22 / 11 / 2024
fuzul

1946 yılında Üsküdar - Beykoz sahil yolu 3 milyon liraya mal olacak!

1946 yılında Üsküdar - Beykoz sahil yolu 3 milyon liraya mal olacak!

1946 yılında İstanbul Belediyesi, Üsküdar Meydanı'ndan başlayarak Beykoz'da nihayet bulacak sahil yolunu açmak için çalışmalara başlayacakmış. Sahilden ve yalıların arkasından geçecek yol 3 milyon liraya mal olacakmış.




1946 yılında Üsküdar - Beykoz sahil yolu 3 milyon liraya mal olacak!


Anadolu sahil yolu


Üsküdar - Beykoz yolu 3 milyon liraya mal olacak


     Boğaz'ın Rumeli tarafında olduğu gibi Anadolu sahil yolunun da muntazam bir şekilde açılması için B. Prost tarafından bir plan hazırlanmıştı. Bu plana göre yol, Üsküdar Meydanı'ndan başlayarak Beykoz'da nihayet bulacaktır. Esasen bundan birkaç sene evvel bu sahilin bazı kısımlarında biraz yol yapılmış, bu suretle münakalayı güçleştiren pürüzler ortadan kaldırılmıştı. Fakat bu mevzi inşaat, sahil yolunun baştan başa açılmasını temin etmemiştir. Belediye, Rumeli Yakası'nda olduğu gibi Boğaz'ın hem Anadolu kıyısını bütün nakliye vasıtalarına elverişli bir hale getirmek, hem de Boğaz'ın bu sahilini de imar etmek için yolu bir an evvel açmak fikrindedir. Ancak elde bunu karşılayacak tahsisat bulunmaması planın tatbikine engel oluyor.

     Yapılan tahminlere göre Üsküdar'la Beykoz arasındaki bu yol, üç milyon liraya mal olacaktır. Yolun bir kısmı sahilden, bir kısmı da sahili bırakarak yalıların arkasından geçecektir. Bu suretle istimlak masrafı da daha az olacaktır. Sahili takip edecek kısım için lüzum görülürse, rıhtım da yapılacaktır.

     Ancak, Anadolu Yakası sahil yolunun Üsküdar'dan değil, Haydarpaşa'dan başlanması icap ettiği fikri son zamanlarda ortaya atılmıştır. Bu itibarla Haydarpaşa - Üsküdar arasındaki kısım da Üsküdar - Beykoz arasındaki plana mütenazır olması görülmektedir.

     Diğer taraftan Haydarpaşa ile Selimiye arasında yapılması düşünülen İstanbul'un müstakbel liman projesi de vardır. Umumi Meclis, limanın burada yapılmasını şiddetle tenkit etmişti. Hükümetin İstanbul Limanı işini yeniden ele alarak kati kararını verinceye kadar Haydarpaşa ile Üsküdar arasındaki sahil yolunun tafsilat planı yapılamamaktadır. Liman meselesi kati surette halledildikten sonra Anadolu sahil yolunun inşasına başlanabilecektir. 


(1946 yılında Reşat Altın 30 liraya satılıyormuş.)


Akşam 31 Ekim 1946



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön