23 / 12 / 2024

Yetki alanı dışında tapu işlemleri ile ilgili genelge yayımlandı!

Yetki alanı dışında tapu işlemleri ile ilgili genelge yayımlandı!

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Dairesi Başkanlığı tarafından, 2014/8 Sayılı Yetki Alanı Dışı Tapu İşlemleri ile ilgili genelge yayımlandı. İşte genelgenin tam metni ve eki...




Sayı :23294678-010.06.02/65965

Konu :Yetki Alanı Dışı Tapu İşlemleri


GENELGE: 2014/8 (1760)

BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNE

İlgi : 02/07/2012 tarih ve (1731) 2012/9 sayılı Genelge. 



Tapu Müdürlüklerince Yetki Alanı Dışında Kayıtlı Bulunan Taşınmazlarla İlgili Tapu İşlemlerinin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, 30.04.2011 tarihli ve 27920 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak 01.08.2011 tarihinde yürürlüğe girmiştir.


Bu kapsamda müdürlüklerimizin yetki alanı dışında kayıtlı bulunan taşınmazlara yönelik bu Genelgeye ekli listede yer alan işlem taleplerinin aşağıda yer alan hususlara dikkat edilerek karşılanması gerekmektedir.



A - YETKİ, BİLGİ VE BELGE İSTEMİ


1) Tapu müdürlüklerine, yetki alanı dışında kayıtlı bulunan taşınmaza yönelik işlem başvurusu yapılması üzerine, ilk aşamada başvuruyu alan personel tarafından TAKBİS üzerinden taşınmaz üzerinde ihtiyati tedbir, kamu haczi, 31/B şerhi gibi tasarrufu engelleyici şerh olup olmadığı, vekâleten yapılan başvurularda ise vekâlette azil olup olmadığı araştırılır, tasarrufu engelleyici şerhe rastlanılması ve/veya vekâlette azil olması durumunda başvuru reddedilir.


2) Taşınmazın tasarrufuna yönelik herhangi bir yasaklayıcı şerhe rastlanılmaması ve/veya vekâleten yapılan başvurularda vekâlette azil olmaması halinde; tapu işleminin tarafları ve talebin konusu açıkça belirtilmek suretiyle, işlem başvurusu esnasında kimlik tespitine esas belgeler (nüfus cüzdanı, vekâletname, mirasçılık belgesi vb.) aslından renkli olarak tarandıktan sonra "……... tarih …..... sayılı/başvuru no.lu işlem için …... Tapu Müdürlüğüne sunulan belgedir" şeklinde tarih atılarak kaşelenir ve imzalanıp mühürlenerek yetki istenilen tapu müdürlüğüne elektronik ortamda veya resmî yazı gönderilmek sureti ile yetki, bilgi ve belge talep edilir.



B - YETKİ VERİLMESİ, BİLGİ VE BELGE GÖNDERİLMESİ


1) Yetki istenilen tapu müdürlüğü tarafından, hak sahibinin tescile esas belgelerde yer alan kimlik bilgileri kullanılarak MERNİS'deki T.C. kimlik numarasının belirlenebilmesi durumunda yetki verme işlemine devam edilir, aksi halde yetki istemi reddedilir. Ancak hak sahibinin tescile esas belgelerde yer alan kimlik bilgileri kullanılarak MERNİS'den tespit edilen T.C. kimlik numarası ile TAKBİS'de yer alan T.C. kimlik numarasının uyuşmaması durumunda hatalı T.C.

kimlik numarası düzeltilerek işleme devam edilir.

T.C. kimlik numarasının belirlenebilmesi durumunda kimlik tespitine esas olarak yetki isteyen tapu müdürlüğü tarafından gönderilen belgelerdeki kişi ile sicilde yer alan hak sahibinin aynı kişi olup olmadığı tespit edilir


Yabancı gerçek kişilerin taraf olduğu tapu işlemlerinde ilgilinin vergi sicil numarası veya vatandaşlık numarası, tüzel kişilerde ise vergi sicil numarası kimlik tespitine esas olarak gönderilen belgelere göre karşılaştırılarak hak sahibinin kimliğinin doğrulanabilmesi durumunda işleme devam edilir, aksi halde yetki istemi reddedilir.


