Yedek parça ve araç bakım masraflarının artması trafik kazası riskini artırır mı?
Yedek parça ve araç bakım masraflarının artması trafik kazası riskini artırır mı? bu ve buna benzer sorular son zamanda artan trafik kazaları ile sorulmaya başlandı. İşte detaylar!
Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Hakkı Urfa, BBC Türkçe’ye döviz kuru nedeniyle artan yedek parça maliyetlerinin, araç bakımlarının zamanında yapılmasına engel olduğunu söyledi.
Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF) Genel Sekreteri Hakkı Urfa, döviz kuru nedeniyle artan yedek parça maliyetlerinin, araç bakımlarının zamanında yapılmasına engel olduğunu, bunun gelecek zamanda da kaza riskini beraberinde getirebileceğinin altını çizdi. Urfa, yedek parça maliyetlerinin son bir yılda yüzde 120 arttığını ve bunun sonucu insanların alternatif yöntemlere ve ürünlere yöneldiğini belirtti.
Türk Standartları Enstitüsü (TSE) kriterlerinin dışında hizmet veren tamirhanelerin ve standartların dışında kullanılan eşdeğer ya da yan sanayi diye bilinen yedek parçaların tercih edildiğini vurgulayan Urfa, “Orijinal parça ile eşdeğer parça arasında yüzde 100’e yakın fiyat farkı olabiliyor. Daha uygun maliyetli olduğunda da eşdeğeri kullanılıyor. Belgesiz eşdeğer parçalar büyük problem” şeklinde konuştu. Urfa’ya göre yedek parça değişimi ve araç bakımındaki hassasiyet çok önemli çünkü, “sıfır araç arzındaki düşüş, halkı ikinci el araç alımına sevk ediyor.” Halkın ikinci el araçlara bakım yaptırmak zorunda kaldığını kaydederek Urfa, “Servislere gelen araç sayısında artış var ama maliyetler çok yüksek olduğu için insanlar bazı bakımları ötelemek zorunda kalıyor” diye konuştu.
TOKİ sosyal konut projesi kaç taksit? TOKİ sosyal konut asgari ücretli taksitleri ne kadar olacak?
EYT formülü kesinleşti! Bu şartları karşılayanlar artık emekli oluyor! İşte detaylar!