23 / 12 / 2024

AK Parti'nin önemli kalkınma projeleri!

AK Parti'nin önemli kalkınma projeleri!

AK Parti seçim beyannamesi Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından Ankara Spor Salonu'nda düzenlenen toplantı ile açıkladı.



İstanbul AKM Projesi
Proje çalışmaları devam eden ve toplam 102.736 m2 kapalı alana sahip olması planlanan, bünyesinde 2464 kişilik bir Opera Salonu, 828 kişilik Tiyatro Salonu, 445 kişilik Konser Salonu, muhtelif büyüklükte çeşitli konferans ve toplantı salonları, sergi salonları, kafeterya, lokanta, dekor ve kostüm atölyeleri, prova ve çalışma salonları ile kapalı otopark olması planlanan İstanbul Atatürk Kültür Merkezi binasının yapımının 2019 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

 Ankara AKM Konser Salonu (CSO) Projesi
Ankara Adliye Sarayı ile Gençlik Parkı arasındaki, Atatürk Kültür Merkezi alanının dördüncü bölgesinde 154 bin m² arazi üzerinde inşa edilmektedir. Bünyesinde iki konser salonu, müzik çalışma odaları, kayıt stüdyoları, fuayeler, kafeterya ve kapalı otopark gibi mekânlar bulunan ve toplam inşaat alanı 62.570 m² olan projenin 2019 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

 Rami Kışlası Renovasyon ve Restorasyon Projesi
Restore edilerek kütüphane ve kültürel amaçlı kullanılmak üzere Kültür Bakanlığına tahsis edilen Rami Kışlası’nın Türkiye’nin en büyük kütüphanelerinden biri olarak kullanıma açılması planlanmaktadır. Rami kışlasının restorasyonu ile teşhir-tanzimi 3 Etap halinde planlanmıştır. Rami Kışlası’nın Restorasyonunun 1.Etabı 2017 yılında tamamlanmış olup 2. Etabın restorasyon çalışmaları devam etmektedir. 3. Etabın restorasyonuna yönelik olarak hazırlık çalışmaları gerçekleştirilmektedir. 2018 yılı sonunda kısmen, 2019 yılında ise tamamının restorasyonun tamamlanarak hizmete açılması öngörülmektedir

 Kuleli Askeri Lisesi’nin Müze Olarak Restorasyonu ve Tanzimi Projesi
Kuleli Askeri Kışlasında bulunan tesislerden toplam 32.000 m2’lik alanın müzeye dönüştürülmesi için projelendirme çalışmalarına başlanmıştır. Müze çalışmaları kapsamında tarihsel çalışmalar, sahada röleve çalışmaları ile proje konseptinin belirlenmesine yönelik çalışmaları devam etmektedir.

 Demokrasi ve Özgürlükler Adası Projesi
Yassıada ve Sivriada farklı bir yaklaşımla ele alınarak Demokrasi ve Özgürlükler Adasına dönüştürülecektir. Bu kapsamda, müzeler, kongre merkezi, konferans salonu, restoranlar ve konaklama tesisleri gibi tesisler inşa edilmektedir. 2017 yılında yüzde 64’ü tamamlanan projenin 2019 yılı Nisan ayında bitirilmesi planlanmaktadır.

 Şehir Hastaneleri Projesi (KÖİ Modeliyle)
Sağlık hizmet sunum kalitesinin artırılması amacıyla toplam 42.459 yataklı sağlık kampüsü, sağlık yerleşkesi, devlet hastanesi, şehir hastanelerini içeren 30 proje Kamu-Özel İşbirliği (KÖİ) Yöntemi ile yapılmaktadır.

Mersin, Adana, Yozgat, Isparta ve Kayseri Şehir Hastaneleri tamamlanarak hizmete alınmıştır.  Ankara  Bilkent, Manisa, Elazığ ve Eskişehir Şehir Hastanelerinin 2018 yılında hizmete alınması planlanmaktadır.

