Yabancı yatırımcılar mevcut AVM'leri satın alacak!
Ece Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, “2016 yılı itibariyle yeni yabancı yatırımcıların pazara gireceğini söyleyerek, “Bu yatırımcıların mevcut AVM’lerin satın alınmasına ağırlık vereceklerini düşünüyoruz” dedi.
Ece Türkiye İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, Türkiye’de yeni AVM yatırımları için potansiyel olduğunu söyleyerek, “Bu doğrultuda, ECE Grubu olarak Türkiye’deki yatırım çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.
ECE Grubu olarak, 2 milyar euro değerinde fon kurduklarını belirterek, şöyle devam etti: “Avrupa çapında yenileme, genişleme ve mağaza karması optimizasyonu yoluyla katma değer yaratılabilecek potansiyele sahip mevcut AVM’lerin satın alınması bu fonun yatırım stratejisinin temelini oluşturuyor. Türkiye, bu fonun hedef ülkelerinden biri olarak öne çıkıyor.”
Yeni yatırımcı...
Modern perakende arzının yeterli olmadığı iller ve bölgelerin, AVM yatırımları için potansiyel olarak görülebileceğini kaydeden Hacaoğlu, “2016 yılı itibariyle yeni yabancı yatırımcıları göreceğimizi, bunların da daha ziyade mevcut AVM’lerin satın alınmasına ağırlık vereceklerini düşünüyoruz” diye konuştu. Hacaoğlu, “Türkiye pazarına yeni girecek bu yatırımcıların da, bizim gibi hem uluslararası hem de yerel tecrübeye sahip firmalarla ortak projelere imza atacakları kanaatindeyiz” dedi.
15 yılda 15 AVM’ye ulaştı
ECE Türkiye’nin, 16 ülkede 196 AVM’yi yöneten Alman ECE Grubu tarafından 2000 yılında İstanbul’da kurulduğunu söyleyen Pınar Yalçınkaya Hacaoğlu, “ECE’nin 50’nci, ECE Türkiye’nin ise 15’inci kuruluş yıldönümünü kutladığımız bu yıl portföyümüzdeki AVM sayısı da 15’e ulaştı” dedi. Hacaoğlu, şu bilgileri verdi: “Önümüzdeki 18 ay içinde İstanbul’daki Akasya Park ve Axis İstanbul, Bursa’da Sur Yapı Marka ve Afyon’da Park Afyon alışveriş merkezlerinin açılışını yapacağız. Böylece Türkiye’de yönettiğimiz kiralanabilir alan 1 milyon metrekareye yaklaşacak.”
‘Dijital çözümleri hayata geçirdik’
ECE Grubu olarak sosyal medya ile entegre çeşitli dijital çözümleri hayata geçirdiklerini anlatan Hacaoğlu, şu bilgileri verdi: “Diji 3.0 adını verdiğimiz proje, içinde eğlence unsurlarını barındırarak alışverişi keyifli bir deneyim haline getiriyor. Böylelikle bünyemizdeki markaların satışlarını artırmaya yönelik bir platform yaratmış oluyoruz. Bu proje ile geleneksel satış kanalı olan mağaza ve AVM ile online satış kanalını biraraya getirmiş olduk. Çünkü geleceğin, çok kanallı perakendecilikte olduğuna inanıyoruz.”
‘İyi bir çözüm sistemi gerekli’
SAP Perakende Zirvesi’nde dünya perakende devlerinin gündemindeki çok kanallı satış stratejisi ile kişiye özel müşteri deneyimi sağlamanın yolları tartışıldı. Açılış oturumunda SAP Genel Müdürü Zeynep Keskin’in konuğu Real Hipermarketler Zinciri Genel Müdürü Hacı Duran Beğendik oldu. Beğendik, Alman devi Real’i almasının ardından şirketinin gerçekleştirdiği teknoloji yatırımlarını anlattı. Beğendik, “İyi bir yönetim için iyi bir çözüm sistemi gerekli, her başarılı şirketin arkasında başarılı bir çözüm ortağı vardır. Bizim başarımızın ardında da SAP ile olan iş ortaklığımız yatıyor” dedi.
Tepe Home’a yeni yönetim
Tepe Home’un Genel Müdürlüğü görevine Aykut Coşkan atandı. Pazarlama ve ürün yönetiminden sorumlu Genel Müdür Yardımcılığı görevine ise Zeynep Uluocak getirildi.
Tepe Home’un dünya çapında bir marka olmasını sağlamanın ilk hedefleri arasında olduğunu söyleyen Coşkan, çok kısa bir sürede Tepe Home’un yeniliklerle sektöre farklı bir soluk ve dinamizm getireceğini belirtti.Uluocak ise, mağazacılık alanında fark yaratmak istediklerini ifade etti.
Milliyet