2) Yetki istenilen tapu müdürlüğü tarafından, kütük üzerindeki yasaklayıcı ve kısıtlayıcı şerhler değerlendirildikten ve talep vekâleten yapılmış ise aziller sicili incelendikten sonra, işlemin yapılmasında bir sakınca olmadığı tespit edilirse (gerek duyulması halinde müdürlük görüşü de belirtilerek) yetki ile birlikte, talep konusu taşınmazın bütün takyidatlarını gösterir tapu kayıt örneği ile tapu kütük sahifesi ve hak sahibinin belirlenmesine yönelik tescile esas belgeler aslından renkli olarak taranmak suretiyle "Aslı ve/veya örneği gibidir" şeklinde onaylanarak elektronik ortamda veya resmî yazı ile yetki isteyen tapu müdürlüğüne aynı gün içinde gönderilir. Dayanak kayıtların diğer bir müdürlükte bulunması durumunda, yetki talep edilen müdürlükçe, diğer müdürlüğe bir gün süre verilerek gerekli belgeler istenir. Söz konusu süre içerisinde yetki verilememesi halinde gerekçesi ilgili müdürlüğe bildirilmek kaydı ile ek süre istenir.


3) Vekâleten yapılan başvurularda yetki veren tapu müdürlüğünce aziller sicili kontrol edilir, azil olması halinde yetki talebinin reddedildiği, azle rastlanılmaması halinde ise azlin olmadığı yönünde yetki isteyen müdürlüğe elektronik ortamda ve resmi yazı ile bildirimde bulunulur. Yetki verildikten sonra azil gelmişse, azil durumu derhal yetki verilen tapu müdürlüğüne en seri vasıtalar ile (TAKBİS yoluyla, telefon, elektronik posta, belgegeçer gibi) bildirilir. İşlem tamamlanmamış ise, yetki verilen tapu müdürlüğü talebi reddeder ve reddi yetki veren tapu müdürlüğüne bildirir.


4) Yetki verilerek tapu kayıt örneği gönderildikten sonra taşınmazla ilgili herhangi bir kısıtlama geldiğinde, durum derhal yetki verilen tapu müdürlüğüne en seri vasıtalar ile (TAKBİS yoluyla, telefon, elektronik posta, belgegeçer gibi) bildirilir.


a) Kısıtlama, yetki verilen işlemin yapılmasına engel oluyorsa, yetki verilen tapu müdürlüğü ile en seri vasıtalarla irtibata geçilerek işlemin tamamlanıp tamamlanmadığı tespit edilir. İşlem tamamlanmamış ise, verilen yetki resmî yazı ile iptal edilir ve yetki veren tapu müdürlüğünce kısıtlama ile ilgili işlem yapılır. İşlem tamamlanmış ise, kısıtlama talebi yetki veren tapu müdürlüğünce reddedilir.

b) Kısıtlama, yetki verilen işlemin yapılmasına engel olmuyorsa, yetki verilen tapu müdürlüğü ile en seri vasıtalarla irtibata geçilerek işlemin tamamlanıp tamamlanmadığı tespit edilir. İşlem tamamlanmamış ise, yetki veren tapu müdürlüğünce kısıtlama ile ilgili işlem yapılarak, kısıtlama sonrasında tarafların irade beyanı doğrultusunda işlem yapılır. İşlem tamamlanmış ise, kısıtlama talebi yetki veren tapu müdürlüğünce reddedilir.


5) Talep edilen işlemin sonuçlanması için diğer kamu kurum ve kuruluşları ile resmî yazışma yapılması gereken hallerde, bu yazışmalar yetki veren tapu müdürlüğü tarafından yapılır. Yapılan yazışmalar sonucu işlemin yapılmasında herhangi bir sakınca olmaması durumunda işlemlere devam edilir, aksi halde gerekçe bildirilerek istem reddedilir.

6) Yetki istenilen tapu müdürlüğü tarafından gerekli incelemeler yapıldıktan sonra yetki verilmesinde sakınca görülmemesi durumunda TAKBİS üzerinden yetki verilerek, yetki verilen

taşınmazın kütük sahifesinin beyanlar sütununa, "........ işlemi için........... Tapu Müdürlüğüne yetki verildi. Tarih/ TAKBİS başvuru numarası" şeklindeki belirtme yapılır.