KÖİ yöntemi ile yapılması öngörülen diğer projeler şunlardır:
1.    Ankara Etlik Entegre Sağlık Kampüsü
2.    İstanbul İkitelli Entegre Sağlık Kampüsü
3.    Gaziantep Entegre Sağlık Kampüsü
4.    İzmir Bayraklı Entegre Sağlık Kampüsü
5.    Konya Karatay Sağlık Tesisi
6.    Bursa Entegre Sağlık Kampüsü
7.    Kocaeli Entegre Sağlık Kampüsü
8.    Denizli Şehir Hastanesi
9.    Tekirdağ Devlet Hastanesi
10.    Şanlıurfa Şehir Hastanesi
11.    İzmir Tınaztepe Şehir Hastanesi
12.    Kütahya Şehir Hastanesi
13.    Samsun Entegre Sağlık Kampüsü
14.    İstanbul Sancaktepe Entegre Sağlık Kampüsü
15.    Antalya Şehir Hastanesi
16.    Aydın Şehir Hastanesi
17.    Diyarbakır Kayapınar Şehir Hastanesi
18.    Ordu Şehir Hastanesi
19.    Trabzon Şehir Hastanesi
20.    Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastaneleri ile Psikiyatri ve Yüksek
21.    Güvenlikli Adli Psikiyatri Hastaneleri

AK Parti nin önemli kalkınma projeleri!

Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dâhil) Otoyolu Projesi
6 milyar 893 milyon dolar maliyetli otoyolun, dünyanın en uzun 4. asma köprüsü olan Osmangazi Köprüsü dâhil Gebze-Bursa kesimi tamamlanarak trafiğe açılmıştır. 433 km’lik otoyolun 219 km’sinin yapımı tamamlanmış olup 77 km’si 2018 yılında olmak üzere kalan kesimin 2019 yılı sonunda tamamlanarak trafiğe açılması hedeflenmektedir. Kamu-Özel işbirliği modeli ile merkezi bütçeden kaynak ayırmadan yapılan proje sonucunda yük ve yolcu taşımalarının daha kısa sürede ve daha konforlu gerçekleştirilmesi sağlanacaktır.

Kuzey Marmara Otoyolu Kınalı-Odayeri Kesimi Projesi
80 km uzunluğundaki ve yaklaşık 1 milyar 198 milyon dolar maliyetli otoyolun yapım çalışmaları hızla devam etmektedir. Projenin 3. Havalimanına hizmet verecek kesimleri havalimanı açılmadan hizmete girecek olup geriye kalan kesimler ise 2019 yılı içinde tamamlanacaktır.

Kuzey Marmara Otoyolu Kurtköy-Akyazı Kesimi Projesi
170 km uzunluğundaki ve yaklaşık 1 milyar 998 milyon dolar maliyetli otoyolun yapımı hızla devam etmekte olup projenin tamamı 2019 yılı içinde hizmete açılacaktır.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi
Projenin; dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü dâhil 101 km’lik Malkara-Çanakkale Kesiminin ihalesi 2017 yılında yapılmış olup 1915 Çanakkale Köprüsü dâhil 2 milyar 537 milyon Avro yatırım bedeline sahip bu kesimin 2022 yılı içinde tamamlanması beklenmektedir.

Ankara-Niğde Otoyolu Projesi
334 km’lik projenin tutarı 1 milyar 32 milyon Avrodur. Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihalesi 2017 yılında yapılan projenin inşaat çalışması devam etmekte olup otoyolun tamamlanması ile Edirne’den Şanlıurfa’ya kesintisiz otoyol ulaşımı sağlanmış olacaktır.

Menemen -Çiğli-Aliağa-Çandarlı Otoyolu Projesi
50 km’si otoyol ve 24 km’si bağlantı yolu olmak üzere toplam 74 km uzunluğundaki ve yaklaşık 371 milyon avro maliyetli projenin ihalesi 2017 yılı içerisinde yapılmış olup inşaat çalışmaları devam etmektedir.

Aydın-Denizli Otoyolu Projesi
154 km uzunluğundaki ve yaklaşık 870 milyon dolar maliyetli (KDV hariç ve kamulaştırmanın %50’si dâhil) otoyolun ihalesi 2018 yılı Haziran ayı içerisinde gerçekleştirilecektir.

