23 / 12 / 2024

Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmaları tamamlandı!

Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmaları tamamlandı!

Şehirlerde yaşam kalitesini iyileştirmek içi çözümler üreten Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) – EMBARQ Türkiye, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine Veliefendi-Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmalarını tamamladı...



Şehirlerde yaşam kalitesini iyileştirmek üzere kent içi ulaşım sorunlarına sürdürülebilir çözümler üreten ve projeler yürüten Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) – EMBARQ Türkiye, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine Veliefendi-Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmalarını tamamladı.


Danimarkalı danışmanlık şirketi Consia Consultants ve EMBARQ Sağlık ve Yol Güvenliği Programı işbirliği ile yürütülen yol güvenlik incelemeleri sonuç raporunda bisiklet koridorlarının tasarım aşamasında özellikle üzerinde durulması gereken belirli mühendislik prensiplerinin bulunduğunun altı çizilerek trafik kazalarını azaltmak, araçlar, yayalar ve bisikletliler için güvenli ulaşımı sağlamak için diğer ulaşım türleriyle etkileşimin mümkün olduğunca aza indirilmesi gerektiği belirtildi. 


“Bisiklet yolu motorlu araçların durma ve park etme yeri”

Özellikle yaya kaldırımlarından bisiklet yolu geçirilmesinin çok tehlikeli ve kesinlikle önerilmeyen bir uygulama olduğuna vurgu yapılan ve Ek’te detaylı (fotoğraflı) özeti bulunan raporda ortaya çıkan sonuçlar kısaca şöyle:


Eylül 2013’te İstanbul Kennedy Caddesi ile D-100 Yanyolu’nu birleştiren kavşaktan Aksu Caddesi, Ekrem Kurt Bulvarı ve Çobançeşme Koşuyolu Caddesine kadar uzanan Veliefendi-Zeyinburnu bisiklet yolu 2,7 km uzunluğundadır. İki yönlü olarak inşa edilmiştir.

Yol, motorlu taşıtlardan iyi bir şekilde ayrılmış olarak inşa edilmiştir. Hemen hemen bütün kavşaklar sinyallerle kontrol edilmektedir. 


Koridordaki sorunlar:


1. Bisiklet yolu motorlu araçlar tarafından durma ve park etme yeri olarak kullanılmaktadır.

2. Yol kesitinde hız sınırı 50 km/sa olmasına rağmen yol tasarımı daha yüksek hızlara izin vermektedir.

3. Kavşaklardaki trafik akışı çakışmaktadır.

4. Bisiklet kullanıcıları için hazırlanan sinyaller düzgün çalışmamaktadır.

5. Bisiklet yolu kesintiye uğramaktadır.

6. Yolun bir kısmı, bir otopark çıkışı tarafından kesilmektedir.

7. Kaldırım koridor boyunca devam etmemekte, yer yer kesilmektedir.

8. Engelliler için rampalar yaya geçidinden uzaktadır.

9. Yol işaretleri yıpranmış, fark edilmemekte ve yol çivileri kaplanmış vaziyettedir.


Bisiklet yolunun açık yola giriş kısmı, motorlu araçlar tarafından park etmek için kullanılabilmektedir.

Raporda belirtilen sorun ve öneriler ışığında EMBARQ Türkiye ve İBB Trafik Müdürlüğü 2014’ün ikinci çeyreğinde yol güvenliği iyileştirme çalışmalarına başlamayı hedeflemekte.

EMBARQ Türkiye ayrıca, farklı şehir ve ilçeler için faydalı olabilecek ‘Bisiklet Yolları Tasarım Kılavuzu’nun hazırlıklarına devam etmektedir.




Geri Dön