1976 yılında Boğaz'da ikinci köprü inşası kesinlik kazanmış!
1976 yılında, Boğaziçi geçiş ihtiyacını karşılamak için yeni bir proje hazırlanmış. Hazırlanan projede, Harem ile Yenikapı Sahil Yolu'nun tünelle birleştirilmesi, Kabataş'ın Üsküdar'la birleştirilmesi ve ikinci köprü yer almaktaymış.
Boğaz'da ikinci köprü inşası kesinlik kazandı
YENİKAPI SAHİLYOLU, SU ALTINDAN BİR TÜNELLE HAREM'DE Ankara ASFALTI'NA BAĞLANIYOR.
ANKARA, (THA) - Bayındırlık Bakanlığı Müsteşarı Muammer Dolmacı, Boğaziçi geçiş ihtiyacını karşılamak için yeni bir proje hazırlandığını bildirmiştir. Dolmacı'nın verdiği bilgiye göre, proje Ankara Asfaltı'nı su altından tünelle geçerek Yenikapı Sahil Yolu'nun birleştirilmesini, mevcut çevre yolu dışında, yeni otoyolları yapılması öngörmektedir.
Müsteşar Dolmacı, proje çalışmaları mukavelesinin imzalanması nedeniyle dün Karayollar Genel Müdürlüğü'nde düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, çalışmaları tamamlanmasıyla trafik açısından büyük bir rahatlık kazanılacağını söylemiştir.
Dolmacı, otoyolların kısa zamanda hizmete sokulmasının şart olduğunu da belirtmiş, İstanbul - Ankara arasındaki mevcut demiryolu hattına, bu yıl çift hat üzerinden iki bölüm ekleneceğini, böylece bu iki şehir arasındaki demiryolu ile seyahat mesafesinin 4 saate indirilmesinin sağlanmış olacağını söylemiştir. Dolmacı, Ankara - Erzurum, Ankara - Diyarbakır arasında çift hat elektrikli demiryolları inşası için çalışmalara başlandığını da bildirmiştir.
Dolmacı, Boğaz geçişi için yapılan çalışmalar ve hazırlanan proje ile ilgili olarak da şunları söylemiştir:
<<Boğaz geçişi için demiryolu ve karayolu olarak yapılan ön araştırmada ilgili kuruluşlarla beraber tespit edilebilen alternatifler şunlardır: Demiryolu geçişinde bilindiği gibi mevcut elektrikli tren Sirkeci - Haydarpaşa'da son bulmaktadır. Bu mevkide 4 km. uzunluğunda bir tünelle Boğaz geçişi mümkün görülmektedir.
Diğer taraftan artan karayolu taşıtlarının Boğaziçi geçiş ihtiyacını karşılama konusunda ikinci bir karayolu geçişi ihtiyaç olmaktadır. Karayolu Boğaz geçişi olarak 3 alternatif düşünülmektedir. Birincisi Harem'de biten Ankara Asfaltı'nı su altından tünelle geçerek Yenikapı Sahil Yolu'nu birleştirmek, ikincisi şehir trafiğinin arzu hattını kestiği Kabataş Üsküdar'ı birleştirmek.
Üçüncü ise, yeni yapılacak otoyollar mevcut çevre yolu dışında ve kuzeyinden birleştirmek.
Bu değişik alternatiflerin mühendislik yönünden yapılabilirliği ve maliyeti incelenecek geçiş ücretli olduğuna göre yatırımın geri dönüşü mali fizibilite ile araştırılacak ve genel ekonomik açıdan verimliği kat sayısı araştırılacaktır. Bu projede bakanlığımıza bağlı Demiryolları Limanlar Hava Meydanları Genel Müdürlüğü ile Karayolları Genel Müdürlüğü'müz dışında İmar ve İskan Bakanlığı, Büyük İstanbul Nazım Plan Bürosu ve Ulaştırma Bakanlığı'na bağlı Ulaştırma Koordinasyon İdaresi ve TCDD ile işbirliği yapılacaktır>>
Türkiye Gazetesi 22 Haziran 1976
Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com