7) Yetki verilerek tapu kayıt örneği gönderildikten sonra, yetki verilen işlemin sonucu kesin olarak tespit edilip, beyanlar sütununa işlenen yetki verildiğine dair belirtme terkin edilmeden, yetki verilen işleme konu taşınmaz ile ilgili malikin veya temsilcisinin talebe bağlı işlemleri yetki veren tapu müdürlüğünce karşılanmaz.



C - YETKİ VERİLEN TAPU MÜDÜRLÜĞÜNÜN YAPACAĞI İŞLEMLER


1) Yetki alınarak, Tapu Sicili Tüzüğünün 18 nci maddesi gereğince hak sahibi, 19 ncu maddesi gereğince ise tasarruf yetkisi ve işlemin yapılmasında yasal bir sakınca olmadığı (tedbir, azil vb.) tespit edildikten sonra, resmî senette veya istem belgesinde yetki yazısının tarihi ve sayısı ile işlemin yapılmasında yasal engel olmadığı belirtilir.

2) Akit yapılmasını gerektirmeyen işlemlerde istem belgesi, akdi gerektiren işlemlerde resmî senet, yetki alan tapu müdürlüğünce düzenlenerek tarafların imzasından sonra işlem yevmiye defterine kayıt edilir ve istem belgesi veya resmî senet üzerine, yevmiye tarihi, saati ve dakikası ile yevmiye numarası (yıl/yevmiye örnek: 2011/6420) yazılır, taraflara işlemin niteliğine göre tapu senedi ve/veya ipotek belgesi verilir. İstem vekâleten yapılmışsa, istem belgesi veya resmî senet taraflarca imzalanmadan önce azil durumu yetki verilen tapu müdürlüğünce TAKBİS'den sorgulanır, azle rastlanılmaması halinde işleme devam edilir.

3) Yetki alanı dışı gerçekleştirilen işlemin tamamlanmasından sonra oluşturulan resmî senet/istem belgesi ve işleme esas belgelerin asılları işlem yapan müdürlük tarafından bu Genelgenin (L) Bölümünde yer alan usule göre arşivlenir.


4) Yetki verilen tapu müdürlüğünce oluşturulan tapu senedi ve/veya ipotek belgesi ile resmi senet/istem belgesi ve işleme esas diğer belgelerin asıllarından renkli olarak taranmak suretiyle "Aslı ve/veya örneği gibidir." şeklinde onaylanan örnekleri resmî yazı ile veya elektronik ortamda, taşınmazın kütüğüne şerh, belirtme, terkin veya tescil yapılmak üzere yetki veren tapu müdürlüğüne aynı gün veya en geç işlemin yapıldığı günü takip eden ilk iş günü gönderilir. İşlemin

terkin ve tescili "tarih ve yıl/yevmiye" (21/3/2011-2011/6420) şeklinde gerçekleştirilir


5) İşlem için birden fazla tapu müdürlüğünden yetki alınmış ve ortak taraf oluşturulmuş ise tek yevmiye numarası ile işlem yapılabilir.



D - YETKİ VEREN MÜDÜRLÜĞÜN ŞERH, BELİRTME, TERKİN VEYA TESCİL İŞLEMLERİ


Yetki alanı dışı gerçekleştirilen işleme ait resmî senet/istem belgesi ve işleme esas diğer belgelerin onaylı örneklerinin (elektronik ortamda ya da fiziki ortamda) yetki veren tapu müdürlüğüne ulaşmasından sonra,

1) Taşınmazın kütüğüne yetki verilen tapu müdürlüğünün yetki konusu işlem için kullandığı yevmiye numarası ile (Örneğin 2011/6420) işlemin niteliğine göre şerh, belirtme, terkin veya tescil

işlemleri yapılır.

2) Kütüğe şerh, belirtme, terkin veya tescil işlemi yapıldıktan sonra, kütüğün beyanlar sütunundaki yetki verildiğine dair belirtme yetki verilen tapu müdürlüğünün yetki konusu işlem için kullandığı yevmiye numarası ile Tapu Sicili Tüzüğü hükümlerine göre re'sen terkin edilir.



