23 / 12 / 2024

Yeşilyurt Group haddehane ve liman kapasitesini arttırmaya devam ediyor!

Yeşilyurt Group haddehane ve liman kapasitesini arttırmaya devam ediyor!

Haddehane ve liman kapasitesini arttırmaya devam edem Yeşilyurt Group, İstanbul Ticaret Odası 'nın açıkladığı Türkiye 'nin en büyük 500 sanayi şirketi sıralamasında ilk 150 arasında yer alıyor...




Farklı sektörlerde gerçekleştirdiği yatırımlar ile Türkiye'nin öncü kurumları arasında yer alan Yeşilyurt Grup, İstanbul Ticaret Odası'nın açıkladığı Türkiye'nin en büyük 500 sanayi şirketi sıralamasında ilk 150 arasında Yeşilyurt Grup sadece yatırımları ve istikrarlı büyümesinin yanında eğitime ve sosyal sorumluluk projelerine gösterdiği duyarlılıkla da örnek bir kurum. 


Şirket 2010-2012 yıllan arasında eğitime 15 milyon TL harcadı. Bir aile şirketi olan Yeşilyurt Demir Çelik'in babadan kalma aile mesleği olan tüccarlıktan sanayiciliğe geçişi, 1980 yılında Karabük'te kurulan çubuk haddehanesiyle gerçekleşir. 1987 yılında ikinci çubuk haddehanesini Samsun'da kuran Yeşilyurt, 1997 yılında Samsun'daki çelikhanesinin devreye almasıyla, Türk çelik sektörünün baş aktörleri arasında ki yerini alır. Yeşilyurt Demir Çelik, sonraki yıllarda yaptığı modernizasyon yatırımları ile haddehane kapasitesini 720.000 ton/yıla, sıvı çelik üretim kapasitesini 1.300.000 ton/yıla çıkararak dünya çelik piyasasına açılır.

 

2006 yılında Karadeniz Bölgesi'ndeki ilk özel liman yatırımım gerçekleştiren Yeşilyurt'un bu başarılarının en önemli mimarı ise Cemal Yeşilyurt. Yeşilyurt Grup Yönetim Kurulu Üyesi Fikret Yeşilyurt ile liman yatırımlarının ve demir çelik sektörünün son birkaç yılını konuştuk Fikret Bey, Yeşilyurt Liman İşletmeleri'nin kapasite büyüklüğü, ithalat ve ihracat rakamlarından bahseder misiniz? 


Grubumuza bağlı fabrikalarımızın hammadde ihtiyacı olan hurda demirinin yurtdışından ithalatında ve mamul ihracatında samsun limanının yetersiz kalışı nedeni ile yaşadığımız sıkıntılar, bölgede modern ve ihtiyaçlara cevap verebilecek kapasitede bir liman tesisinin olmaması, bizi bu konuda yatırım yapmamıza sevk etti. 


Depolama kapasitesi bakımından da önemli bir kapasiteye sahip olan işletmemizde; 70 bin ton kapasiteli kapalı ambar ve antrepolar,35 bin ton kapasiteli hububat siloları,60 bin metrekare açık beton ve toprak saha depolama kapasitelerimiz mevcuttur. Yeşilyurt liman işletmelerinde pilotaj-römorkaj hizmetleri, katı-sıvı atık alımı, tatlı su, elektrik, kantar, gümrük hizmetleri kaliteli ve güvenilir bir şekilde veriliyor.24 saat kesintisiz hizmet veren Yeşilyurt Limanı, ISPS güvenlik kurallarına haiz, ISO 9001-2008 kalite belgeli bir işletmedir. Yeşilyurt Liman İşletmeleri gerçekleştirdiği tüm hizmetlerinde kalite yönetim sistemi şartlarına uyarak, çevreyi koruyarak, çalışan ve müşteri memnuniyetini daima ön planda tutarak, hizmeti kaliteli, zamanında ve emniyetli bir şekilde gerçekleştirmeye devam ediyor. 


Yeşilyurt Limanı'nın sahip olduğu avantajlar nelerdir? 

AR-GE'den taviz vermiyoruz Yeşilyurt grup ar-ge konusunda çok büyük hassasiyet gösteriyor. Şirket geliştirdiği yeni ürünleri ulusal ve uluslar arası arenada büyük tercih görüyor Arge ve yeni ürünleri konuşabilir miyiz?. 

