23 / 12 / 2024

Vestel, beyaz eşyada 3 ay koşulsuz iade kampanyası başlattı

Vestel, beyaz eşyada 3 ay koşulsuz iade kampanyası başlattı

Vestel, 3 ay koşulsuz iade kampanyası başlattı, vestel ürününü alan 90 gün kullanıp iade edebilecek



Avrupa'nın en büyük, dünyanın üçüncü elektronik üreticisi Vestel'i 1994 yılında ‘musalla taşından' aldıklarını söyleyen Zorlu Grubu Başkanı Ahmet Zorlu, şirketin 25'inci yılını bugüne kadar örneği olmayan bir kampanya ile kutlama kararı aldı. Kampanya ile ilgili bilgi veren Vestel İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, tüm elektronik ve beyaz eşya ürünlerinde 3 ay koşulsuz iade garantisi verdiklerini söyledi. Yüngül “3 ay iade, ürün kalitesine güvenin en açık göstergesi” dedi.

İLGİNÇ ŞEYLER ÇIKACAK

Kampanyada iade konusunda herhangi bir koşulun olmadığını belirten Yüngül, gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Yüngül “Suiistimallallere açık görünüyor. Bir müşterinin ‘Ben bu ürünü sevmedim, değiştirmek istiyorum' talebi olursa da değiştirecek misiniz?” sorusuna “Evet” yanıtını vererek şunları söyledi: “Suiistimal edilirse biz de anılarımızı paylaşırız ama enteresan şeyler çıkacaktır. Zaten ne gelirse başımıza birbirimize güvenmemekten geliyor” dedi. 2008'de 109 milyon dolarlık yatırım yapıldığını belirten Yüngül, küresel kriz olmasına karşın ocak-temmuz döneminde üretimin yüzde 61 oranında arttığını söyledi. Yüngül, 2009 yılı sonunda ihracat rakamının 2.5 ile 2.7 milyar dolar arasında olacağını söyledi. Vestel'in 15 yıl önce musalla taşında olduğunu söyleyen Ahmet Zorlu “Hoca Allahüekber dediğinde, biz Vestel'i musalla taşından almıştık. 1 milyon TV üretmek için yola çıktığımızda kimse inanmamıştı. Bugün 91 milyon TV ürettik” dedi. Vestel'in satın alındığı 1994 yılında 60 bin metrekare olan kapalı alanın, bugün 1 milyon metrekareye ulaştığını belirten Ahmet Zorlu, üretim alanlarının Boeing'inkinden, daha fazla olduğunu söyledi.

800 mühendislik Ar-Ge ordumuz var

Ahmet Zorlu, markanın bugün 4 milyon kapasiteli 2 buzdolabı fabrikası, 2.5 miyon kapasiteli 1 çamaşır makinesi, 1 milyon kapasiteli 1 bulaşık makinesi, 1 milyon kapasiteli 1 fırın fabrikası ve 500 bin kapasiteli bir klima fabrikası bulunduğunu söyleyerek “Beyaz eşya kapasitesi 10 milyona yakın. 12 milyon adet LCD üretebilecek altyapıya sahip. Vestel'in sahip olduğu kapasite 30-32 milyon cihazdır” dedi. Zorlu “Ar-Ge'ye geçen yıl 70 milyon dolar yatırım yaptık. Mühendis kadromuz 800 bin kişiye ulaştı” dedi. Vestel'in, bugün dünyanın güçlü markalarından biri haline geldiğini ifade eden Zorlu “Dünyada kalacak olanlardan biri Vestel olacaktır. Bundan kimsenin de şüphesi olmasın” dedi.
Star

'Vestel'i musalla taşından aldık, 127 ülkeye ihracat yapan marka yarattık'

Zorlu Holding Başkanı Zorlu, 'Vestel'i 15 yıl önce musalla taşından aldık. Vestel'i satın aldığımızda 150 milyon dolar olan cirosu, bugün 4 milyar dolara yaklaştı. Bugün 30-32 milyon adet üretim kapasitesi ile 127 ülkeye ihracat yapıyor' dedi

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, “Vestel'i 15 yıl önce musalla taşından aldık. Vestel'i satın aldığımızda 150 milyon dolar olan cirosu, bugün 4 milyar dolarlara yaklaştı. Bugün 30-32 milyon adet cihaz üretim kapasitesi ile 127 ülkeye ihracat yapıyor” dedi.