Mersin (Çeşmeli)-Erdemli-Silifke-Taşucu Otoyolu Projesi
92 km uzunluğundaki ve yaklaşık 650 milyon dolar maliyetli (KDV hariç ve kamulaştırmanın %70’i dâhil) otoyolun ihalesi 2018 yılı Ağustos ayı içerisinde gerçekleştirilecektir.

2023 Perspektifinde Diğer Öncelikli Büyük Otoyol Projeleri
1.    Ankara-Kırıkkale-Delice
2.    Burdur-Antalya-Alanya
3.    Denizli-Burdur-Antalya
4.    Ankara-Sivrihisar

Tüm bu projelerin hayata geçmesi ile yollarımızın kalitesi yükselecek, zaman tasarrufu artacak, ekonomik ve ticari faaliyetler için alt yapımız güçlenecektir.

Bölünmüş Yol Projeleri
2002 yılı sonu itibarıyla 1.714 km’si otoyol olmak üzere 6.101 km bölünmüş yol mevcut iken, 1 Nisan 2018 itibarıyla 2.657 km’si otoyol olmak üzere bölünmüş yol uzunluğu 26.017 km’ye ulaşmıştır. Böylece, 943 km’si otoyol olmak üzere, 19.916 km bölünmüş yol hizmete sunulmuştur. Yolların konforunu ve kullanım ömrünü arttıran sıcak asfalt kaplamalı yol uzunluğu 8.591 km’den 23.559 km’ye çıkarılmıştır. Karayolu ulaşımında güvenliği arttırmak, yollarımızı dünya standartlarında kaliteli bir çehreye kavuşturmak, yıllardır ihmal edilen bölgelere en iyi karayolu ulaşım imkânını sunmak için bölünmüş yol çalışmaları devam ettirilecek olup, 26.017 km olan bölünmüş yol uzunluğunun 2023 yılına kadar 36.500 km’ye çıkarılması planlanmaktadır.

Hasdal Kavşağı-Kemerburgaz-Yassıören Ayr. Devlet Yolu
43,5 km uzunluğundaki ve 2,6 milyar TL maliyetli projenin 2019 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

Büyük Tünel Projeleri
1923-2002 döneminde sadece 50 km tünel yapılmış iken, 16 yıllık dönemde 383 km tünel inşa edilmiştir. Bugün 433 km olan karayolu tünel uzunluğumuzun 2023 yılına kadar 700 km’ye çıkarılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda yapımı devam eden tünellerin son durumuna ilişkin bilgiler aşağıda yer almaktadır:

Ovit Tüneli (Rize-Erzurum, 14,7 km)
2020 yılında Zigana Tüneli tamamlanıncaya kadar Türkiye’nin ve Avrupa’nın birinci, dünyanın ise ikinci “en uzun çift tüplü karayolu tüneli” olan OVİT tünelinin de 2018 yılı içinde ticari yollar için önemli bir bağlantı noktası olması beklenmektedir. 14,3 km çift tüp tünel ile 3 km bağlantı yolları olmak üzere toplam 17,3 km uzunluğundaki projede kar yağışı ve dağ yolunun kapanması sebebiyle ulaşımın sağlanması için sağ tüp trafiğe açılmıştır. Kalan işlerin (ikincil işler dâhil) 2018 yılı itibarıyla tamamlanması hedeflenmektedir.

Cizre ile Şırnak’ı birbirine bağlayan Cudi Tünelleri
1,4 km. 751 m uzunluğundaki Şehit Güvenlik Korucusu Dündar Page ve 822 m uzunluğundaki Şehit Jandarma Yüzbaşı Mustafa Erdal Tünelleri nihai beton kaplama seviyesinde tamamlanmıştır. Tünellerde ikincil işlerde çalışmalar devam etmektedir. Akdeniz Sahilini geçilebilir kılan Mersin-Antalya arasında 39,8 km uzunluğunda 34 adet tünel. Proje kapsamında toplam uzunluğu 9,7 km olan 15 adet tünel tamamlanmıştır.

