22 / 11 / 2024
fuzul

1975 yılında İstanbul halkı için bir ''kurtuluş garı'' yapılacakmış!

1975 yılında İstanbul halkı için bir ''kurtuluş garı'' yapılacakmış!

1975 yılında İstanbul halkı için ''kurtuluş garı'' yapılacakmış. Trakya ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak olan gar 127 milyon liraya mal olacakmış ve 27 bin metrekarelik saha istimlak edilmiş.




1975 yılında İstanbul halkı için bir kurtuluş garı yapılacakmış!


İstanbul halkı için bir 'kurtuluş garı' yapılıyor


Trakya ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak olan gar için 27 bin km'lik saha istimlak edildi.


  Nüfusu 4 milyon olan, buna karşın trafiği her gün biraz daha karışan İstanbul'un halkına <<Kurtuluş Garı>> yapılıyor.

  Günde takriben 70 bin yolcu Haydarpaşa - Kadıköy arasında karşılıklı geçiş yapmaktadır. Bu kişilerin önemli bir kısmı ikinci vasıtaya ihtiyaç duymaktadır. 

  Bu durum ayrıca Boğaz deniz trafiğini enine olarak kesmekte; buna paralel olarak da deniz trafiği yoğunlaşmaktadır. 

  Çevre yolları yapıldıktan sonra, tren yolcularının kolaylıkla karşı yakaya geçebilmesi için; Bayındırlık Bakanlığı İmar ve İskan Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü, Demiryolları Limanlar Hava Meydanları Genel Müdürlüğü, İstanbul Belediyesi ve Büyük İstanbul Nazım Plan Bürosu'nun müşterek çalışmaları ile bir büyük gar inşaatına girişilmiştir.

  Öncelikle Karayolları Genel Müdürlüğü çevre yollarının yapımına başlanmıştır. Gar inşaatının ihalesi ise yapılmıştır.


  SÖĞÜTLÜÇEŞME GARI NASIL OLACAK?


  İstanbul Demiryolları Bölge Müdürü Güngör Bingöl'den aldığımız bilgiye göre; 

  Trakya ile Anadolu'yu birbirine bağlayacak olan Söğütlüçeşme Garı için 27 bin km2'lik bir saha istimlak edilmiştir. 126 milyon liraya mal olacak olan Söğütlüçeşme Garı içinde iş hanları, küçük çapta bir çarşı, lokanta, büyük bir otopark ve şehiriçi ve şehirdışı otobüs terminalleri yapılacaktır.

  Gar başladıktan iki yıl sonra, 1977 senesinin son ayında bitecektir. Bu süre içinde, Demiryolu inşaat sırasında, trenler normal seferlerini yapacaklardır.


  HAYDARPAŞA ANA BANLİYÖ OLARAK KALACAKTIR


  Büyük gar yapıldıktan sonrada Haydarpaşa ana banliyö olarak kalacaktır. Söğütlüçeşme hattı ise Güney Marmara'ya doğru kayacak ve halen çift hat üzerinden işleyen Söğütlüçeşme dört hat olacaktır. Söğütlüçeşme'den Kızıltoprak'a doğru meyil ve dönemeç kalkacaktır. Yapılacak demiryolunun 504 metrelik bölümü köprü halinde olacaktır.


   Mikrop yuvası Kurbağalıdere dolduruluyor


  Anadolu Yakası'nda banliyö Haydarpaşa - Gebze arasıdır. Çok yakın zamanda banliyö Haydarpaşa - Arifiye arası olacaktır. Elektrikli trenler halen Gebze'ye kadar işlemektedir. Arifiye'ye şimdilik buharlı trenler işleyecek. 1976 sonuna doğru Haydarpaşa - Arifiye arasında da elektrikli trenler işleyecek.


  MİKROP KAYNAĞI KURBAĞALIDERE DOLDURULUYOR


  Söğütlüçeşme Garı inşaatı nediyle, Kadıköylülerin yıllar yılı başına bela olan, mikrop ve pis koku kaynağı Kurbağalıdere'nin bir kısmı Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü'nce doldurulmaktadır. Demiryolları Kurbağalıdere'nin 130 metre civarındaki bir kesitini dolduracaktır.


(1975 yılında Reşat Altın 852 liraya satılıyormuş.)


Dünya Gazetesi 25 Ekim 1975



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön