2. el online oto pazarında Nisan ayında satışlar yüzde 10 azaldı!
Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlenen bilgilere göre, Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, Nisan ayında geçen senenin aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 10 azaldı ve 172 bin 450 adet şeklinde oldu.
Anadolu Ajansı muhabirinin Indicata'nın 2. el online pazar raporundan derlemiş olduğu verilere göre, geçen ay online mecralarda toplamda327 bin 273 kurumsal ilan yayınlandı.
Verilen detaylara göre, ilan sayısında geçen senenin nisan ayına göre yüzde 1 artış görülürken, ilandaki araçların yüzde 53'ü, yani toplamda 172 bin 450 adedi satıldı. Verilen detaylara göre, bu satışlar, geçen senenin nisan ayına kıyasla yaklaşık yüzde 10 oranında geriledi. Bu aatışlarda otomobillerin payı yüzde 82 ve hafif ticari araçların payı yüzde 18 şeklinde belirlendi.
Yine aktarılan detaylara göre, Ocak-Nisan 2023 döneminde de geçen senenin aynı dönemine göre ilan adedinde yüzde 12, satış adetlerinde yüzde 20 artış yaşandı. Açıklanan rakamlara göre İlk 4 ayda 651 bin 539 adet satış oldu.
Ayrıca 2. el online pazarında en çok satışı yapılan ilk 32 markanın 253 modeline ait 2 bin 23 varyantının 2010-2022 model senelerindeki 118 bin 815 adet ilanın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, Nisan ayında 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatlar bir önceki aya göre yüzde 7,7 artış gösterdi.
2. el elektrikli otomobil satışları 719 oldu
Yine verilen detaylara göre, Türkiye 2. el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, bu yılın Nisan ayında en yüksek payı 103 bin 259 adetlik satışla dizel otomobiller aldı.
Paylaşılan detaylara göre, dizel otomobilleri, 62 bin 339 satışla benzinli ve 2 bin 247 adetle oto gazlı otomobiller izledi.
Ayrıca hibrit otomobillerin satış adedi 3 bin 886, 2. el elektrikli otomobil satışları da 719 şeklinde oldu. 2022 yılının Nisan ayında 583 adet 2. el elektrikli otomobil satılmıştı.
Ayrıca, geçen ay satılan binek araçların yüzde 40'lık kısmı C segmenti araçlardan oluştu. 2022 yılının aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, SUV segmenti araç satışlarının toplam binek araç içerisindeki payı yüzde 25 artış gösterdi.