25. yılını kutlayan Vestel'in basın toplantısında konuşan Ahmet Nazif Zorlu, Zorlu Grubu olarak işe ilk tekstille başladıklarını, 1983 yılında kurulan Vestel'i ise 1994'de satın alarak, elektronik işine girdiklerini hatırlattı. Bugün bir dünya markası haline gelen Vestel'i, 15 yıl önce musalla taşından aldıkları benzetmesinde bulunan Zorlu, “Hoca Allahüekber dediğinde, biz Vestel'i musalla taşından almıştık. 1 milyon TV üretmek için yola çıktığımızda bize kimse inanmamıştı. Bugün 91 milyon TV ürettik. Bunun da yüzde 90'ını 1994'den sonra ürettik” dedi.

İngiltere'nin en büyük işadamlarından Kıbrıs asıllı Asil Nadir tarafından kurulan Vestel, Nadir'in İngiltere'deki holdingi  Polly Peck'in 1990'lı yılların başında batışı ile ciddi darbe aldı. Vestel Nadir'in batışı nedeniyle 1994 yılına kadar kayyumlar tarafından yönetildi.

Boeing'den büyüğüz
Vestel'in satın alındığı 1994 yılında 60 bin metrekare olan kapalı alanının, bugün yurt dışı dahil 1 milyon metrekare kapalı alana ulaştığını belirten Zorlu, dünyanın en büyük şirketleri ile yarışacak büyüklüğe ulaştıklarını ifade etti. Amerikalı uçak üreticisi Boeing'den, üretim alanlarının daha fazla olduğunu ifade eden Zorlu, “Bize Boeing şirketinden geldiklerinde, “Biz dünyanın en büyük şirketiyiz. Kapalı alanımız 600 bin metrekare dediler. Ben de dedim ki, bizimki 800 bin metrekare. Onlar da, 'Ama bizimki daha yüksek' dediler” şeklinde konuştu.
Markanın bugün 4 milyon kapasiteli 2 buzdolabı fabrikası, 2.5 miyon kapasiteli 1 çamaşır makinası, 1 milyon kapasiteli 1 bulaşık makinası, 1 milyon kapasiteli 1 fırın fabrikası ve 500 bin kapasiteli bir klima fabrikası bulunduğunu söyleyerek, “Beyaz eşya kapasitesi 10 milyona yakın. 12 milyon adet LCD televizyon üretebilecek altyapıya sahip. Uydu alıcıları kapasitesi ise 10 milyon adet. Vestel'in sahip olduğu kapasite 30-32 milyon cihazdır” dedi. Geçen yıl 3.5 milyon adet olan LCD üretiminin, 2009 yılı sonunda artacağını belirten Zorlu, “7 milyon adedi yakalayacağız” diyerek “Ar-Ge'ye geçen yıl 70 milyon dolar yatırım yaptık. Mühendis kadromuz 800 bin kişiye ulaştı” açıklamasında bulundu. Zorlu ayrıcaManisa'da çalışan sayısı 20 bine ulaşan bir yan sanayinin gelişmesine de katkıda bulunduklarının altını çizdi.

