Yeni ev tapusu nasıl alınır? Tapusu olmayan yere ev yapılır mı?
Yeni ev alan kişiler, tapularını nasıl çıkarabileceklerini araştırıyor. “Tapu nasıl çıkarılır? Tapusu olmayan evin noter satışı mümkün mü?” İşte detaylar!
YENİ EV TAPUSU NASIL ALINIR?
Tapu devir işlemleri tapu müdürlüklerine gidilerek yapılır. Tapu devir işlemi için gerekli olan evraklar hazırlanıp belirlenen tapu harcı yatırılır. Sonrasında ALO 181 aranarak veya tapu müdürlüklerinin e-randevu sistemleri kullanılarak tapu randevusu alınması gerekir. Randevu gününde de alıcı ve satıcı, taşınmazın bağlı olduğu tapu müdürlüğüne gider ve tapu devrini gerçekleştirebilir.
NOTERDEN TAPU HİSSE DEVRİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?
- Tapunun aslı ya da fotokopisi gerekmektedir,
- Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi. Bu belgelerin üzerinde T.C. kimlik numarası net gözükmelidir.
- İlişkili belediyeden alınmış olan gayrimenkulün rayiç bedeli gösteren belge gerekmektedir,
- İşlemleri, gayrimenkul danışmanı ya da bu konuda yetkilendirilen birisi yapacaksa vekaletname istenir,
- DASK belgesi gerekmektedir.
Tapu devri tüzel kişiler tarafından yapılacak ise ek olarak:
- Vergi levhası aslı veya fotokopisi gerekir,
- İmza sirküleri gerekmektedir,
- Son yönetim kurulu seçiminin bulunduğu sicil gazetesi örneği gerekmektedir,
- Taşınmaz mallar ile yetkililerin kimlik bilgilerinin bulunduğu yetki belgesi istenmektedir,
- Tapu işlemlerini gayrimenkul danışmanı ya da yetkilendirilen herhangi birisi yapacak ise vekaletname gerekmektedir.
TAPUSU OLMAYAN YERE EV YAPILIR MI?
Tapusuz arsaya ev yapmak şu sıralarda sık sık araştırılan konular arasında yer alıyor. Tapusu bulunmayan herhangi bir arsaya ev inşa etmek bir suçtur. Zira tapusu bulunmayan arsalarda imar belgesi de bulunmaz. Tapusu başka bir vatandaşa ait olan arsalara ev yapmak da son derece sakıncalıdır.