08 / 11 / 2024

Vialand ilizyon şovları ile ziyaretçi arttıracak!

Vialand ilizyon şovları ile ziyaretçi arttıracak!

Geçen yıl 22 milyon kişiyi ağırlayan Vialand, kendi sahne şovu için kolları sıvadı. Vialand’de ışık ve ses gösterileriyle desteklenecek ilizyon şovları sahnelenecek.




Eğlence ile perakendeyi birleştiren ve geçen yıl 22 milyon kişiyi ağırlayan Vialand, yeni projelerle daha fazla ziyaretçiye ulaşmanın planlarını yapıyor. Kendi  sahne şovunu hazırlamak için kolları sıvayan Vialand’da ışık ve ses gösterileriyle desteklenecek ilizyon şovları yapılacak. Vialand’in maskotu Kaptan Gaga ile 4 boyutlu film çekilecek, Pepee ile proje hayata geçirilecek. 

 

Ekip oluşturmaya başladı 

Vialand Genel Müdürü Tolga Alişoğlu, “2014 yılı sezonuna 2 yeni ünite ile merhaba dedik. 3 saniyede 110 km hıza çıkarak dünyanın en fazla adrenalin yaratan 4’üncü roller coaster’ı olan ‘Nefeskesen’ ile Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u fethini insansı robotlarla anlatan Fatih’in Rüyası ünitelerine yaklaşık 40 milyon dolarlık yatırım yaptık. Bu yıl da yatırımlara devam edeceğiz. Kendi sahne şovumuzu yapacağız. Fatih’in Rüyası’nda İstanbul Sırları filmiyle görüntü ve ışık oyunlarında önemli bir başarı elde ettik. Şimdi bunu başka bir boyuta taşıyoruz. Ekibimizi oluşturmaya başladık. İlizyonistlerin ağırlıkta olduğu bir ekip kuracağız. 2-3 yıl içinde ilizyon ağırlıklı kendi sahne şovlarımızı sergilemeye başlayacağız” diye konuştu.

 

Bu arada Alişoğlu’nun verdiği bilgiye göre Vialand’deki alışveriş merkezinde cirolar bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40 arttı. Geçen yıl mağazalarla birlikte ekonomiye 200 milyon euro katkıda bulunduklarını söyleyen Alişoğlu, bu yıl 25 milyon ziyaretçi ve ekonomiye 240 milyon euro katkı sağlama hedefleri olduğunu anlattı. AVM’de zarar eden mağaza olmadığını kaydeden Alişoğlu, bu yıl ciroda yüzde 50-55 büyüme öngördüklerini vurguladı.

 

Cirolarda % 40 artış oldu 

Vialand’e 2014 yılında gelen ziyaretçilerin yüzde 40’ının yabancı olduğunu, onların da yüzde 90’ının Ortadoğu ve Arap ülkelerinden geldiğini dile getiren Alişoğlu, “Bu yıl Bulgaristan ve Yunanistan’dan çok ziyaretçimiz var” değerlendirmesini yaptı. Yeni yatırımlar için çalışmalarının sürdüğünü de kaydeden Tolga Alişoğlu, “Antalya’da bir arayışımız var. Türkiye’nin çevresinde kuzey, güney ve batıda çeşitli ülkelerden yatırımcılar ve devletler bazmda teklifler alıyoruz” dedi.

 

‘Nefeskesen’ ilk sırada 

TOLGA Alişoğlu, Vialand’de ziyaretçilerin en çok ‘Nefeskesen’ adını verdikleri roller coaster’a ilgi gösterdiğini anlattı. Viking su kaydırağı ve Fatih’in Rüyası’nın da büyük ilgi gördüğünü belirten Alişoğlu, AVM’de de yeni markaların sırada olduğunu dile getirdi. Alişoğlu, “Alışveriş merkezinde doluluğumuz yüzde 95 oranında... Porland 3 bin metrekarenin üzerinde bir mağazayla geliyor. DeFacto ikinci mağazayı açacak. Vahşi yaşam ve keşif parkı Wild Park yeni markalardan bir diğeri. Ayrıca göl alanına da advanture park açacağız” diye konuştu.

 

Türkiye pazarı yeme-içme dahil 12 milyar dolar 

 - 2014 yılında dünyada eğlence sektörünün büyüklüğü 1.9 trilyon dolara ulaştı. Türkiye’de pazarın büyüklüğü yeme-içme dahil 12 milyar dolar. 

 

- 2015 yılında Türkiye’de pazarın 13 milyar, 2018 yılında ise 18 milyar dolara yükselmesi bekleniyor. 

 

- Türkiye, eğlence sektöründe en hızlı büyüyen 9 ülke arasında yer alıyor. 

 

- 2018’de küresel eğlence sektörü 2 trilyon doları aşacak. 

 

- Dünyada 100 milyon kişi turistik amaçla seyaha ediyor. 

 

- Bunun 77 milyonu eğlence parklarını, müzeleri ve eğlence merkezlerini ziyaret ediyor. 

 

- Sadece eğlence parkları ve alışveriş merkezleri için seyahat eden kişi sayısı 23 milyon civarında.


Vatan 



Geri Dön