Vestel ayakta kalacak
Vestel'in, bugün dünyanın güçlü markalarından biri haline geldiğini ifade eden Zorlu, “Dünyada ayakta kalacak olanlardan biri Vestel olacaktır. Bundan kimsenin de şüphesi olmasın” dedi. Zorlu, şunları söyledi: “Otomotivden önce ihracat liderliğini bırakmıyorduk. Ama bizim sattığımız ürün 500 dolar, otomobil 10 bin dolar. Onun için milyon,  adetleri üretmeye devam edeceğiz. Elektrikte ihracat oranımız yüzde 95. Bu yılki ihracat oranımız ilk beş ayda yüzde 80. Bu küçümsenecek bir oran değil. Vestel, bugün 127 ülkeye ihracat yapıyor. Avrupa'nın her noktasında kendi satış noktalarımız var. Bu yılki ihracatımız, kendi sektörümüzde birinciliği elde edecektir. Krize rağmen, geçen yılki ihracattan daha fazla ihracat yapacaktır” dedi.
Toplantı sonu gazetecilerin sorularını yanıtlayan Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, Vestel'in başlattığı yeni kampanyasıyla ilgili olarak, “Suistimallallere açık görünüyor. Bir müşteri, “Ben bu ürünü sevmedim, değiştirmek istiyorum talebi olursa da değiştirecek misiniz?” sorusuna, “Evet” yanıtını verip, şunları söyledi:

“Suistimal edilirse bizde ileride sizlerle bu anılarımızı paylaşırız ama enteresan şeyler çıkacaktır. Zaten ne gelirse başımıza birbirimize güvenmemekten geliyor”

Krizde TV üretimi arttı
Kriz döneminde televizyon satışındaki artışı, insanların daha çok evde vakit geçirmelerine bağlayan Yüngül, “Üretimin artmasında iki unsur var. Birincisi Avrupa'daki tabanı güçsüz firmaların kapatılması. İkincisi, kriz döneminde özellikle TV ve oyunların satışı artıyor. İnsanlar daha çok evlerde vakit geçiriyorlar” dedi. Yüngül, kriz döneminde şirket satın alımına önem verdiklerini, şu anda görüştükleri firmaların olduğunu belirterek, “Yabancı firmalarla zaten sürekli görüşüyoruz” demekle yetindi.

Kriz var yerli malı alın
Konuşmasında yerli sanayinin desteklenmesi konusuna da değinen Ahmet Nazif Zorlu, “Buradan söylüyorum. Yerli malı kullanalım, yerli sanayimizi kalkındıralım. Her yerli malı alanın, istihdama katkı yapacağına inanıyorum” dedi.

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurul Başkanı Ömer Yüngül ise, Vestel'in satın alınmasından buyana geçen süreç hakkında da bilgi verdi. 1990-1994 yılları arasında kayyumlar tarafından idare edilen Vestel'in, Zorlu Grubu tarafından satın alınmasından sonra ilk olarak Ar-Ge'ye yatırım yapıldığını vurgulayan Yüngül, 25 yılda 90 milyon adet televizyon ürettiklerini, şu anda dünyanın 3. büyük televizyon üreticisi olduklarını söyledi. 2008 ikinci yarısında krize karşın, 15 milyon adet üretim yaptıklarını dile getiren Yüngül, konsolide cironun ise bu yılın sonunda 3.3 milyar dolar olmasını beklediklerini açıkladı.

Vestel'den 25 yıla özel üç ay ürün iade şansı
Vestel'in 25. kuruluş yıl dönümü kapsamında yeni bir kampanya başlattıklarını açıklayan Yüngül, satın alınan Vestel ürünlerinde, 3 ay iade garantisi başlattıklarını açıklayıp, “Bugünden itibaren Vestel elektronik ve beyaz eşyada 3 ay iade garantisi başlatıyoruz. 2009 sonuna kadar geçerli kampanya ile herkesi Vestel ürünleri ile yakından tanışmaya davet ediyoruz” dedi.
2008'de 109 miyon dolarlık yatırım yapıldığını belirten Yüngün, kriz olmasına karşın Ocak-Temmuz döneminde üretimin yüzde 61 arttığını söyledi. Markanın bugün, Afrikadan, Asya'ya 127 ülkeye ihracat yaptığını söyleyen Yüngül, “11 yıldır elektronikte ihracat şampiyonuyuz. Bu yılın sonunda da elektronik ihracatında 2. olacağımızı tahmin ediyorum” dedi. Yüngül, 2009 sonunda ihracat rakamının 2.5 ile 2.7 milyar dolar arasında olacağını söyledi.