E - İŞLEMDEN VAZGEÇME, İŞLEMİN YAPILAMAMASI


Taşınmazın bulunduğu tapu müdürlüğünce yetki verilmesinden sonra, tarafların işlemden vazgeçmesi, işlemin bir ay süreyle takip edilmemesi veya eksik olan belgelerin bir ay içinde ibraz edilmemesi halinde, yetki verilen tapu müdürlüğünce yapılan bildirim üzerine verilen yetki iptal edilir. Taşınmaza ait tapu kütüğünün beyanlar sütunundaki yetki alanı dışı işleme esas belirtme, yetkinin iptal edildiğini bildiren resmî yazının tarihi ve sayısı esas alınarak Tapu Sicili Tüzüğü hükümlerine göre re'sen terkin edilir. (2009/6 sayılı Genelge gereğince elbirliği mülkiyetin paylı mülkiyete dönüştürülmesinde yapılacak tebligat işlemleri nedeni ile bu süre iki (2) ay süre ile uzatılabilir.)


F - RET YETKİSİ


1) Yetki veren tapu müdürlüğünce, tapu sicilinde yer alan belgelerin incelenmesi sonucunda; T.C. kimlik numarasının tespit edilememesi veya yetki isteyen tapu müdürlüğü tarafından gönderilen belgelere göre talepte bulunan kişinin tasarrufa yetkili olmadığının tespit

edilmesi veya talebin mevzuata uygun olmaması durumunda talep geciktirilmeden, gerekçesi, itiraz yeri ve süresi de belirtilmek suretiyle Türk Medeni Kanununun 1016 ve Tapu Sicili Tüzüğünün 26

ncı maddeleri gereğince reddedilir ve ret kararının varlığı, ret tarihi ve yevmiye numarası esas alınarak kütüğün beyanlar sütununda belirtilir.

2) Yetki verilen tapu müdürlüğünce, mevzuata uygun olmayan ve Türk Medeni Kanununun 1011 nci maddesine göre geçici şerhe de imkân bulunmayan talepler geciktirilmeden, gerekçesi, itiraz yeri ve süresi de belirtilmek suretiyle reddedilir. Ret kararı kütüğün beyanlar

sütununda belirtme yapılmak üzere yetki veren tapu müdürlüğüne bildirilir. Yetki veren tapu müdürlüğünce ret kararının varlığı, ret tarihi ve yevmiye numarası esas alınarak kütüğün beyanlar sütununda belirtilir. Ret kararının kesinleşmesi üzerine, verilen yetki iptal edilmiş sayılır ve kütüğün beyanlar sütunundaki yetki verildiğine dair şerh, ret tarihi ve yevmiye numarası ile Tapu Sicili Tüzüğü hükümlerine göre re'sen terkin edilir.


3) Tapu işleminin reddedildiği hallerde, ret gerekçeleri giderilmeden herhangi bir tapu müdürlüğünde reddin konusu tapu işlemi yapılamaz.


4) Ret kararı için itiraz merci, ret kararını veren müdürlüğün bağlı olduğu bölge müdürlüğüdür.


G - MÜDÜRLÜKLERİN YETKİ ALANI DIŞI İŞLEM YAPAMAYACAKLARI MÜDÜRLÜKLER


Aynı binada hizmet veren tapu müdürlükleri tarafından birbirlerinin yetki alanı içersinde bulunan taşınmazlarla ilgili olarak birden fazla müdürlüğü ilgilendiren "müşterek rehin, taksim, trampa işlemleri" dışında kalan diğer tapu işlemleri yetki alanı dışı işlemler kapsamında yapılamaz.


H - SORUMLULUK, BİLGİ VE BELGELERİN ELEKTRONİK ORTAMDA ALINIP VERİLMESİ


1) Yetki verilen tapu müdürlüğü görevlileri, başvuru belgelerinin eksiksiz alınmasından, hak sahibini belirleyecek belgelerin yetki istenilen tapu müdürlüğüne onaylanarak gönderilmesinden, hak sahibini belirlenmesinden, azil durumunun kontrolünden, işlemin yapılmasında kanunî bir engel bulunmadığının tespit edilmesinden, işlemin mevzuat hükümlerine uygun bir şekilde sonlandırılmasından ve resmî senet veya istem belgesi düzenlenmesinden ve bunların doğru, eksiksiz ve zamanında gönderilmesinden sorumludur.