Ordu Çevre Yolu Tünelleri (4 adet, 4,2 km).
Ordu Çevreyolundaki çift tüp Boztepe (6.621 m) ve Öceli Tünelleri (4.042 m) bitirilmiştir. Proje kapsamında 1.180 m uzunluğunda çift tüp Terzili Tüneli, 440 m uzunluğunda çift tüp T1 tüneli, 1.740 m uzunluğunda çift tüp Tünel-2 ve 816 m uzunluğunda çift tüp Tünel-3’de çalışmalar devam etmektedir.

Geminbeli Tüneli (Zara-Suşehri arası, iki tüp, 4.230 m.)

Geminbeli tünelinin 2019 yılında tamamlanması hedeflenmektedir

Eğribel Tüneli (Giresun-Şebinkarahisar arası, iki tüp, 6.000 m.)
Proje kapsamında 5.900 m uzunluğunda çift tüp tünel ve 1.800 m uzunluğunda bağlantı yolu bulunmaktadır. Eğribel Tünelinde Şebinkarahisar ilçesi yönünde sol tüpte ışık görünmüş olup sağ tüpte 512 m kazı ve destekleme imalatı kalmıştır. Kazı ve destek çalışmaları devam etmektedir.

Kop Tüneli (Erzurum-Bayburt arası, iki tüp, 6.500 m.)
6.500 m uzunluğunda çift tüp tünel olan Kop Tüneli’nde bugüne kadar çift tüp toplamında 6.680 m tünel kazı ve destekleme yapılmış olup 2019 yılı sonunda ışık görmesi hedeflenmektedir.

Dallıkavak Tüneli (Erzurum-Rize arası, iki tüp, 3.100 m.)
3.100 m uzunluğunda çift tüp tünel olan Dalıkavak Tüneli’nde bugüne kadar çift tüp toplamında 4.271 m tünel kazı ve destekleme yapılmıştır.

Güzeldere Tüneli (Van-Hakkari arası, iki tüp, 3.900 m.)
3.137 m uzunluğunda çift tüp tünel olan Güzeldere Tüneli’nde bugüne kadar çift tüp toplamında 2.440 m tünel kazı ve destekleme yapılmıştır.

Zigana Tüneli (Trabzon-Gümüşhane arası, iki tüp, 14.500 m.)
14.500 m uzunluğunda çift tüp tünel olan Zigana Tüneli’nde bugüne kadar çift tüp toplamında 12.585 m tünel kazı ve destekleme yapılmıştır. Ayrıca toplamda 5.347 m beton kaplama işleri tamamlanmıştır.

Kırık Tüneli (İspir-Erzurum, iki tüp, 7.100 m.)
7.100 m uzunluğunda çift tüp tünel olan Kırık Tüneli’nde bugüne kadar çift tüp toplamında 7.373 m tünel kazı ve destekleme yapılmıştır. Ayrıca toplamda 5.347 m beton kaplama işleri tamamlanmıştır.

Demirkapı Tüneli (Antalya, tek tüp, 4.950 m.)
4.950 m uzunluğundaki tünelde bugüne kadar 3.230 m kazı ve destekleme imalatı yapılmıştır. Ayrıca toplamda 3.150 m beton kaplama işleri gerçekleştirilmiştir. Tünelin yapım çalışmaları devam etmektedir.

Kahramanmaraş Göksun- 6. Bölge Hududu Arası 4 Tünel (17.683 m.)
Proje kapsamında toplam uzunluğu 17.683 m olan 13 adet tünel bulunmakta olup bu tünellerden toplam uzunluğu 11.073 m olan 9 adedi tamamlanmıştır. 6.610 m’lik kalan kısmı tamamlanacaktır.

Hassa Tüneli (Hatay-Kilis-Gaziantep, 4 adet tünel, 19.240 m.)
Bölünmüş Yol 31,33 km ve Çift Tüp Karayolu Tüneli (19.000 m) standardındaki “Dörtyol-Hassa yolu” 2018 yılı Yatırım Programına yeni iş olarak alınmış olup proje çalışmaları devam etmektedir.

Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi
Dünyadaki ilk 3 katlı tünel niteliğindeki proje kapsamında; 15 Temmuz Şehitler Köprüsü aksının ihtiyacı olan metro tüneliyle FSM Köprüsü aksının ihtiyaç duyduğu karayolu tüneli birleştirilip, tek tünel ile geçilecektir. 9 farklı raylı sistem hattını entegre edecek projede günde 6,5 milyon yolculuk gerçekleştirilmesi öngörülmektedir. Etüt proje çalışmaları devam etmekte olup yapım aşamasında proje finansmanı için kamu-özel işbirliği modelinin kullanılması planlanmaktadır.