‘Krizde nezle olduk ama yara almadık'
Krizle ilgili bir soru karşısında Ahmet Nazif Zorlu, Türkiye'de her 5-6 yılda bir kriz görüldüğünü, bu nedenle tedbiri elden bırakmadıklarını ve krizde bile çalışanlara, “Kriz varmış gibi gevşemeyelim arkadaşlar” şeklinde konuştuğunu söyledi. Zorlu, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Biz önümüzdeki günlerde kriz varmış gibi çalışıyoruz. Krizdi kimse konuşmadığı sırada, şirketlerimizde kriz varmış gibi yönetim yaptık. Krizden zarar görmeyen var mı? Yok. Ama o krizden çıkmak önemli. Kriz sırasında grip, nezle olunmuyor değil. Ancak biz krizden, tedbir aldığımız için yara almadan çıktık. İlaç neydi. Sanayi için Grup çıkardı, 100 milyon dolar işletme sermayesi koydu. Bizim artık, kendi ülkemizin çıkarları yönünde, kendi üretimimizi kullanmalıyız ki ülkemiz bu krizleri yaşamasın. 2001 krizinin üzerinden 7 yıl geçti, dünya krizi koptu. Kriz olmaması için yerli sanayimizi desteklememiz lazım. Biz kalitemize güveniyoruz. Beğenmezsen 3 ay sonra geri verin diyoruz. Kalkınmış ülkelere ihracat yapıyorsak, ama biz de gibip yabancı marka kullanıyorsak, o zaman bu krizi yaşarız.”

Zorlu, bir gazetecinin, “Domuz Grubu olacak mı Ahmet Bey” sorusunu ise yanıtsız bıraktı. Yüngül ise yeni bir sermaye artışını, şu anda düşünmediklerini sözlerine ekledi.
Radikal

25.yıl armağanı


Vestel, 25'inci yaşını '3 ay iade garantisi' ile kutluyor. Vestel'den alışveriş yapanlar, 3 ay içerisinde hiçbir sebep göstermeden ürünü iade edebilecek

Zorlu Grubu'nun amiral gemisi Vestel, 25'inci yılını tüketicileriyle birlikte yepyeni bir kampanya ile kutluyor. Vestel, tüm elektronik ve beyaz eşya ürünlerinde '3 ay iade garantisi' uygulamaya başladı. Yıl sonuna kadar sürecek kampanyada, Vestel, 3 ay içerisinde ürünlerini sorgusuz sualsiz iade alıyor. Vestel'in 25'inci yılı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, "Vestel'i 15 yıl önce musalla taşından aldık. Vestel'i aldığımızda 150 milyon dolar olan cirosu bugün 4 milyar dolara yaklaştı" dedi. Krizi önceden hissettiklerini ve alınan tedbirlerle büyümelerini sürdürdüklerini söyleyen Zorlu, "Aldığımız tedbirlerle ayakta kalıyoruz. 100 milyon lira sermaye arttırımı yaptık" diye konuştu. Zorlu, ülkede kriz olmaması için yerli ürünlerin kullanılması konusunda da hassasiyet gösterilmesini istedi. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, "3 ay iade garantisi, dost teknolojilerin üreticisi Vestel'in ürün kalitesine güveninin en açık göstergesi. Bu kampanya ile Türkiye'de henüz Vestel kalitesiyle tanışmamış herkesi ürünlerimizi yakından tanımaya davet ediyoruz" dedi. Yüngül, kampanyada suistimal olup olmayacağı ile ilgili soruları, "Kampanyada iadelerde bir sebep aranmayacak. Ama biz Türk halkına güveniyoruz. Fakat ilginç şeyler yaşanacaktır, bunları da tecrübe edeceğiz" şeklinde yanıtladı. Yüngül, yıl sonunda 2.5 milyar dolar ihracat ve 3.3 milyar dolar konsolide ciroya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti

Vestel tarihinde önemli yapı taşları
 1983 TV üretimi ile sektöre giriş
 1988 İlk Türk tasarımı renkli TV üretimi
 1989 Elektronik ihracatında birincilik (100 milyon dolar)
 1990 Vestel Elektronik'in halka açılması
 1994 Zorlu Grubu'na katılım
 1998 Vestel USA'in kurulması: ABD pazarı için ilk TV üretimi
 2002 Rusya'da TV fabrikasının kurulması
 2002 İlk LCD TV üretimi
 2003 Vestel City'nin ve Rusya'daki üretim tesisinin açılması
 2006 Avrupa'nın tek dizüstü bilgisayar üretim tesisinin açılışı ve Türkiye'nin ilk dizüstü bilgisayarının üretimi
 2006 Vestel Beyaz Eşya'nın halka açılması2009 7 milyonuncu LCD'nin üretilmesi
 2009 Türkiye'nin tek MP3'lü buzdolabının üretimi
 2009 Türkiye'nin ilk yerli üretim LED TV'sinin üretilmesi: Vestel Pixellence LED TV

'91 milyon TV ürettik'
Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı A. Nazif Zorlu, yılda 1 milyon TV üretmek için yola çıktıklarını hatırlatarak, Vestel'in 25 yılda 91 milyon TV ürettiğini kaydetti. Zorlu, fabrikalarında 12 milyon adet LCD TV, 10 milyon adet uydu alıcısı ve 10 milyona yakın da beyaz eşya üretim kapasitesine sahip olduklarını anlattı. AR-GE'ye önem verdiklerini ve geçen yıl bunun için 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyleyen Zorlu, 18 ay içinde 50 milyon dolarlık ek yatırım yapacaklarını kaydetti.

'İhracat şampiyonuyuz'
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, Vestel'in 11 yıldır elektronik sektöründe Türkiye'nin ihracat şampiyonu olduğunu, her yıl ihracat hacmini ortalama yüzde 29 artırdıklarını kaydetti. Yüngül, Türkiye'nin toplam TV ihracatının yüzde 80'ini Vestel'in gerçekleştirdiğini ve Vestel'in Avrupa'nın 3. büyük TV üreticisi konumunda olduğunu söyledi. Yüngül, Türkiye'de en çok ihracat yapan şirketler sıralamasında 3'üncü olduklarını bu yıl 2'inci sıraya yükseleceklerini vurguladı.
Takvim

Al, beğenmezsen 3 ay sonra geri getir

Vestel, koşulsuz iade garantisi başlattı. Ahmet Nazif Zorlu, “Kalitemize olan güveni paylaşmak için ‘beğenmezsen gel 3 ay içinde iade et' diyoruz” dedi

25'inci yaşını kutlayan Zorlu Holding şirketlerinden Vestel, tüm elektronik ürünler ve beyaz eşyalarda 3 ay koşulsuz iade garantisi uygulamasını başlattı.
Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül kampanyanın koşulsuz olarak işleyeceğini söyleyerek, müşterilerin ürünü sevmeyerek değiştirme talebinde bulunması halinde, nedenini sormadan değiştireceklerini söyledi. “Her eve bir Vestel” hedefiyle hareket ettiklerini belirten Yüngül, kampanyayla ilgili suiistimal endişesi taşımadıklarını kaydetti.
Yüngül, “Eğer kampanya suiistimal edilirse biz de anılarımızı paylaşırız ama enteresan şeyler çıkacaktır. Zaten ne gelirse başımıza birbirimize güvenmemekten geliyor” dedi.

Hedef 3.3 milyar dolar
2009'un ilk yarısında elektronik ve beyaz eşyada toplam 1.2 milyar dolar ciro elde ettiklerini belirten Yüngül, bu yılın sonunda 3.3 milyar dolar ciroya ulaşmayı beklediklerini söyledi. Vestel'in Avrupa'nın üçüncü büyük televizyon üreticisi konumunda olduğunu vurgulayan Yüngül, şöyle devam etti: “Krize rağmen bu yıl adet bazında ihracat rakamlarımızı yüzde 60 oranında artırdık. Yıl sonuna kadar 2.5 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefimiz birinciliği otomotiv sektörünün elinden almak.”


