diyerek proje hakkında bilgi verdi.


 

Milliyet


Haber AA'da şu şekilde yer aldı


 İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde Üsküdar Meydan ve Sahil Düzenleme Projesi kapsamında tarihi Kuşkonmaz (Şemsi Paşa) Camisi ile Üsküdar iskelesi arasındaki alanın "kazıklama sistemi"yle doldurularak seyir teras yapılmasına ilişkin imar planı teklifi onaylandı. 


İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi aralık ayı toplantısı, Belediyenin Saraçhane'deki binasında gerçekleştirildi. Meclis'te Üsküdar Meydanı Projesi'ne ilişkin dolgu alan yapılması teklifinin yer aldığı rapor gündeme alındı. Rapor görüşülürken, AK Partili meclis üyeleri ile CHP'li meclis üyeleri arasında tartışma yaşandı. 


CHP'li Meclis Üyesi Esin Hacıalioğlu, Üsküdar Meydan Sahil Düzenleme Projeleri içerisinde denizin doldurulmasına deprem nedeniyle karşı olduklarını belirterek, bu dosyanın geri çekilmesini istediğini dile getirdi. Meydan'da cami ve külliyelerin olduğuna dikkati çeken Hacıalioğlu, "Geçen hafta depremi konuştuk. Dolgu alanlar deprem açısından tehlikeli. Şimdi tekrar dolgu alan karşımıza çıkıyor. Sebep yer israfı, sebep daha önce de doldurulmuş olması. Bir yeri imara açmak istiyorsanız orayı çöplüğe çevirirsiniz. Üsküdar Meydanı önemli noktalardan biri. Kimsenin bilmediği bir proje. Geçmişten gelen yanlış üzerine yanlışlar oluyor. Gelen nokta yanlış olacak." diye konuştu. 


İBB Meclisi İmar ve Bayındırlık Komisyonu Başkanı Hadi Diler de, meydanın tarihini anlatarak, geçmişte de zaman içinde dolgular meydana geldiğini söyledi. 1960'lı yıllarda da Üsküdar Meydanı'nda dolgu alan yapıldığına dikkati çeken Diler, Üsküdar Meydanı'nda Mihrimah ve Valide Sultan camilerinin bulunduğunu söyledi. Marmaray ve metro çıkışlarının da meydanda olduğunu anımsatan Diler, meydan planının buna göre planlanması gerektiğini aktardı. 


İBB Belediye Meclisi ve Üsküdar Belediye Başkan Yardımcısı Abdullah Ayaz ise "Üsküdar Harem'den Boğaz Köprüsü'ne kadar alanı kapsayan bir çalışmanın bir bölümü burası. Seyir terası yapılacak. Kuşkonmaz Camisi ile Üsküdar iskelesi arasındaki alanda kazıklama sistemi yapılacak." dedi.


Konuşmaların ardından İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nde Üsküdar Meydanına Dair Dolgu Amaçlı 1/5 bin ve bin ölçekli imar planı değişikliği teklifini içeren rapor oylamaya sunuldu. Rapor oy çokluğuyla kabul edildi.


Alınan kararla, Kızkule'si yönünde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arası "kazıklı sistem teras" alanı ile doldurulacak ve 12 bin metrekarelik alan sağlanacak. Projeyle Marmaray ve metro yapılarının çevreye entegrasyonunun sağlanması, tarihi yapıların görsel ve fiziksel özellikleri ortaya çıkartılması, iskeleler ile toplu taşım güzergahları, yaya ulaşımlarının rahatlatılması amaçlanıyor.


Proje ile her yönde yaya ulaşımı kesintisiz olarak sağlanacak, çeşitli açık alan organizasyonları düzenlenebilecek, olası deprem gibi afetlerde toplanma alanı olarak kullanılabilecek.


İnşaat aşamasında ve işletme dönemlerinde çevre değerlerinin korunması açısından, 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanuna istinaden çıkarılan "Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği”, "Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliği", "Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği", "Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği" ve "Gürültü Kirliliği Yönetmeliği”nde belirtilen hususlar yerine getirilecek.


