27 / 12 / 2024

Yabancı turistlerin favorisi Türkiye!

Yabancı turistlerin favorisi Türkiye!

Turist sayısında yılın ilk yarısında elde edilen rakamlar hakkında, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Çelik, Türkiye'nin, turizmdeki "devler ligi"nde yerini her geçen gün sağlamlaştırdığını, sektörün son 6 aylık rakamlarının yüzleri güldürdüğünü belirtti.



Yabancı ziyaretçi sayısındaki istikrarlı artışın bu yıl da sürdüğüne işaret eden Çelik, haziran ayında, turist sayısında geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 6.41'lik artış görüldüğünü söyledi. Çelik, bu dönemde, yabancı ziyaretçi sayısının 4 milyon 335 bin 75 kişiye ulaştığını, yabancı ziyaretçi sayısının son 6 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre, yüzde 4.73 artış göstererek, 15 milyon 238 bin 221 kişiyi bulduğunu bildirdi.


Ruslar'ın, bu sezon da favorisi Türkiye!


Çelik, Türkiye'ye son 2 ayda en çok turistin geldiği ilk 3 ülkenin sırasıyla Rusya, Almanya ve İngiltere olduğunu ifade etti.


Sadece geçen haziran ayında 805 bin 291 Rus'un, tatil için Türkiye'yi tercih ettiğine dikkati çeken Çelik, Almanya'dan 520 bin 455, İngiltere'den 359 bin 346 yabancı ziyaretçinin geldiğini belirtti.


Çelik, Türkiye'nin en çok tercih edilen turizm destinasyonun ise Antalya olduğunu ifade ederek, kentin haziran ayında 1 milyon 729 bin 724 ziyaretçiyi ağırladığını kaydetti.


Antalya'yı, konuk ettiği 1 milyon 91 bin 505 turist ile İstanbul ve 508 bin 921 kişiyle Muğla'nın takip ettiğini dile getiren Çelik, turizmde oldukça başarılı bir sezon geçirildiğini vurguladı. Yılın ilk 6 aylık rakamlarına göz atıldığında bu başarının açıkça görülebildiğine dikkati çeken Çelik, şunları ifade etti:


"Aslında bölgemiz çok zor günlerden geçiyor. Yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen turizmde profesyonel duruşumuzu korumamız, ülkemizin marka değerini yükseltecek adımlar atmamız, turizmde hedeflerimizi yakalamamız noktasında emin adımlarla ilerlememizi sağlıyor.


Bu başarıda, Türkiye'nin sahip olduğu kültürel, doğal ve tarihi zenginliklerinin yanı sıra son yıllarda atılan adımların ve hazırlanan eylem planlarının, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin doğru yapılmasının, kaliteli konaklama hizmetlerinin verilmesinin ve en önemlisi yabancı ziyaretçide uyandırdığımız güven duygusunun önemli bir yeri var."


Takvim


Geri Dön