2) Yetki veren tapu müdürlüğü görevlileri, yetki verilen müdürlükçe gönderilen hak sahibinin tespitine yönelik belgelere göre başvuruda bulunan kişinin hak sahibi ile (yetki veren, vekil tayin eden kişinin ya da murisin) aynı kişi olduğunun tespitinden, yetki istenilen taşınmaz ile ilgili tapu kayıt örneğinin, tapu kütük sahifesinin, kısıtlamaların, azil durumunun ve hak sahibinin belirlenmesine esas bilgi ve belgelerin doğru, eksiksiz ve zamanında onaylanarak gönderilmesinden, taşınmaz üzerinde işlem yapılmasını kısıtlayan veya yasaklayan (haciz, tedbir, azil vb.) bildirimlerin yetki verilen müdürlüğe (doğrudan işlemin havale edildiği personelle irtibata geçilerek) en seri vasıtalarla iletilmesinden ve işlem sonucunda kütük üzerinde şerh, belirtme, terkin veya tescil yapılmasından sorumludur.


3) Elektronik ortamda bilgi ve belge alınıp verilmesi, bunlarla ilgili güvenlik önlemleri ve şifre verilmesi işlemleri Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülür. Yetki alınarak tapu işlemi yapılması işlemleri ile ilgili tapu müdürlüklerine verilen şifrenin gizliliği ve yenilenmesinin sorumluluğu tapu müdürüne aittir. Bu şifrelerin izinli ya da izinsiz olarak üçüncü kişiler tarafından kullanılması yasaktır.


4) Elektronik ortamdaki yazışmalar mevzuatta belirtilen resmi yazışma kurallarına ve güvenlik önlemlerine uyularak yapılır. Genel Müdürlüğün e-imza uygulamasını başlatması ile birlikte, imza yetkisine sahip kişi yazıyı, güvenli elektronik imzası ile imzalar.


5) Yapılan yazışmalar ile bilgi ve belgeler elektronik ortamda kaydedilir, dosyalanır ve ilgili tapu müdürlüğüne iletilir.


6) Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığınca yapılacak olan çalışmaların tamamlanmasından sonra, bilgi ve belgelerin elektronik ortamda gönderilmesinde TAKBİS veri tabanının veya Genel Müdürlük Elektronik Belge Yönetim Sisteminin (EBYS) kullanılması zorunlu olup, çalışmalar tamamlanıncaya kadar kurumsal e-posta adresleri kullanılabilecektir.


7) Yapılacak tapu işlemlerinde belgeler talep sahiplerince elden takip edilemez.



I - KOORDİNASYON BİRİMİ


Tapu müdürlüklerinin yetki alanı dışında kayıtlı bulunan taşınmazlara yönelik olarak gerçekleştirilecek işlemlerinin yürütülmesi, takibi, denetimi, koordinesi, istatistiğinin tutulması ve tüm müdürlüklerde işlerliğinin sağlanılması bölge müdürlükleri bünyesinde belirlenen şube müdürlüğü düzeyinde yetkilendirilen yetki alanı dışı tapu işlemleri koordinasyon görevlileri tarafından yerine getirilecek olup, bölge müdürlükleri arası koordinasyon ise Tapu Dairesi Başkanlığı bünyesinde kurulan yetki alanı ve yurtdışı tapu işlemlerinin koordinasyonu ile görevlendirilen birim tarafından yerine getirilecektir.


İ - İŞLEM GÜVENLİĞİ


Elektronik ortam güvenliğinin ve işlem sürekliliğinin sağlanması, yetkisiz erişimin engellenmesi hususunda ilgili mevzuatına uygun olarak Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığıca gerekli tedbirler alınır.



J - YETKİLENDİRİLEN TAPU MÜDÜRLÜKLERİ VE İŞLEM SINIRLAMASI


1) Tüm tapu müdürlükleri yetki alanı dışında tapu işlemi yapmaya yetkilidir. Müdürlüklerimize yetki alanı dışı tapu işlemlerine yönelik yapılacak başvurular gereğince, bu müdürlükler tarafından yapılacak bilgi, belge ve yetki taleplerinin diğer müdürlüklerimiz tarafından

bu Genelgenin B/2 maddesinde belirlenen sürede karşılanması gerekmektedir.


