28 / 04 / 2024

Yakıt fiyatları artınca elektrikli araçlarda talep patlaması oldu!

Yakıt fiyatları artınca elektrikli araçlarda talep patlaması oldu!

EY Mobilite Tüketici Endeksi 2023 raporuna göre araba satın almayı planlayanların yarısından fazlası elektrikli araç almayı düşünüyor. Elektrikli araca sahip olmak isteyenlerin en büyük endişesi ise şarj istasyonu eksikliği olarak ön plana çıkıyor.



Yakıt fiyatlarında yaşanan artışlar sonrasında benzin ve dizel kullanılan araçların sürüş maliyetleri kat kat artmaya başladı. Bu durum yeni araç alacakları ve mevcut aracını yenileyeceklerin kararlarını da etkiledi.

EY Mobilite Tüketici Endeksi 2023 raporu da bu gerçeği ortaya koydu. Rapora göre, artan yakıt maliyetleri tüketicileri elektrikli araç satın almaya sevk ediyor. Elektrikli araçlara yönelik talep hızla artarken, küresel olarak araba satın almayı planlayanların yüzde 55’i elektrikli araç almayı düşünüyor. Elektrikli araç almak isteyenlerin en büyük endişesi ise şarj istasyonu eksikliği olarak öne çıktı.

Yakıt fiyatları artınca elektrikli araçlarda talep patlaması oldu!

YA ELEKTRİKLİ YA HİBRİT

Ernst & Young (EY) Mobilite Tüketici Endeksi 2023 raporuna göre, artan yakıt maliyetleri ve çevresel endişeler nedeniyle elektrikli araçlara yoğun bir ilgi var. Araç satın almayı planlayanların %55’inin önümüzdeki iki yıl içinde tamamen elektrikli veya hibrit bir araç almayı düşünüyor.

Elektrikli araç almak isteyenlerin gerekçesi ilk kez çevresel endişeler yerine yüksek yakıt maliyetleri olarak ortaya çıktı. Elektrikli araç tercihinde öne çıkan etkenlerde %38 ile ilk sırayı yüksek yakıt maliyetleri aldı. Araştırmaya katılanların %28'i ise ilk sıraya çevresel endişeleri koydu. Yanıt verenlerin %31'i için en büyük endişe elektrikli araçlara yönelik şarj istasyonlarının yeterli olmaması oldu.

Araştırmaya göre elektrikli araçlarla ilgili 5 müşteri segmenti var. Bunlar şüpheci yaklaşanlar, ilgisi olmayanlar, ikna edilebilir olanlar, satın almayı düşünenler ve meraklısı olanlar şeklinde bir özellik içeriyor. Elektrikli araç meraklılarının payı 2021 yılından beri düzenli artarken bu oran 2023 yılında %13’e ulaştı. Bu araçlar konusunda ikna edilebilir olanlar ve satın almayı düşünenlerin payının azaldığı araştırmada görüldü. Bu da, bazı tüketicilerin elektrikli araç meraklıları segmentine dönüştüğünü ortaya koyuyor. Segmentlerin demografik dağılımına bakıldığında ise, genç kuşak elektrikli araçlara daha hevesli olarak görülüyor.


 


Geri Dön