RAKAMLARLA VESTEL
-  Ciro hedefi 3.3 milyar dolar
-  127 ülkeye ihracat yapıyor
-  150 bin çalışanı var
-  1.050 mağazası bulunuyor


‘MUSALLA TAŞINDAN ZİRVEYE TAŞIDIK!'
Vestel'in yurtdışı dahil 1 milyon metrekare kapalı tesise ulaştığını belirten Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, “Bize Boeing'den geldiklerinde ‘Biz dünyanın en büyük şirketiyiz (600 bin metrekare kapalı alan) dediler. Ben de dedim ki, bizimki 800 bin metrekare.” Vestel'in 360 bin adetlik (1994) TV üretiminden 91 milyona ulaştığını ileten Zorlu, “Hoca Allahüekber dediğinde biz Vestel'i musalla taşından almıştık. 1 milyon TV üretmek için yola çıktığımızda kimse inanmamıştı. Bugün 91 milyon TV ürettik. Kalitemize olan güveni paylaşmak için ‘beğenmezsen gel, 3 ay içinde iade et' diyoruz” dedi.
Milliyet

Vestel, beğenilmeyen ürünü üç ay içinde geri alacak
  
Vestel, 25. yıla özel olarak ürünlerine üç ay içinde iade garantisi veriyor. 25. yıl dolayısıyla düzenlenen toplantıda konuşan Ahmet Nazif Zorlu, 'Kalitemize güveniyoruz, beğenmeyen 3 ay sonra iade eder' dedi

ZORLU Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, 'Ülke olarak kendi üretimimiz olan ürünleri kullanmamız lazım ki ülkemiz bu krizleri yaşamasın'' dedi.

70 MİLYON $'LIK YATIRIM
Zorlu, yılda 1 milyon TV üretmek için yola çıktıklarını anımsatarak, Vestel'in 25 yılda 91 milyon TV ürettiğini kaydetti. Vestel'in 11 yıl üst üste ihracat liderliğini elinde bulundurduğunu da dile getiren Zorlu, fabrikalarında 12 milyon adet LCD TV, 10 milyon adet uydu alıcısı ve 10 milyona yakın da beyaz eşya üretim kapasitesine sahip olduklarını anlattı. Zorlu, AR-GE'ye büyük önem verdiklerini ve geçen yıl bunun için 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi. Zorlu, bu yıl elektronikte yüzde 95, beyaz eşyada da yüzde 80'lik ihracat gerçekleştirdiklerini ifade ederek, Türk halkına yerli malı kullanıp, yerli sanayiyi kalkındırmaları ve istihdama katkı yapmaları önerisinde bulundu.

Her zaman kriz varmış ve olacakmış gibi tedbirler alıp çalıştıklarını vurgulayan Zorlu, bu dönemdeki krizde de herkesin zarar gördüğünü, kendilerinin de yara almadan çıkmak için çalıştıklarını söyledi.

ŞİRKET SERMAYESİ KOYDU
Zorlu, Vestel'e bu dönemde 100 milyon dolar şirket sermayesi koyduklarını da anımsatarak, aldıkları tedbirlerle de krizden büyüyerek çıktıklarını kaydetti. Vestel ürünlerine 3 ay iade kampanyasına ilişkin de Zorlu, 'Kalitemize güveniyoruz. 'beğenmezsen gel 3 ay sonra iade et' diyoruz' diye konuştu.