2) Tapu müdürlüklerimiz Genelgeye ekli listede belirtilen işlem türlerini gerçekleştireceklerdir.



K-TAPU MÜDÜRLÜKLERİNCE YETKİ ALANI DIŞINDAKİ TAŞINMAZLARA İLİŞKİN TAPU KAYDI VEYA TAPU SENET SURETİ VERİLMESİ


1) Tapu müdürlükleri arasında tapu kaydı veya tapu senedi verilmesine ilişkin taleplerde, başvuru yapılan tapu müdürlüğünce diğer işlemlerde olduğu gibi yetki talebi gönderildikten sonra

hak sahibinin tespitine yönelik gönderilen evraklar ile tapu sicili, TAKBİS ve MERNİS'de yer alan bilgiler yetki istenilen tapu müdürlüğünce karşılaştırılarak herhangi bir farklılık bulunmaması ve

gönderilen belgelere göre talebin hak sahibinden geldiğinin tespit edilmesi halinde, TAKBİS'deki taşınmaz verilerinin doğru ve güncel olduğu taşınmazın bulunduğu müdürlükçe teyit edilerek yetki

verilir ve yetki verilen müdürlüğe bildirilir. Bu kapsamda yetki talep eden tapu müdürlüğüne herhangi bir kayıt ve belge gönderilmez. Yetki talep eden tapu müdürlüğünce başvuru fişinin uygun bir yerine ilgilinin imzası alınır, tapu senedi veya tapu kaydının üzerinde "……..tarihinde yetki alınarak düzenlenen örnektir" şeklinde kayıt oluşturularak imza ve mühürle onandıktan sonra ilgilisine verilir.


2) Yetki alanı dışı işlem kapsamında tapu senedi veya tapu kaydının verilmesine yönelik başvurularda gerek duyulması ya da talep edilmesi halinde taşınmaza ait kayıt ve belgeler gönderilebilir.



L - DAYANAK BELGELERİN ARŞİVLENMESİ


1) Yetki alanı dışı yapılan işleme ait dayanak belgelerin aslı işlemi yapan tapumüdürlüğünün arşivinde yetki ile yapılan işlemler için ayrılan bölümde yıl, tarih ve yevmiye sırasına göre dosyalanır.


2) Yetki veren tapu müdürlüğünce, gönderilen resmî senedin onaylı örneği, o gün düzenlenen resmi senetlerin en sonuna konulur, istem belgesi ve işleme esas diğer belgelerin "Aslı gibidir………tarih ve yevmiye:….. " şeklinde onaylı örnekleri Tapu Sicili Tüzüğü hükümleri

uyarınca taşınmaza ait işlem dosyasında arşivlenir.

M - HÜKÜM BULUNMAYAN HALLER


Bu Genelge ve Tapu Müdürlüklerince Yetki Alanı Dışında Kayıtlı Bulunan Taşınmazlarla İlgili Tapu İşlemlerinin Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; tapu siciline ilişkin mevzuat hükümleri uygulanır.


N - MALİ YÖNÜ


1) Talep konusu tapu işlemiyle

ilgili tapu harçlarının ve döner sermaye bedelinin tahsilini sağlamakla yetki verilen tapu müdürlüğü yetkili ve sorumludur.


2) Tapu müdürlükleri arasında tapu kaydı veya tapu senet sureti verilmesine ilişkin işlemlerde de tapu harcı ve döner sermaye hizmet bedeli alınır.


3) Tapu harçları taraflarca beyan edilen devir ve iktisap bedeli üzerinden hesaplanır ve yetki alanı dışında yapılan işlemler için döner sermaye hizmet bedeli yöresel katsayısı daha yüksek olan müdürlüğün döner sermaye hizmet bedelinin 2 (iki) katı oranında tahsil edilir.


Bu genelge ile ilgi Genelge yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlükten kaldırılan ilgi Genelgeye yapılan atıflar bu Genelgeye yapılmış sayılır.



Genelge Eki için tıklayın


Geri Dön