23 / 12 / 2024

Ahmet Temeltaş: Doğru olmayan hiçbir projenin altına imza atmıyoruz!

Ahmet Temeltaş: Doğru olmayan hiçbir projenin altına imza atmıyoruz!

Temeltaş Proje A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Temeltaş, nitelikli projeler ve markalaşma olgusunun inşaat firmalarını sektör içinde konumlandırdığını vurgular...




2007’nin son çeyreğinde kurulan Temeltaş Proje A.Ş. öncelikle emlak sektöründeki yatırımlarıyla dikkat çeker. Nitelikli projeleri ve markalaşma olgusuyla birlikte sürekli bir gelişim içinde olan firma 2008’de sektöre kazandırdığı ilklerle birçok alandaki başarılarıyla ödül alarak markasını iyice konumlandırır. Sektördeki hizmet anlayışının farklılığıyla öne çıkan firmanın en büyük avantajının Avrupa standartlarını hayata geçirmek olduğunu söyleyen Temeltaş Proje A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Temeltaş, “Çünkü Avrupa’da kaldığım dönemlerde de emlak danışmanlığı yapıyordum. Bu benim bakış açımı değiştirdi ve işimi hep gelecek odaklı yapmayı öğretti” diyor. Sektörde birçok ilke imza atan Ahmet Temeltaş kısa bir süre sonra Denizbank’ın Bahçeşehir şubesinde bir ofis açar ve emlak alanında çözüm ortağı olarak hizmet vermeye başlar. Çünkü Avrupa’daki emlak ofisleri genelde bankaların içinde çözüm ortağı olarak hizmet verir. İnsanlar bunu bilir ve alması gereken mülkü aldığı anda kredisi de hemen hazır olur. Bu aynı zamanda insanların emlak firmalarına olan güvenini artırır. Böylece hedeflerini bir bir yakaladıklarına dikkat çeken Ahmet Temeltaş insanların güvenini kazanmanın da ayrıcalığını yaşıyor. Mantık bu olunca da hiçbir müşterisinin kaporasını yakmayan Temeltaş Proje yanlışlık olsa da anında giderir. Zira hedef markanın 50-100 yıl sonrasına taşınabilmesi…


REKLAM YOK İŞ VAR 

2009 gibi işi daha fazla ilerletmeye başlayan Temeltaş Proje artık müşterilerine özel projeler üretmeye başlar. Bu değişim müşterilerinin yatırım yapmasına zemin hazırlar. Öte yandan projelerini ülkemizin köklü inşaat firmalarıyla hayata geçiren Ahmet Temeltaş, bir yandan da yabancı yatırımların ülkemize gelmesini sağlar. Temeltaş Proje’nin bir başka özelliği de imza attığı projelerin yatırımcıyla reklamsız buluşmasını sağlamak. Müşterilerinin veya yatırımı yapan firmanın reklama harcadığı bütçeyi hizmet ya da ürünlerine yansıtmalarını sağladıklarına işaret eden Ahmet Temeltaş şöyle devam ediyor: “Projelerimizin büyük veya küçük olmasını önemsemiyoruz. Bu 5 bin konutluk bir proje de olabilir, 300 konutluk da… Bizim için önemli olan hizmetimizin kalitesi ve müşterilerimizin beklentilerine zamanında doğru yanıt alabilmesi. Başarılı satışlar yapmamızın bir diğer özelliği de ekibimizi özel olarak seçmemiz. Şu anda binlerce yatırımcıyla çalışıyoruz ve yatırımcılarımız hiçbir zaman zarar etmiyor. Zira doğru olmayan hiçbir projenin altına imza atmıyoruz. Prim yapacak ve yatırımcılarımızın para kazanacağı projeleri hayata geçiriyoruz. Bir projeyi baştan doğru planlar ve olması gereken standartlarda hayata geçirirseniz zaten zarar etmesi mümkün değil. Satış denilen olay da bu alt kriterleri çağın gerekliliğine yanıt verebilecek şekilde oluşturmak. Bunun için de insanların beklentilerini iyi bilmek ve uygun çözümler üretmek gerekiyor. Durum böyle olunca da ticari projelerdeki başarımızla sektörde öne çıkıyoruz. Yatırımcılarımız da yabancı olduğundan dolayı mülkü görmese bile ticari boyutunu hesaplayarak bize olan güveni doğrultusunda kararını veriyor. Yani reklamsız satış garantisi veriyoruz. Portföyümüzdeki yüzbinlerce müşterilerimize çağrı merkezlerimiz aracılıyla hem projelerimizin hem de firmanın tanıtımını direkt olarak yapıyoruz. Reklam maliyetlerini azaltıp yüklenici firmalarının üzerindeki pazarlama bütçelerini minimuma indirerek kar maksimizasyonunu sağlıyoruz. Yurtiçinde ve yurtdışındaki çözüm ortaklarımızla yatırımcıları projeye kazandırıyoruz. Bu da bizi tercih edilir kılıyor.”