İADE GARANTİSİ VERDİK
VESTEL Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül de, Vestel'in tüm elektronik ve beyaz eşya ürünlerine 3 ay iade garantisi kampanyasını başlattıklarını söyleyerek, hedeflerinin her eve bir Vestel olduğunu da ifade etti. Yüngül, bu yılın ilk yarısında cirolarının 1,2 milyar dolar, yıl sonu hedeflerinin de 2,5 milyar dolar ihracat ve 3,3 milyar dolar da konsolide ciroyo ulaşmak olduğunu da belirtti.
Akşam

Vestel 25. yaşının şerefine ‘3 ay iade garantisi' verecek 

25'inci kuruluş yıldönümünü kutlayan Vestel, tüm elektronik ve beyaz eşya ürünlerinde “3 ay iade garantisi” başlatıyor. 2009 sonuna kadar satın alınan Vestel ürünlerinde geçerli olacak kampanya, hem kapsamı hem süresiyle Türkiye'de ilk olma özelliği taşıyor. Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, “Kalitemize güveniyoruz. 'Beğenmezsen gel 3 ay sonra iade et' diyoruz. 127 ülkeye ihracat yapıyoruz. İhracatımızın yüzde 80'ini Avrupa'ya gerçekleştiriyoruz. Avrupalı bu markayı kullanıyor. Biz yabancı markaları kullanırsak bu krizi yaşarız” dedi. Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül ise “3 ay iade garantisi, Vestel'in ürün kalitesine güveninin en açık göstergesi. Bu kampanyayla Türkiye'de henüz Vestel kalitesiyle tanışmamış herkesi ürünlerimizi yakından tanımaya davet ediyoruz. Hedefimiz her eve girmek” diye konuştu.

Manisa Avrupa'nın marketi oldu

Vestel'in üretim, ihracat ve ciro rakamlarına da değinen Yüngül, özellikle LCD TV üretiminin krize rağmen yüzde 61 arttığını dile getirerek, bu yılın ilk yarısında cirolarının 1.2 milyar dolar, yıl sonu hedeflerinin 2.5 milyar dolar ihracat ve 3.3 milyar dolar konsolide ciro olduğunu kaydetti. Yüngül, “Vestel'in 12'si yurtiçi, 12'si yurtdışında 24 şirketi, 1.050 mağazası, 15 bin çalışanı, 10 bin kişilik satış örgütü var. Dünyanın en büyük 250 üreticisinden biriyiz. Satışta Avrupa'da 3'üncü sıradayız. Orta Avrupa'da son 10 yılda kurulan fabrikalar bu krizde kapanırken biz üretimimizi artırarak ayaktayız. Manisa'daki tesislerimiz Avrupa'nın teknoloji marketi oldu. Herkes gelip sipariş veriyor” dedi.

LCD TV'de Türkiye'de yüzde 45'lik bir pazar paylarının olduğunu anlatan Yüngül, beyaz eşyada Çin'e de ihracat yaptıklarını ifade ederek, bu yıl şirket olarak ihracatta ilk 3 içinde olacaklarını ifade etti.
Vatan

Kendi ürettiğimizi tüketirsek krizden daha çabuk çıkarız  
 
Sanayiciler, yerli malı tüketimini krize çare olarak görüyor. 25. kuruluş yılını kutlayan Vestel'in bağlı bulunduğu Zorlu Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Zorlu, "Kendi ürettiklerimizi kullanmalıyız ki ülke olarak krizden daha güçlü çıkalım." dedi. Zorlu, bu tezine şu örneği gösterdi: 
 
"1997 yılında Güney Kore yerel kriz yaşadığında her Koreli kendi ürettiği malları tüketmeye başladı. Kore, o krizden büyüyerek çıkmayı başardı." Zorlu Holding'in amiral gemisi Vestel'in 25. yılı dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Ahmet Zorlu, bu yıl ihracatlarını yüzde 61 oranında artıracaklarını belirterek, ihracatın yüzde 80'ini Avrupa ve Kuzey Amerika'ya gerçekleştirdiklerine dikkat çekti. En büyük ihracatlarının gelişmiş ülkelere olduğunun altını çizen Zorlu, Türklerin aşağılık duygusu yaşamadan kalitesini ispat etmiş yerli ürünleri alması gerektiğini vurguladı.