Proje, Üsküdar çarşı içinde bulunan Ahmediye Meydanı'ndan denize kadar olan 500 metrelik bölümü de kapsıyor. Böylece meydan alanı, sahil ve park kullanımını kapsayan alan 125 bin metrekare büyüklüğüne ulaşacak. Marmaray İstasyon girişlerinin ve tesisat binalarının olduğu bölümünden denize kadar olan kısım Meydan olarak düzenlenecek.Valide Sultan Cami, Cedit Valide İmareti, Mihrimah Sultan Cami daha görünür hale getirilecek.


Raporun komisyon görüşünde de, "Üsküdar İlçesi, Üsküdar Meydanına dair dolgu amaçlı 1/5000- 1/1000 ölçekli Nazım İmar Planı ve Uygulama İmar Planı teklifi incelenmiş olup, 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve 644 sayılı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı KHK’nın 17. Maddesi uyarınca Çevre ve Şehircilik Bakanlığı onayına sunulması uygun görülmüştür." ifadeleri kullanıldı.


AA



Haber Sabah'ta şöyle yer aldı;

İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi 'nde Üsküdar Meydanına Dair Dolgu Amaçlı 1/5 bin ve bin ölçekli imar planı değişikliği yapıldı. Kızkulesi yönünde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arası "kazıklı sistem teras" alanı ile doldurulacak ve 12 bin metrekarelik alan sağlanacak. Proje Üsküdar çarşı içinde bulunan Ahmediye Meydanı'ndan denize kadar olan 500 metrelik bölümü de kapsıyor. Böylece meydan alanı, sahil ve park kullanımını kapsayan alan 125 bin metrekare büyüklüğüne ulaşacak. Marmaray İstasyon girişlerinin ve tesisat binalarının olduğu bölümünden denize kadar olan kısım Meydan olarak düzenlenecek.


"Yaya akışlarının rahatlatılmasının ve tarihi yapıların ortaya çıkartılması"nın amaçlandığı raporda şu ifadelere yer verildi: "Özellikle Marmaray İstasyonu yaya girişleri ile üç adet tesisat yapıların meydan ortasında yer alması, üsluplarının mevcut tarihi yapılara aykırılık teşkil etmesi, yayaların görsel ve fiziksel denize erişiminin engellenmesi, geçmişten gelen "meydan" kimliğinin kalmaması, tarihi binaların (Yeni Valide Sultan Cami, Cedit Valide İmareti, Mihrimah Sultan Cami) birbirinden kopması ve görsel kesintisi ile araç ve toplu taşım duraklarının düzensizliği söz konusudur".


Üsküdar Meydanı Projesi ile taşıt trafiği ve toplu taşım duraklarının yeniden düzenleneceği belirtilirken, yaya ulaşımının kesintisiz olarak sağlanacağı ifade edildi. Öte yandan raporda, "Bu proje ile çeşitli açık alan organizasyonları düzenlenebilecek, olası deprem gibi afetlerde toplanma alanı olarak kullanılabilecek, İstanbul'da mevcut kent dokusu içerisinde çok önemli bir meydan alanı ortaya çıkartılabilecek ve zihinlerde kalan "Üsküdar Meydanı" kavramı, kamu kullanımına sunulmuş olacaktır" ifadelerine yer verildi.


Sabah 



Haber Hürriyet 'te şöyle yer aldı;


Üsküdar sahilinde Marmaray istasyon girişlerinin olduğu bölümünden denize kadar olan kısım hakkında doldurma kararı çıktı. İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde oyçokluğu ile alınan bu karar sonrasında Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arasındaki sahil kısmı ‘kazıklı sistem teras’ ile 12 bin metrekare doldurulacak, 125 bin metrekarelik dev meydan ortaya çıkacak.


İSTANBUL Büyükşehir Belediye Meclisi‘nde ‘Üsküdar Meydanına Dair Dolgu Amaçlı 1/5 bin ve bin ölçekli imar planı’ değişikliği yapıldı. CHP’li üyelerin itirazlarına rağmen oy çokluğu ile alınan kararla, Kızkule’si yönünde bulunan Şemsi Paşa Camisi ile Üsküdar iskelesi arası ‘kazıklı sistem teras’ alanı ile doldurulacak ve 12 bin metrekarelik yeni alan sağlanacak. Proje Üsküdar çarşı içinde bulunan Ahmediye Meydanı’ndan denize kadar olan 500 metrelik bölümü de kapsıyor. Böylece meydan alanı, sahil ve park kullanımını kapsayan alan 125 bin metrekare büyüklüğüne ulaşacak. Marmaray İstasyon girişlerinin ve tesisat binalarının olduğu bölümünden denize kadar olan kısım “Meydan” olarak düzenlenecek.


‘MEYDAN’ KİMLİĞİ KALMADI

Yaya akışlarının rahatlatılmasının ve tarihi yapıların ortaya çıkartılmasının amaçlandığı raporda şu ifadelere yer verildi: “Özellikle Marmaray İstasyonu yaya girişleri ile üç adet tesisat yapıların meydan ortasında yer alması, üsluplarının mevcut tarihi yapılara aykırılık teşkil etmesi, yayaların görsel ve fiziksel denize erişiminin engellenmesi, geçmişten gelen ‘meydan’ kimliğinin kalmaması, tarihi binaların (Yeni Valide Sultan Cami, Cedit Valide İmareti, Mihrimah Sultan Cami) birbirinden kopması ve görsel kesintisi ile araç ve toplu taşıma duraklarının düzensizliği söz konusudur.”


TOPLANMA ALANI OLABİLİR

Üsküdar Meydanı Projesi ile taşıt trafiği ve toplu taşım duraklarının yeniden düzenleneceği belirtilirken, yaya ulaşımının kesintisiz olarak sağlanacağı ifade edildi. Öte yandan raporda, “Bu proje ile çeşitli açık alan organizasyonları düzenlenebilecek, olası deprem gibi afetlerde toplanma alanı olarak kullanılabilecek, İstanbul’da mevcut kent dokusu içerisinde çok önemli bir meydan alanı ortaya çıkartılabilecek ve zihinlerde kalan “Üsküdar Meydanı” kavramı, kamu kullanımına sunulmuş olacaktır” ifadelerine yer verildi.


MÜZE MÜDÜRLÜĞÜ’NE BİLGİ VERİLECEK

DOLGU esnasında, deniz suyunda çözünen ve zararlı kimyasal maddeler içeren dolgu malzemeler kullanılmayacak. Çalışmalar sırasında herhangi bir kültür ve tabiat varlığına rastlanılması durumunda, Müze Müdürlüğüne bilgi verilecek. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca onaylanmayan deniz yapılarının inşaatına kesinlikle başlanmayacak. Dolgu sırasında, dolgu malzemelerinin, çeşitli etkilerle deniz içine yayılmak suretiyle sığlaşmaya ve kirliliğe sebebiyet verilmemesi için, yapısal önlemler alınacak.


DOLGU ALANLARDA DEPREM TEHLİKESİ

İBB Meclisi’nde tartışmaya neden olan rapor sırasında söz alan CHP’li Meclis Üyesi Esin Hacıalioğlu, Üsküdar Meydan Sahil Düzenleme Projeleri içerisinde denizin doldurulmasına deprem nedeniyle karşı olduklarını belirterek, bu dosyanın geri çekilmesini istedi. Hacıalioğlu, “Bu alan cami ve külliyelerin olduğu büyük bir tarihi meydan. Daha geçtiğimiz hafta depremi konuştuk. Dolgu alanlar tehlikeli alanlardır” dedi. Ak Parti Meclis üyesi ve Üsküdar Belediye Başkan Yardımcısı olan Abdullah Ayaz “Kıyı dolgu alanı denilen yer, Üsküdar Harem’den Boğaz Köprüsü’ne kadar alanı kapsayan bir çalışmanın bir bölümü burası. Marmaray ve Çekmeköy metro hattından sonra denize dolgu şeklinde değil, kazıklama sistemiyle hem metro, hem Marmaray, hem de deniz ulaşımıyla gelen insan sirkulasyon alanını, seyir terasları olduğu alanlar olacak” dedi.


Hürriyet 


Geri Dön