Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde son aşamaya gelindi!
Açılışına sayılı günler kalan İstanbul’daki 3. köprüden ilk izlenimleri 3 kelimeyle özetlemek mümkün; “konfor, güven, rahatlık.” Yeni köprünün açılışını Cumhurbaşkanı Erdoğan yapacak
Asya ile Avrupa yakasını üçüncü kez birleştirecek olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 26 Ağustos’ta Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılacak. 1.408 metre uzunluğa sahip, 4.5 milyar lira maliyetli mega projede hazırlıklar son aşamaya gelmiş durumda. Her iki yönde 4’er şeritli inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde aracımızla 5 kilometrelik test sürüşü yaparken, konforlu seyahatin keyfine vardık. Garipçe ile Poyrazköy arasında inşa edilen 1408 metre uzunluğundaki köprü şimdiden dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını elde etti.
Son durak: Kınalı
Kuzey Marmara Otoyolu’nun Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alan 95 kilometrelik bölümünün 60 kilometresi otoyol, 35 kilometresi ise bağlantı yolu olacak. Kuzey Marmara Otoyolu tamamlandığında Gebze Şekerpınar Balcık’tan başlayan güzergah, Akfırat Tepeören ve Kurnaköy sapağına yakın bir noktadan geçerek Sultanbeyli’nin ormanlık alanlarından ilerleyecek.
Samandıra ve Alemdağ’ın mücavir alanlarından geçecek otoban Alemdağ Ormanı’na girdikten sonra, Beykoz İshaklı, Paşamandıra, Riva ve Poyrazköy’ün ardından da üçüncü köprüye bağlanacak.
Üçüncü boğaz köprüsüyle Avrupa yakasına bağlanacak güzergah Garipçe’den sonra Uskumruköy ile Demirciköy’ün arasından geçip Arıköy’ün arkasından Belgrad Ormanları’na girecek. İleride de Tayakadın ve Baklalı’nın yanından Hadımköy’e uzanacak.
4 şeritli otoban, Büyükçekmece Gölü’nün kuzeyinden, Çatalca İnceğiz’deki tarlaların içinden ilerleyerek Silivri Gazitepe’de yapılacak üçüncü havalimanını teğet geçerek TEM Otoyolu Kınalı çıkışında bitecek.
Demiryolu çalışmaları sürüyor
Köprünün ortasına yapılacak demiryolu ise Marmaray ile İstanbul Metrosu’na entegre olacak. Ancak açılış öncesi deneme sürüşü gerçekleştirdiğimiz Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün demiryolu bölümü henüz tamamlanabilmiş değil. Projenin son aşamasında demiryolu hattının hizmete sokularak hem Atatürk Havalimanı’na, hem Sabiha Gökçen Havalimanı’na, hem de yeni yapılan 3. Havalimanı’na entegre edilmesi planlanıyor. Köprüyü diğerlerinden ayıran bir diğer özelliği de güzergah boyunca neredeyse hiç esnememesi oldu. Dışarıdan bakıldığında köprünün esneme payının diğer 2 köprüye göre daha az olduğu, orta eğiminin yok denecek seviyede olduğunu anlaşılıyor.
Havalimanı yolu...
Projede 24 saat esasına göre 1460 işçi ve mühendis çalıştı. 8 şerit karayolu, 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Proje bitince Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistem sayesinde Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
Ekolojik geçiş
En çok ilgimizi çeken yenilik ekolojik geçiş adı verilen üst geçitlerdi. Otoyol boyu uzanan tünellerin üstünde doğal doku korunurken, canlı türlerinin bu üst geçitlerden otoyolun karşı kısımlarına geçmesi düşünülmüş. Köprünün tam ortasında durduğumuzda rüzgar etkisini iç hissetmedik. Bariyerlere yerleştirilen paneller Karadeniz rüzgarını kesiyor, güvenliği artırıyor.
İnşaat 10 gün içinde bitecek
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, dün katıldığı NTV yayınında “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde inşaat 10 gün içinde bitiyor” dedi. Bakan Arslan, “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün iki özelliği var. Büyük ağır kamyonların İstanbul trafiğine girmeden kuzeyden geçmesi. Aynı zamanda demiryolu da barındıracak. Bağlantı yolları da var. Tamamen bitmiş durumda. Geçen cumartesi şantiyeyi Başbakanımızla ziyaret ettik. Herhangi bir aksaklık yok. 26 Ağustos’ta köprüyü açacağız. 20-21’inde bütün işler bitmiş olacak.”
Milliyet