SİZ KİME DANIŞIYORSUNUZ?

Temeltaş satış ekibinizi de eğitmeyi unutmuyor. Ürünleri detaylandırıyor, satış tekniklerini belirliyor. Sunum teknikleri hazırlanarak etkin iletişim çalışmaları gerçekleştiriliyor. Başarı için iyi bir ekip çalışması gerçekleştiriliyor. Satış öncesi hizmetler de tıpkı sizin titizliğinizde gerçekleştiriliyor. Önce gelir tahmini ve bütçelendirilme yapılıyor. Arsa sahibiyle paylaşım senaryoları oluşturuluyor. Kampanyalar tanımlanarak hazırlıklar yapılıyor. Sizin adınıza bankalarla görüşme, anlaşma zemininin oluşturulması ve sözleşme sürecinin yönetimi gerçekleştiriliyor. Finans modelleri belirlenerek hukuk danışmanlarıyla satış vaadi sözleşmesi, arsa sahibiyle paylaşım, yönetim planı ve kar irtifakı süreci yönetiliyor. Temeltaş Proje’yi sektörde verdiği danışmanlık hizmetleri her zaman öne çıkarıyor. Otelden ofise, konuttan araziye kadar her alanda danışmanlık hizmetiyle sektörde ayrıcalıklı bir yerde konuşlanan marka çalışanlarının hedefi müşterilerinin zarar etmemesini sağlamak.


İKİNCİ EL İKİNCİ EL OLMAYACAK


Prim yapmayacak bölgelerde müşterilerine yatırım yaptırmadıklarını belirten Ahmet Temeltaş şu bilgileri veriyor: “Prim yapmayacak bir bölgedeki yatırımı asla önermiyoruz. Kendisi projeyi çok beğense bile biz artılarını eksilerini mutlaka söylüyoruz. Bir yerden prim alacağız diye yanlış projeleri pazarlamıyoruz. Bunun için bölgesel fizibiliteler önemli. Ataşehir, Basın Ekspres, Kartal, Pendik ve Tuzla gibi bölgeler sürekli değer yapan ve yatırımcısına para kazandıracak noktalar. Bütün bunlar gösteriyor ki yatırım yaparken alacağınız doğru danışmanlık hizmeti yatırımınızın değerini her zaman yükseltir. Yine sektörde ayrıcalığımızı ortaya koyduğumuz bir uygulamamız da ikinci el piyasasının projenin tamamına zarar vermemesini sağlamak. Projenin ilk aşamasında yatırım yapanla son aşamasında yatırım yapanlar arasında zaman zaman ikinci el piyasası fiyatları kırıyor. İlk alan kişi sıkışıp yatırımını satmak istediği an fiyatı kırıyor bu da projenin toplam marka değerini zedeliyor. Biz projelerimizde yatırımını nakde çevirmek isteyenlerle ortak çözümler üretip son yatırımcıların zarar etmesini ve projenin marka değerinin düşmesini engelliyoruz. Üstelik bu yanılgı dünyada markalaşan ve projelerinde ürünle hizmet kalitesinde tercih edilen markalarımıza da zarar veriyor. Bunun engellenmesi için müteahhitlerin de danışmanlık hizmeti alması gerekiyor.” 


Geri Dön