22 / 11 / 2024
fuzul

Yurtdışı konut satışında lobi dernekçiliğinin önemi!

Yurtdışı konut satışında lobi dernekçiliğinin önemi!

Yeni mütekabiliyet yasası ile birlikte konut üreticileri yurtdışı müşteri arayışında. Türk ihracatçı şirketleri, yıllardır ihracat yaptıkları için yurtdışı satışta, pazarlamada ve reklam tanıtımda deneyimli....




Türkiye, özellikle son 10 yılda ihracat için Pazar ülke sayısını artırdı. 2012 yılında %2.2 oranında büyüyen Türkiye, bunu ihracattaki Pazar çeşitliliği ile sağladı. Konut sektörü içinde çevredeki 60 ülke alıcı. Bu alıcılara konut sektörü nasıl ulaşacak? Hangi yöntemlerle müşteri bulunacak? Ekonomi Bakanlığı, ihracatın önünü açmak için tüm yurtdışı teşkilatını çalıştırıyor. Konut sektörü için henüz böyle bir çalışma da yok. Bu boşluğu doldurmak için Arap Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri Gayrimenkul Yatırımcıları Derneği (ARAPTÜRKGYD) kuruldu. 

ARAPTÜRKGYD bir lobi derneğidir. Türkiye içerisinde kurulan mesleki derneklerden farkı, faaliyetlerinin hedefinin direk yurtdışı konut alıcıları olmasıdır. Türkiye’de her sektörde bir veya birkaç dernek var. Faaliyet alanları sektörün problemlerinin çözümü, birlikte hareket ederek sektörün gelişimine katkıda bulunmaktır. Konut sektöründe, GYODER, KONUTDER gibi sektörün dernekleri var. Bu dernekler, sektörün gelişimi için çalışmalarını yapıyorlar. Sektörün yurtdışı tanıtım operasyonları lobicilik işidir. Daha özel bir çalışma ister. Yılda birkaç fuara katılmakla bu iş hedefine ulaşmaz…

 

Dünyada, lobiciliği en iyi yapanlar arasında Yahudi Cemaati birinci sırada geliyor. Ermenilerin Türkiye aleyhine lobi faaliyetlerini ise her yıl değişik ülkelerde görmekteyiz. Türkiye, lobicilik açısından hinterlandı en fazla ülkelerden biridir. Asya ve Afrika kıtasında Türk tarihinin hatırı yüksek. Konut sektörü bu durumu fark edip ona göre iyi bir sektörel lobicilik faaliyetleri yapması gerekir. 20. yy boyunca Fransa, İngiltere, İspanya, İtalya, ABD gibi ülkelerin konut sektörüne yatırım yapan Asya ve Afrika ülkelerinin yatırımcılarının iyi bir strateji ile Türkiye’ye davet edilmesi gerekir. 

 

Dünyanın içinde bulunduğu siyasal ve ekonomik konjonktür bu davete icabet açısından uygundur. Özellikle Osmanlıdan ayrılıp devlet olan 60 farklı ülke insanın yurtdışı konut sektörüne yatırımlarında “Türkiye’ye yatırım algısı” değiştirilebilir ve değişecekte. 

 

 MÜSİAD, TUSKON, TÜMSİAD gibi tüm sektörlere hitap eden derneklerin yurtdışı lobi faaliyetleri burada çok önemli. Bu dernekler genel anlamda Türkiye’nin ihracatını artırmak için faaliyet gösteriyorlar. Birçok ülkede temsilcilikleri var. ARAPTÜRKGYD ise sadece Türk Konut sektörünü yurtdışına tanıtmak, alıcı potansiyelini artırmak amaçlı faaliyet gösteriyor. 

 

ARAPTÜRKGYD olarak amacımız, öncelikli çalışma alanımız arasında  yurtdışındaki Türk Diasporasını bilgilendirmek ve yabancıya konut satışının önemini anlatmakta var. Yurtdışında, birçok ülkede Türk dernekleri var. Türk işadamı dernekleri var. Özveri ile Türkiye adına çalışmalarda bulunuyorlar. Bu çalışmalar Türkiye’de yeterince gündeme gelmiyor.

ARAPTÜRKGYD olarak konut sektörünün yaklaşık 30 büyük şirketini ziyaret ettim. Niçin kurulduğumuzu, amaçlarımızı anlattım. Genelde sektördeki işadamlarının yaklaşımı “gel beraber konut satalım” şeklinde oldu. Sektördeki işadamları öncelikle, yurtdışı lobiciliği anlamalı. Konut satışında sıkıntıların olduğu bir dönemde, bizim bir şirket adına birkaç yüz konut satmamızın fazla da bir önemi yok. Şu anda enerjimizi ve imkanlarımızı komisyonculuk yaparak harcamayız…

 

Ancak, kurmaya çalıştığımız sitem ile bu yıl içerisinde yaklaşık 60 ülkenin birçok şehrinde derneğimizin misyonunu anlayan Türk ve yabancı irtibat noktalarımız, temsilcilerimiz olacak. Bu yapı Türkiye’nin en büyük yurtdışı konut satışı ağı olacak… Bu nedenle sektördeki işadamlarının bizim ne yapmaya çalıştığımızı anlaması gerekir.

Son birkaç aydır, her konut geliştirici şirketin kapısını günde birkaç kez Araplara konut satmak isteyen aracılar çalıyor. Arap tanıdıkları olan, Arap ülkelerinde bağlantıları olanlar, pastadan pay kapmak isteyenler, konut şirketini ziyaret ediyor. Ama, kozmetik satmak, boru satmak, makine satmak hepsi ayrı bir uzmanlık alanı olduğu gibi konut satmak, proje satmakta ayrı bir uzmanlık alanıdır. Aracıların, birkaç konut satıp para kazanmak istemeleri normaldir. Ama dikkat edilmezse, işi bilmeyen aracılarla çalışılırsa, farkında olmadan projenizin değerini düşürebilirsiniz…

 

Değişik Arap ülkelerinden bize müracaat edip, İstanbul’daki konutları kendi ülkelerinde pazarlamak isteyen aracılarda var. Bu konudaki hedefimiz, 60 farklı ülkenin önemli her şehrinde, İstanbul konut projelerini pazarlayabilecek, Türkiye’de gayrimenkul sektörüne yapılacak yatırımların avantajlarını anlatabilecek aracıları eğitip organize etmektir.  Arap ülkelerinin TV, gazete ve Internet medyasını kullanarak yapacağımız röportajlar, bilgilendirme çalışmaları ve Internet üzerinden yapacağımız çalışmaların planlanması devam etmektedir.

 

Çalışmalarınızın hedefini konut sektöründeki işadamlarının anlayacağı dilde ifade edersem; ARAPTÜRKGYD, bu yıl içerisinde Türkiye’nin  en büyük yurtdışı konut satış ağını kurmayı hedeflemektedir.  60 farklı ülkenin önemli her şehrinde Türk gayrimenkul sektörünü pazarlayan temsilcilerimiz olacak. Konut sektörünün patronları bizden sıradan basit bir emlakçılık/komisyonculuk beklemesin. Sizlerin konutlarını, projelerini her ülkenin her şehrinde pazarlayabilecek nitelikte satış kadrosu kurmakla meşgulüz. 

 

Türkiye’nin  yurtdışına konut satma potansiyeli en az 5 milyondur. Bir aracı ile birkaç yüz konut satabilirsiniz ama geri kalan pastadan pay almak istiyorsanız bizi dinlemeniz gerekir.

 

Saygılarımla,

Abdullah Çiftçi

www.abdullahciftci.com


Geri Dön