Denizli'de bir tekstil firması olarak 59 yıl önce işe başlayan Zorlu Holding, bugün bünyesinde başta enerji, beyaz eşya, elektronik ve tekstil olmak üzere sayısız şirket barındırıyor. 1994'te Vestel'i satın alarak televizyon üretimi işine giren grubun Yönetim Kurulu Başkanı, şunları aktardı: "Aldığımızda şirket musalla taşındaydı. Yıllık 360 bin televizyon üretimiyle 150 milyon dolar gelir elde ediyordu. 60 bin metrekare kapalı alandan 1 milyon metrekare kapalı alana taşıdık. 25 senede 91 milyon televizyon ürettik. Bunun da yüzde 90'ı 1994'ten sonra üretildi. Aldığımızdan beri şirketi 20 kat büyüttük." Kapasitesi 30 milyonu geçen Vestel, bugün 15 bin kişiye iş veriyor. Yan sanayisiyle bu rakama ilave 20 bin kişi daha istihdam sağlıyor. Türkiye'de televizyon pazarının yüzde 45'ini elinde tutan şirket, Avrupa'da yüzde 15,5 ile en büyük üçüncü üretici. İstanbul Teknik Üniversitesi, Manisa, İngiltere, Tayvan ve Kore'de Ar-Ge merkezleri kuran elektronik devi, geçen yıl Ar-Ge çalışmalarına 70 milyon dolar bütçe ayırarak 800 kişilik mühendis kadrosu oluşturdu.

Vestel Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül de, yurtiçinde 1.050 mağazaya ulaştıklarını, Türkiye'de yüzde 15 olan işsizlik oranını Manisa'da yüzde 1'lerin altına düşürdüklerini öne sürdü. Vestel 2008'de 5 milyon 199 bin beyaz eşya, 6 milyon 464 bin televizyon ve 3 milyon 338 bin adet dijital ürün üretti. 2009'un ilk 6 ayında ihracatta yüzde 61 artış göstererek 1,2 milyar dolara ulaşıldı. Yıl sonu itibarıyla da 2,5 milyar doları ihracat olmak üzere 3,3 milyar dolarlık gelir elde edecek. Vestel'in bu noktadan itibaren ana yatırımlarını tamamladığını belirten Yüngül, bundan sonra ürün çeşitliliği, enerji tasarrufu ve çevreye duyarlı ürünler üzerinde çalışacaklarını sözlerine ekledi.

11 YIL İHRACAT ŞAMPİYONUYDUK, YİNE OLACAĞIZ

Zorlu, ihracat şampiyonluğu konusunda iddialı konuştu. "127 ülkeye ihracat yapıyoruz. Otomotivden önce 11 yıl Türkiye'nin ihracat lideriydik. Tabii biz 500 dolara ürün satarken otomotiv 10 bin dolara satıyor. Buna rağmen kendi sektöründe zaten ihracat lideri olan Vestel, yine ihracat şampiyonu olacaktır." diyen Zorlu, elektroniğin yüzde 95'ini, beyaz eşyanın da yüzde 80'ini ihraç ettikleri bilgisini verdi.

Vestel, üç ay iade garantili kampanya başlattı

Beyaz eşya devi Vestel, 25. yılı vesilesiyle Türkiye'de ilk kez uygulanan bir kampanya başlattı. İcra Kurulu Başkanı Ömer Yüngül, tüm ürünlerde 3 ay iade garantisi kampanyası başlattıklarını duyurdu. 2009'un sonuna kadar devam edecek kampanyadan faydalanarak ürün alan tüketici, ilk 3 ay boyunca hiçbir gerekçe göstermeden ürünü iade edebilecek. Kampanyadan sadece peşin alışveriş yapanlar değil, taksitle alışveriş yapanlar da faydalanacak. 'Her eve bir Vestel' hedefi koyduklarını açıklayan Yüngül, "3 ay iade garantisi, dost teknolojilerin üreticisi Vestel'in ürün kalitesine güveninin en açık göstergesi. Bu kampanya ile Türkiye'de henüz Vestel kalitesiyle tanışmamış herkesi ürünlerimizi yakından tanımaya davet ediyoruz." dedi.
Serkan Şahin/Zaman


Geri Dön