30 / 04 / 2024

2007 yılında Boğaz'a çift katlı tünel!

2007 yılında Boğaz'a çift katlı tünel!

2007 yılında İstanbul'un iki yakasını, lastik tekerlekli araçların geçişi için denizin altından birbirine bağlayacak, 5.4 kilometre uzunluğunda, tüp tünel projesi, yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilecekmiş.



2007 yılında Boğaz a çift katlı tünel!


Tüp tünelde tek geçiş 3 dolar


Boğaz'a yeni geçit için ilk adım atılıyor


Lastik tekerlekli araçların geçişi için İstanbul Boğazı'na yapılacak çift katlı tünel 3 yılda bitirilecek


ANKARA AA



    İstanbul'un iki yakasını, lastik tekerlekli araçların geçişi için denizin altından birbirine bağlayacak yeni tüp tünel projesi için ilk adım atılıyor. 12 Haziran'da yapılacak ihale için dokümanlar bugün verilmeye başlanacak. Tünel inşaatının 3 yıl sürmesi planlanırken, yatırıma talip olan şirketlere 3 dolar araç geçiş ücreti ve iki yönde toplam 25 milyon araç geçiş sayısı garantisi verilecek.

    Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Türkiye'deki motorlu taşıtlarının dörtte birinden fazlasının, binek araçların ise yüzde 25'inin İstanbul trafiğinde bulunduğunu kaydetti. 

    Bu araçlarla her gün yaklaşık 10 milyon kişinin yolculuk yaptığını, bu rakamın her yıl yüzde 7.8 oranında arttığını belirten Yıldırım, iki köprüden günlük 350 bin araç geçişi olduğunu vurguladı. 

    

Ağır vasıtaya yasak

    

    Yıldırım, ''Bu nedenle özkaynak kullanmadan, yerli ve yabancı yatırımcıların katılımıyla karayolu tüp tüneli inşa edilip işletilmesine karar verdik. Proje yap - işlet - devret modeli ile hayata geçirilecek'' dedi. 

    Yıldırım, yeni tünel projesi ihalesinin, şartları sağlayan tüm yerli ve yabacı yatırımcıların katılımına açık olduğunu bildirdi. 

    Avrupa yakasında Florya - Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkinden başlayacak projenin, Anadolu tarafında  Ankara  Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde biteceğini söyleyen Yıldırım, Boğaz'ın altından geçen tünelli bölümünün iki katlı ve ikişer şeritli olacağını, sadece hafif araçların tünelden geçiş yapabileceğini, ağır vasıtaların tüneli kullanamayacağını kaydetti.

    Projenin, denizin altından geçen yaklaşık 3.3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak 2.1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5.4 kilometre uzunluğunda olacağını vurgulayan Yıldırım, proje kapsamında ayrıca, Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, tünel işletme binası bulunacağını söyledi.

    Yıldırım, Avrupa tarafında yer alacak gişelerden, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkine kadar olan sahil yolunda ve Anadolu tarafında da Koşuyolu ile Göztepe arasındaki mevcut yollarda şerit sayılarının artırılarak iki yönlü 4 şeritli hale getirilmesinin öngörüldüğünü bildirdi. 


25 milyon araç garantisi


    Yıldırım, ihaleyi kazanan yatırımcının bu yapıların projelendirilmesi için gerekli tüm jeolojik, jeoteknik araştırmaları yapacağını, yapım için gerekli finansmanı temin edeceğini belirtti. Yıldırım, firmanın, teklif ettiği süre zarfında tüneli işleteceğini ve daha sonra tüm tesisleri bakımı yapılmış durumda bakanlığa devredeceğini kaydetti. 

    İnşaat süresinin, etüt ve proje çalışmaları dahil 3 yıl süreceğini tahmin etmekteyiz" diyen Yıldırım, tekliflerin 12 Haziran 2007'de açılacağını bildirdi. Yıldırım, ''Teklif vereceklere ücret ve araç geçiş sayısı garantisi verilecektir. Tek yön için en fazla 3 dolar araç geçiş ücreti garantisi ile her iki yönde toplam 25 milyon araç geçiş sayısı garantisi veriyoruz. Ancak, yıllık 25 milyondan fazla aracın geçiş yapacağı öngörülüyor'' dedi. 


(2007 yılında 1 dolar 1.42 liraya, Reşat Altın ise 222 liraya satılıyormuş.)


Milliyet 16 Ocak 2007 



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön