Vodafone teknolojisi, Hayat su dolaplarında verimliliği yüzde 25 artırıyor!
Vodafone Türkiye, Danone Hayat İçecek için özel olarak geliştirdiği “Akıllı Dolap Takip Sistemi” ile Türkiye pazarında bir ‘İlk’e imza attı. Vodafone teknolojisi, Hayat su dolaplarında verimliliği yüzde 25 artırıyor...
Vodafone Türkiye, Danone Hayat İçecek için özel olarak geliştirdiği “Akıllı Dolap Takip Sistemi” ile Türkiye pazarında bir ‘İlk’e imza attı. Danone Hayat İçecek’in ilk etapta 1.000 dolabına uygulanan bu sistem sayesinde yıllık ortalama %25 oranında olan dolap kayıplarının önüne geçildi. Soğuk dolapların lokasyon, kapının açılıp kapanması, batarya, sıcaklık seviyesi, stok seviyesi gibi her türlü verinin anlık olarak uzaktan takip edilmesini sağlayan Vodafone’un M2M teknolojisi sayesinde, arıza tespiti, ürün kalitesi ve stok yönetimi gibi alanlarda önemli avantajlar sağlanıyor. Vodafone’un geliştirdiği bu sistem, yakın zamanda Danone Hayat İçecek’in 7 bin adet dolabına uygulanacak.
27 Ağustos 2014 – Türkiye’de işletmelerin dijital dönüşümüne liderlik etmeyi hedefleyen Vodafone, ambalajlı su sektörünün en köklü firmalarından Danone Hayat İçecek ile birlikte Türkiye’de ilk kez uygulanan “Akıllı Dolap Takip Sistemi”ni hayata geçirdi. Vodafone İş Ortağım çatısı altında gerçekleştirilen makinelerarası iletişim (M2M) teknolojisi çözümü, Danone Hayat İçecek’in ilk etapta 1.000 adet dolabına uygulandı. Sistem yakın zamanda Türkiye genelinde 7 bin adet Hayat Su dolabına uygulanacak.
“Bağlantılı dolap” konseptine dayanan Sistem, Danone Hayat İçecek’in Türkiye geneline yayılan soğuk dolaplarının anlık olarak uzaktan görüntülenmesini ve yönetilmesini sağlıyor. Dolaplara ilişkin lokasyon, kapının açılıp kapanması, batarya, stok seviyesi ve sıcaklık gibi her tür veriye özel bir arayüz aracılığıyla tek bir merkezden ulaşılabiliyor. Kayıp dolap oranı yıllık %25 olan Danone Hayat İçecek, bu sistemin uygulandığı 1.000 dolapta kayıp oranını sıfıra indirdi. Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi, firmaya ayrıca, işgücü ve maliyet tasarrufu, arıza tespiti, yüksek ürün kalitesi, etkin stok yönetimi ve pazarda farklılaşma gibi önemli avantajlar sunuyor.
Yıllık ortalama %25 olan dolap kaybı sıfırlandı
Akıllı Dolap Takip Sistemi tanıtım toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, bu sistemi Danone Hayat İçecek firmasının ihtiyaçları doğrultusunda özel olarak geliştirdiklerini ve ambalajlı su sektöründe bir ‘ilk’e imza attıklarını söyledi. Aksoy, şunları söyledi:
“Vodafone İş Ortağım çatısı altında, özellikle M2M alanında işletmelere önemli oranda rekabet avantajı sunan çözümler geliştiriyoruz. Müşterilerimizin ihtiyacı, en önemli önceliğimizi oluşturuyor. 30 yıldır ambalajlı su sektöründe bir inovasyon lideri olarak tanınan Danone Hayat İçecek de, soğuk dolaplarını sahada bulundurmak istediği noktalara gönderiyor ancak dolapların ortalama %25’i kaybediliyordu. Bu nedenle gereksiz yere fazladan alım yapılıyor ve saha operasyonlarında aksama yaşıyordu. Dolap kayıplarını önlemek amacıyla geliştirdiğimiz Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi ile firmanın kayıp oranını sıfırlarken, iş süreçlerini de kolaylaştırdık ve operasyonel verimlilik sağladık. Projemiz aynı zamanda, Vodafone Grubu’nun hayata geçirdiği ‘Ready Business’ (Yarına Hazırım) konseptinin ilk somut projesi olarak hayata geçirdiğimiz Yarına Hazırım Platformu kapsamında gerçekleştirdiğimiz ilk işbirliği olma özelliğine de sahip. Bu projeyle, müşterilerine en kaliteli servisi sunmayı ilke edinen Danone Hayat İçecek’in kendi sektöründe çok özel bir yeniliğe imza atmasına ve yine bir ilk yaratmasına katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz.”
Türkiye ekonomisine yılda 250 milyon TL’lik katkı
Günümüzde soğuk dolapların, hızlı tüketim ürünleri sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin bütçesinde önemli bir kalemi oluşturduğuna dikkat çeken Engin Aksoy, şöyle konuştu: “Ancak, soğuk dolaplarını birden fazla lokasyonda ve çok yüksek adette bulunduran şirketler, bu dolapların takibini yapamıyor. Ayrıca kayıp oranı da yüksek olduğundan soğuk dolaplarda yatırım getirisi çok düşük oluyor. Vodafone Akıllı Dolap Takip Sistemi ile soğuk dolap üreticisi ve kullanıcısı olan firmalara ‘bağlantılı dolap’ konseptini sunuyoruz. Dolap kayıplarını sıfırlarken, arıza süresini kısaltıyor, ürün kalitesini artırıyor ve stokların etkin dağılımına yardımcı oluyoruz. Bugün Türkiye pazarındaki toplam soğuk dolap sayısı 2 milyonu buluyor. Akıllı Dolap Takip Sistemi, pazarın tamamına entegre edildiğinde, yıllık 250 milyon TL’lik tasarruf mümkün olacak. M2M alanında 20 yıllık global tecrübeye sahip olan Vodafone Grubu, “Machina Research’ün verilerine göre, günümüzde M2M’de dünya lideri. Biz de Vodafone Türkiye olarak, M2M’in sunduğu verimlilik artışıyla ülkemizde yaşam kalitesinin yükselmesine öncülük ediyoruz. Sürekli değişen iş dünyasında süreçlerini iyileştirmek ve kaynaklarını daha verimli kullanmak isteyen işletmelere yenilikçi M2M çözümleri sunmaya devam edeceğiz.”