Votorantim, çimento pazarında yüzde beş paya sahip!
Türkiye ' ye 2012 yılında giren Votorantim Çimento, dünyanın en büyüklerinden biri. 54 milyon ton çimento kapasitesi bulunan şirketin Türkiye ' de U tesisi bulunuyor...
Türkiye'ye 2012 yılında giren Votorantim Çimento, dünyanın en büyüklerinden biri. 54 milyon ton çimento kapasitesi bulunan şirketin Türkiye'de U tesisi bulunuyor. Türkiye'de çok başarılı bir performans gösterdiklerini ve geçen yıl 469 milyon liralık gelire ulaştıklarını ifade eden Votorantim Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Şefik Tüzün, büyük bir potansiyel vaat eden Türkiye pazarında sürdürülebilir büyümeyi hedeflediklerini belirtiyor.
'MERKEZİ Brezilya'da bulunan Votorantim, 54 milyon ton çimento üretim kapasitesiyle dünyanın ilk 10 çimento üreticisi arasında yer alıyor. 2012 yılında Türkiye pazarına adım atan Votorantim'in çimento pazarındaki payı yüzde 5'e ulaşıyor. Bir asırlık sanayi tecrübesi olan, 5 kıtada, 20'den fazla ülkede, 7 ayrı sektörde faaliyet gösteren Votorantim 40 binden fazla kişiye doğrudan istihdam sağlıyor.
Türkiye çimento pazarında iddialı olduklarını söyleyen Votorantim Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Şefik Tüzün, şirketin en önemli vizyonunu "Saygı duyulan ve tanınan bir şirket olmak" sözleriyle sıralıyor. Tüzün, Votorantim markasının ifade ettiği kalite ve birikimin Türkiye'de de daha fazla bilinir olmasının en büyük hedefleri olduğunu belirtiyor.
Tüzün, Votorantim'in faaliyetleriyle ilgili Ekonomist'in sorularını yanıtladı: Votorantim Çimento'nun Türkiye'deki fabrikalannı ve üretim miktannı anlatır mısınız?
Votorantim, Türkiye'de Ankara-Hasanoğlan, Yozgat, Çorum ve Sivas'ta 4 entegre çimento fabrikası, Nevşehir ve Samsun'da 2 çimento öğütme paketleme tesisi ile yıllık toplam 2.6 milyon ton klinker ve 3.8 milyon ton çimento öğütme kapasitesine; 14 tesiste yıllık 3.7 milyon metreküp hazır beton üretim kapasitesine sahiptir. Şirketimizin Ankara Lalahan ve Kayseri Bünyan'daki iki ocakta ise yıllık 2,9 milyonluk agrega üretim kapasitesi bulunmaktadır.
2013 yılını kısaca değerlendirir misiniz?
2013, Votorantim'in Türkiye'deki ilk yılıydı. Yeni bir yola çıkmanın heyecanıyla başladığımız faaliyetlerde iyi bir performans ortaya koyduğumuzu düşünüyoruz. Votorantim Türkiye olarak 800'e yakın personelimizle tüm tesislerimizde tam kapasite çalışıyoruz. 2013 yılında tüm faaliyetlerimizden 469 milyon liralık satış geliri elde ettik. 2012 yılına göre çimento ve klinker satışlarımızda da yüzde 10'luk bir artış gerçekleştirdik. Beton satışımızda yüzde 21 ve agrega /! VOTORANTİM Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO'su Şefik Tüzün satışımızda yüzde 37 artış kaydettik.
Hangi ülkelerde üretim yapıyorsunuz?
Votorantim, yaklaşık bir asırlık sanayi tecrübesi olan, 5 kıtada, 20'den fazla ülkede, 7 ayrı sektörde faaliyet gösteren, 40 binden fazla kişiye doğrudan, servis sağlayıcılarla birlikte 130 bin kişiye istihdam sağlayan dünya çapında bir firmadır. Kâğıt endüstrisi, endüstriyel tarım, finans, enerji, çelik, maden gibi sermaye yoğun sektörlerde yüksek ölçekli üretim yapan Votorantim'de grubun en temel faaliyet alanı ise çimentodur.
Şirketin Türkiye'yi tercih etmesinin nedenleri hakkında bilgi verir misiniz?
Votorantim Türkiye pazarına girerken Türkiye'nin büyüme potansiyeli, dinamik yapısı bu sektörde Türkiye'ye yapılacak yatırımlar konusunda grup üst yönetimine cesaret verdi. Türkiye'de son yıllardaki inşaat sektörü ve buna paralel olarak çimento sektöründeki yüksek talep ve büyüme potansiyeli, Votorantim Grubu'nu olumlu yönde etkileyen en önemli faktörlerden birisi oldu. Türkiye, Votorantim'in iddialı olduğu pazarlar arasındadır.
Önümüzdeki dönemde Türkiye için planlannız nelerdir, bilgi verir misiniz?
Votorantim'in orta ve uzun vadede Türkiye'deki geliştirme yatırım bütçesi toplam 44,5 milyon liradır. Bunlar, üretim kapasitesinin geliştirilmesinin yanı sıra kömür stok alanlarının ve klinker silolarının kapalı hale getirilmesini de içeren çevre hassasiyetimizle de yakından ilişkili yatırımlardır.
Genç, dinamik ve artan nüfusu, mevcut konut stokunu yenileme ihtiyacı, altyapı ve enerji yatırımları ile talebin çok canlı olduğu ve olmaya devam edeceği bir ülke. Ayrıca, üç tarafı denizlerle çevrili olması ve gelişen pazarlara yakınlığı, her zaman ihracat fırsatlarını canlı tutuyor. Türkiye'de şu anda 827 kilo civarında kişi başı çimento tüketimi var. Doyum noktasının 900-1000 kilogram civarında olduğunu düşündüğümüzde, Türkiye'nin kat edeceği çok yol olduğunu söyleyebiliriz.
Ekonomist Ankara