3. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Kremlin Palace Otel'de!
AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Çorabatır 2023'te Antalya'ya 18 milyon turist gelmesi gerekiyor bizim elimizdeki rakamlara göre. Ben buradan bu hedefi revize ediyorum. Antalya 2018'de, 2023'teki rakamını, yani 18 milyon hedefini muhakkak yakalayacak
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır, "2023'te Antalya'ya 18 milyon turist gelmesi gerekiyor bizim elimizdeki rakamlara göre. Ben buradan bu hedefi revize ediyorum. Antalya 2018'de, 2023'teki rakamını, yani 18 milyon hedefini muhakkak yakalayacak" dedi.
AKTOB ile Ekin Grubu'nun birlikte yayınladığı Resort Dergisi tarafından düzenlenen 3. Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Antalya Kundu'daki Kremlin Palace Otel'de başladı.
Kongrenin açılışında konuşan Antalya Valisi Sebahattin Öztürk, Antalya'nın turist sayısında 12 milyon rakamını zorladığını, geçen gün 11 milyonuncu yolcu için karşılama töreni düzenlendiğini hatırlattı.
Anadolu'nun birçok şehrinde 50-100 bin turist sayısının bile hayal olduğunu belirten Öztürk, "Antalya'da milyonları katlayarak götürüyoruz. İnşallah Türkiye'nin, Antalya için öngördüğü 18 milyon hedefini 2018 yılında tamamlarız" diye konuştu.
Antalya'ya gelen turistlerin yeniden bu kenti ziyaret etmeyi istemesinin temelinde "kalitenin" yattığını vurgulayan Öztürk, bugün dünyanın vardığı inşaat teknolojisinin, hizmet kalitesinin tamamını yapabilecek kapasitede olduğunu ifade etti.
Türkiye Cumhuriyeti'nin geçen yıl turizme 20 milyar dolarlık yatırım yaptığını vurgulayan Öztürk, "Biz daha fazlasına layığız. Antalya, 2023 hedeflerini vaktinden önce gerçekleştirecek çok az sektörden birini temsil ediyor, o da turizmdir" diye konuştu.
- "2023 hedefi 2018'de yakalanacak"
AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Sururi Çorabatır ise Antalya'nın yabancı ziyaretçi sayısı bakımından Avrupa'da, Paris ve Londra'dan sonra üçüncü şehir olduğunu bildirdi. Çorabatır, Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçilerin yüzde 33'ünün Antalya'yı tercih ettiğini dile getirdi.
Antalya'nın 2013 senesini başarılı şekilde geçirdiğine değinen Çorabatır, şöyle konuştu:
"Antalya'nın yüzde 8'lik bir artışla yıl sonunu 11,5 milyon kişi ile kapatacağını tahmin etmekteyiz. Tesis gecelemeleri sayısında 2013'te 11,5 milyon kişiyi hesap edersek, Antalya'da yaklaşık 10 gün konaklama süresi ile 115 milyon geceleme oluyor. Paris, İstanbul, Roma gibi şehirlerde konaklama süresi 3 gündür. Oradaki sayılarla karşılaştırdığımızda Antalya açık ara öndedir."
Çorabatır, 2013 yılında Antalya'ya gelen misafirlerde ilk sırada Almanya'nın geldiğini, bu pazarın 2013'te yüzde 3 büyüme gösterdiğini kaydetti. Türkiye'ye gelen Alman turistlerin yüzde 55'inin Antalya'da konakladığına işaret eden Çorabatır, bu ülkeden gelen turist sayısının 10 yılda 2 milyondan 3 milyona yükseldiğini bildirdi.
İkinci sırada yer alan Rusya'dan gelen turist sayısında da bu yıl yüzde 15 artış yakalandığına işaret eden Çorabatır, Türkiye'ye gelen Rus turistlerin yüzde 78'inin Antalya'ya geldiğini söyledi. Çorabatır, Rusya'dan Antalya'ya gelenlerin sayısının son 10 yılda 500 binden 3 milyona ilerlediğini açıkladı.
İskandinav ülkelerinden gelen turist sayısında da yüzde 8 artış yakalandığını vurgulayan Çorabatır, "İstandinav ülkelerinden Türkiye'ye gelen turistlerin yüzde 60'ı Antalya'yı ziyaret ediyor. Son 10 yılda 300 binden 1 milyon saısına ulaştık" dedi.
Antalya'yı en çok ziyaret eden dördüncü ülke olan Hollanda'dan gelen turist sayısında da yüzde 3'lük bir artış olduğunu belirten Çorabatır, Türkiye'ye gelen Hollandalı turistlerin yüzde 41'inin Antalya'yı ziyaret ettiğini söyledi. Çorabatır, son 10 yılda Hollandalı turist sayısının 360 binden 550 bine ulaştığını kaydetti.
