25 / 12 / 2024

Vecdi Diker Çalışma Grubu'nun Hasdal'ın yeniden dönüşümü hakkındaki raporu!

Vecdi Diker Çalışma Grubu'nun Hasdal'ın yeniden dönüşümü hakkındaki raporu!

Ulaşım politikaları ve karayolları ulaşım planlaması hakkında çalışmalar yapan Vecdi Diker Çalışma Grubu, Hasdal bölgesinin yeniden dönüşümü ile ulaşım yatırımlarının finansmanında kullanılması hakkında rapor hazırladı.




Avrupa Yakasında yer alan Hasdal Bölgesi, İkinci Çevreyolu’nun ve Okmeydanı-Hasdal-Kemerburgaz Bağlantı Yollarının içinden geçtiği bir bölgedir. Bu alanın da tamamı Kamu Mülkiyeti konumundadır. Kazım Karabekir Mahallesinden farkı, bu alan içerisinde çok fazla gecekondu bulunmaması ve daha çok kamu kurumları ( Hasdal Kışlası, İSKİ, TCK, TEK, NATO Tesisleri vb)  tarafından kullanılmasıdır.


Vecdi Diker Çalışma Grubu nun Hasdal ın yeniden dönüşümü hakkındaki raporu!


Proje alanı içerisinden geçecek İstanbul 3. Çevreyolu ve Ring Metrosu ile bu alanın halen iyi durumda olan ulaşım imkanları daha da artacaktır. Hasdal Bölgesindeki arazileri iki aşamada değerlendirmek mümkündür. Öncelikli olarak, yeniden dönüşüm yapılarak,  askeri bölgelerin dışında kalan 32 Karayolları (3250 dönüm) arazisi büyüklüğündeki alanın ticaret ve iş merkezi olarak kullanılması mümkündür. İkinci etapta ise Kemerburgaz Yolunun Doğusunda kalan askeri alanın Alibeyköy Baraj havzası içerisine taşınması durumunda, ortaya çıkacak en az 14 Karayolları (1400 dönüm) arazisi büyüklüğünde bir alanın da, ulaşım yatırımlarının finansmanında kullanılması mümkündür.

Bu alanların dönüştürülmesi neticesinde elde edilecek gelir miktarı en az, 35-40 milyar dolar civarındadır.


Yukarıda örnekleri verilen alanlar dışında, henüz inşaatları yeni başlayan veya projeleri yapılan metro istasyon alanları ile ana ulaşım yolları üzerinde kalan ve metro hatları ile irtibatlanabilecek karayolu kavşak alanlarının da  düzenlenerek, gelir paylaşımı modeli ile finansman yaratılması mümkündür. 

Kavşak ve istasyon alanlarının bu amaca yönelik kamulaştırılması için çıkarılacak yasal düzenlemeler ile ülkemizdeki diğer kentlerdeki ulaşımı kolay alanların yeniden dönüştürülmesi ile ulaşımın finansmanı için önemli gelirler elde edilebilecektir.


Geri Dön