Yeşilyurt Demir Çelik, deprem bölgesinde yer alan Türkiye'nin özel ihtiyacına uygun nervürlü çelik araştırmaları sonucunda YURTSİSMİK patentiyle deprem dayanımı yüksek kaliteli çelik üretimini başarıyla gerçekleştirmektedir. İç piyasanın haricinde dünya piyasalarının ihtiyaç duyduğu tüm standartlarda nervürlü çelik imalatını başarıyla gerçekleştiren üretim bantlarına ve kalite kontrol laboratuarlarına sahiptir. Üretiminin % 60 ini Avrupa'ya ihraç etmesi, kaliteli çelik üretimindeki başarısının en önemli göstergesidir. 


2023 hedefleri belirlendi mi? 

Mevcut üretim ve ihracat rakamları ile ülke çelik piyasası içerisinde önemli bir konuma sahip olmasına rağmen 2023 hedefleri günün rakamlarına kıyasla çok daha kayda değerdir. Uzun dönem hedef kapsamında değerlendirilen 2020 sonrası için mamul çelik ihracatının 1 milyon ton psikolojik sınırını geçmesi planlanmaktadır. Bu dönem içerisinde nervürlü çeliğe ilave olarak farklı, mamul çelik sektörlerinde YEŞİLYURT ismini görmek mümkün olacaktır. 


Kentsel dönüşüm sektöre hareket katar mı? 

Geçtiğimiz son iki yıl, Avrupa merkezli fınansal krizin sebep olduğu ihracat daralmasına rağmen iç piyasadaki yüksek talep sayesinde tesislerin kritik kapasite kullanım oranının üzerinde kalabilmesi mümkün olabilmiştir. Kentsel dönüşüm projesinin ülke genelinde yaygın uygulaması ile çelik ve inşaat sektöründeki talebin kayda değer artış göstereceği muhakkaktır. Meselenin ülke ekonomisine katma değeri ise bununla kıyaslanamayacak kadar büyük olacaktır. 


Karadeniz Bölgesi'nin ilk özel sektör liman yatırımı olan işletmemizin en önemli avantajı şüphesiz bölgenin en büyük limanlarından birisi olmasıdır. Yanaşma rıhtım alanlarımızın büyüklüğü ve yirmi metreyi bulan derinliğimiz ile yüksek tonajlı gemilerin yanaşabilirliğini sağlamış bulunmaktayız. Yeşilyurt Liman İşletmeleri olarak açık ve kapalı depolama olarak ta önemli kapasitelere haiz durumdayız. 


Antrepo sahamız, hububat silolarımız, kapalı depolarımız ve açık depolama sahalarımızla Yeşilyurt Liman İşletmeleri olarak modern altyapıya sahip durumdayız. Limanımızın organize sanayi bölgesinde olması, sanayi tesislerine yakınlığı, elleçlenen yüklerin tesislere naklinde firmalara ulaşım yönünden büyük kolaylıklar sağlamakta ve maliyet olarak ta avantajlar sağlamaktadır. Bitişiğinde TCDD'ye ait Gelemen Lojistik Depolama Üssü mevcuttur. 

Bu demiryolu hattmın varlığı limanda tahl^ iye edilen yüklerin yurt geneline vagonlarla nakline olanak sağlamakla beraber ihracat ve yüklemelerde de vagonlarla limanımıza gelecek yüklerde ulaşım kolaylıkları sağlamaktadır. 

Çevre yolu bağlantısıyla karayolu ulaşımında büyük kolaylıklar sağlaması ve şehir merkezi dışmda oluşu ve çevresel risklerinde minimize olması neticesiyle de özelliklede dökme yüklerde rahat tahliye imkânı sağlıyor. Dış pazarlara yakın olduğu kadar Karadeniz otoyolu ile tüm Doğu Karadeniz illerine, demiryolu- karayolu ile İç Anadolu'ya uzanan geniş bir hinterlanda sahiptir. Bugün Türkiye'ye giren gübrenin, kömürün, tahılın, hurdanın, orman ürünlerinin çok önemli bir bölümü başta Rusya olmak üzere Karadeniz ülkelerinden Samsun'a gelmekte ve büyük kısmı Yeşilyurt Liman İşletmeleri'nde elleçlenmektedir. 


Yeşilyurt ailesi olarak yaklaşık sekiz yıllık limancılık geçmişimizle, istihdam ve ülke ekonomisine yön vermede büyük adımlar atmış ve koymuş olduğu hedefleri kısa zamanda gerçekleştirmiş bulunmaktayız. Köklü bir sanayici ailesi olan Yeşilyurt Grup, bölgesel ihtiyaçları sezinleyerek biz bu sektöre yatırımlarımızı yapmaya ve bu yolda ülke ekonomisine yön vermeye devam edeceğiz. 


HaberTürk


Geri Dön