İngiltere'den gelen turist sayısında da 2013'te yüzde 2'lik artış yakalandığını ifade eden Çorabatır, Türkiye'ye gelen İngiliz turistlerin yüzde 17'sinin Antalya'yı tercih ettiğini, son 10 yıldaki İngiliz turist sayısının da 100 binden 500 bine ulaştığını açıkladı.
Antalya'nın golf, futbol, sağlık, kongre turizminde ilerleme kaydettiğine dikkati çeken Çorabatır, şöyle devam etti:
"1992'de Antalya'da 50 futbol sahası vardı. 2002'de 200 takımı ağırladık. Son 10-20 yıl içinde bu rakam bin 200'e çıktı. 2012'de bin kişi kapasiteli 135 uluslararası kongre yapıldı. Bu sene daha fazla olacak. En iyi golf destinasyonu seçilen Belek'te 450-500 bine yakın oyun oynanmakta. 2023'te ülkemiz 50 milyon turisti ağırlamayı hedefliyor. 2023'te Antalya'ya 18 milyon turist gelmesi gerekiyor bizim elimizdeki rakamlara göre. Ben buradan bu hedefi revize ediyorum. Antalya 2018'de, 2023'teki rakamını, yani 18 milyon hedefini muhakkak yakalayacak."
Çorabatır, 18 milyon hedefini yakalamak için kış aylarıyla ilgili yeni bir strateji programı çizilmesi, THY'nin direkt sefer sayısını artırması, turizm sektörünü ilgilendiren inşaattan sağlığa her türlü çalışmada turizmcilerin sadece Kültür ve Turizm Bakanlığı ile muhatap olması gibi bazı tedbirlerin alınması gerektiğinin altını çizdi.
- "Türkiye'de daha fazla büyümeyi görmek istiyoruz"
TUI Travel CEO'su Peter Long, TUI'nin Avrupa'da bir numaralı tur operatörü olduğunu, 15 milyar sterlinlik bir ciroları bulunduğunu, her yıl 30 milyon turisti tatile çıkardıklarını bildirdi. 20'den fazla piyasada faaliyet gösterdiklerini anlatan Long, 60 bin çalışanları olduğunu kaydetti.
Long, şirket olarak büyümelerini sağlamada teknolojiyi iyi kullanmalarının etkili olduğunu anlattı. Sosyal ağların, gelişmelerinde önemli katkıları olduğunu belirten Long, "Müşterilerimizin edindikleri deneyimleri dostları, arkadaşlarına anlatıyor olması başlı başına bir fırsat kapısıydı. Eğer siz müşterinize doğru, iyi ve güzel bir tatil deneyimi yaşatırsanız, dostlarıyla paylaştıkları sistem size bir fayda sağlıyor. Facebook üzerindeki faaliyetlerin yüzde 50'si seyahat deneyimleriyle ilgili" diye konuştu.
Türkiye'nin TUI için önemli bir destinasyon olduğunun altını çizen Long, hükümetin turizm sektörüne önemli katkılar sunduğunun farkında olduklarına dikkati çekti. Long, "Ancak vergilerle ilgili dikkatli olmak lazım. Çok vergi koyup hırslı olmamak, insanları korkutmamak lazım. Paranın değerini elde edebilmemiz lazım. Turizm küresel bir iş. Adil bir dengenin tutturulması gerektiğini düşünüyoruz. Olumlu diyaloglarımız burada sizin liderlerinizle devam ediyor" dedi.
Long, Türkiye'deki işlerinin büyümesinden memnuniyet duyduklarını dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Türkiye'de daha fazla büyümeyi görmek istiyoruz. Türkiye'deki işimizin büyümesinden memnuniyet duyuyoruz. Özellikle ürün gelişimi konusuna önümüzdeki aylarda daha fazla çalışıyor olacağız. İngiltere'ye baktığım zaman, Türkiye'ye gelen misafir sayısı açısından İngiltere'nin Antalya'da yeterince temsil edilmediğini düşünüyorum. Büyük bir potansiyel var. İlişkilerimizi geliştirmeye devam etmek istiyoruz."
Long, konuşmasının sonunda Türkiye'ye ne gibi önerilerde bulunacağının sorulması üzerine de şunları söyledi:
"Yaptığınız şeyi yapmaya devam edin, çünkü iyi yoldasınız. Destinasyonlarınızı aşırı geliştirme hatasına düşmeyin. Mevcut kaliteyi korumaya çok önem verin. Mevcut otel portföyünü bütün sahil şeridi boyunca korumaya devam edin. Bütün bunlar sayesinde çalışanlarınızın bizim misafirlerimize sunduğu hizmetler sayesinde çok büyük bir büyüme potansiyeli olduğunu düşünüyorum. İnsanların kış turizminin artırılması gerektiğini söylediğini duyuyorum. Özellikle kış turizmi fırsatlarına bakarken, misafirleri kışın kapalı gibi görünen bir tatil köyüne getiremezsiniz. Bunun sağlanması lazım. Türkiye'nin gerçekten çok canlı bir kış destinasyonu olabileceğini görüyorum."
AA