27 / 04 / 2024

1956 yılında Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli Bostancı'ya yapılıyormuş!

1956 yılında Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli Bostancı'ya yapılıyormuş!

1956 yılında Türkiye'nin en uzun tüneli Bostancı'da inşa ediliyormuş. 260 işçinin çalıştığı tünel, tamamlandığında 268 metre olacakmış. Tünel 3 milyon 26 bin liraya mal olacakmış.



1956 yılında Türkiye nin en uzun karayolu tüneli Bostancı ya yapılıyormuş! 


   Türkiye'nin en uzun karayolları tüneli

 Bostancı dolaylarında açılmaktadır, 268 metre uzunluğunda bu tünel haziran başında bitecek.


 Karayolları, muhalifin, muvafığın çalışmasını beğendiği bir kurum.. Yaz, kış demiyorlar, bir bucağı bir bucağa bağlayan yollar, tüneller açıyorlar. Bu kış kıyamette bir tünel de Bostancı dolaylarında açılıyor. Ankara'yı İstanbul'a bağlayan yol üzerinde tünel... Karayolları bölge müdürlüğünde yüksek mühendis Sadi Dinçağ'ın belirttiğine göre, karayolu olarak en uzun tünelmiş bu. Bir boydan bir boya 268 metre. İstanbul'a giriş yerinin kemeri örülmüş, 150 metresi de bitmiş gibi... Tünelin heyeti umumiyesi haziran başında sona erecek. Tüneli müteahhide vermişler. Emin Yargucu şirketin ortaklarından. Daha önce epey devlet işi yapmış.

 Tünel yapımında 260 işçi çalışıyor. 3 milyon 26 bin liraya çıkacakmış. Tünel bittiği gün, 2 bin M3 yontma taş, 10 bin M3 moloz, 50 bin torba çimento harcanmış olacak.

 Tünelde iki araba gidiş, iki araba dönüş yolundan geçebilecek. Açılış günü için, karayollarının bir dileği var. >> O gün diyorlar >>Ağzı marullu kuzu ziyafeti çekeceğiz.>> Tünel işi bir yola girsin.


Akşam Gazetesi 12 Kasım 1956



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön