Vivo Türkiye’de hedefi yüzde 150 büyüttü
Akıllı telefon üreticisi Vivo’nun Türkiye Genel Müdürü Hailu Hong, “Kısa zaman diliminde yüzde 10 pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullanarak hedeflerini açıkladı. İşte detaylar…
Ülkemiz illerinden Kocaeli'nin Gebze ilçesinde geçtiğimiz sene 20 milyon dolarlık yatırım ile fabrika açıp Türkiye'de üretime başlayan Çin menşeli akıllı telefon üreticisi Vivo, ülkemizdeki pazar payını kısa vadede % 10'a çıkarmayı hedefliyor.
Ünlü şirketin Türkiye Genel Müdürü Hailu Hong, Türkiye’de akıllı telefon üreticileri için etkileyici ve heyecanlandırıcı bir pazarın var olduğunu anlattı.
Genç popülasyonu olan ve aynı zamanda büyüyen bir ülke olduğu için burada yatırım kararı aldıklarını ifade eden Hong, "Sektör bilgilerine göre, 2020 yılında Türkiye'de 12 milyon telefon satıldı. Gebze'de bulunan bu fabrikamız ise yaklaşık 12 bin metrekare kapalı alana ve senelik 5 milyon telefon üretim kapasitesine sahip durumda. Yaptığımız bu yatırım ile birlikte uzun vadede 2 bin kişilik istihdam planımız var. Şimdi ise yaklaşık olarak 250 civarında çalışanımızla istihdamı sene sonuna doğru artırmayı planlıyoruz" açıklamalarını yaptı.
Akıllı telefonların haricinde kulaklık ve tablet de ürettiklerini açıklayan Hong, "Spesifik olarak kamera ve yenilikçi tasarımları ile birlikte markamız ön plana çıkmaktadır. Y serisi modellerimiz, Türkiye'de ön plana çıkmakta. Bu sene yenilikçi ve özgün tasarımı ile V model serisini de Türkiye pazarında satışa sunduk" ifadelerini kullandı.