Kanal İstanbul Projesi
İstanbul’un Avrupa yakasında Karadeniz ve Marmara Denizi’ni bağlayacak ve yaklaşık olarak uzunluğu 45 km olan Kanal İstanbul Projesi; bölgesinin ekonomik, sosyal, kentsel yapısını etkileyecek büyüklükte bir projedir. Etüt Proje ve Danışmanlık hizmeti kapsamında Kanal’ın güzergahı yapılan teknik çalışmalar sonucunda kesinleştirilmiş olup, jeolojik, jeoteknik, hidrojeolojik, ekolojik vb. çalışmalar ile birlikte navigasyon ve kanal içi trafik simülasyon çalışmaları ile Kanal Projesinin ÇED çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca projenin yapım ve işletimine yönelik finansal model çalışmaları da devam etmektedir. Çalışmaların tamamlanmasını müteakip yapım ihalesine çıkılacaktır.

Milli Tren Projesi
Yerli ve milli demiryolu sanayisi geliştirilmektedir. Uluslararası düzeyde rekabet gücü kazanmak için Milli Elektrikli ve Dizel Tren Setleri ile Milli Yüksek Hızlı Tren çalışmaları devam etmektedir. Proje ile başta KOBİ’ler olmak üzere yerli sanayimizin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi
Ankara ve İstanbul arasını 1,5 saate indirecek yüksek hızlı tren projesini YİD modeli ile gerçekleştirmek üzere çalışmalar devam etmektedir

Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi
Yapımı devam etmekte olan 508 km’lik projenin maliyeti 5,2 milyar TL’dir. Ankara-Afyonkarahisar-Uşak kesiminin 2019 yılı sonunda, Uşak-Manisa-İzmir kesiminin ise 2020 yılında tamamlanması planlanmaktadır. Orta Anadolu’yu Ege ile bağlayacak bu proje ulusal demiryolu ağının entegrasyonuna da katkı sunacaktır.

Konya-Karaman-Mersin Hızlı Tren Projesi
İki kesimden oluşan hattın 102 km’lik ve 813 milyon TL tutarındaki birinci kesiminin (Konya-Karaman) altyapı ve üstyapı işleri tamamlanarak dizel işletmeye açılmıştır. Hattın ikinci kesimi olan yaklaşık 244 km güzergâh uzunluğuna sahip 2,9 milyar TL tutarındaki Karaman-Niğde (Ulukışla)-Yenice hızlı tren projesinde ise yapım çalışmaları devam etmekte olup projenin 2021 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

Marmaray Banliyö Hatlarının Modernizasyonu Projesi
Demiryolu boğaz tüp geçişi 2013’te açılmıştır. Araçların imalatı tamamlanmış, testleri ise sürmektedir. Proje kapsamında banliyö hatlarının modernizasyonu yüzde 81 oranında tamamlanmış olup projenin 2018 yılı sonunda tamamlanması beklenmektedir.

 Ankara-Yozgat-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi
Yapımı devam etmekte olan 393 km uzunluğunda ve 9,7 milyar TL tutarındaki yüksek hızlı tren hattının 2018 yılı sonunda tamamlanması ve 2019 yılında işletmeye alınması planlanmaktadır.

Sivas-Erzincan Hızlı Demiryolu Projesi
245 km uzunluğundaki Sivas-Erzincan demiryolu hattının yapımı 4 kesim halinde sürdürülmekte olup, birinci kesim (Sivas-Zara) sözleşmesi yapılmış ve inşaat çalışmaları devam etmektedir. Diğer kesimlerde ise ihale süreci ve proje çalışmaları devam etmektedir. Projenin toplam maliyeti 5,9 milyar TL’dir.

Yerköy-Kayseri Yüksek Hızlı Tren Projesi
142 km uzunluğundaki hızlı tren hattının maliyeti 2,4 milyar TL’dir. Projenin ön yeterlilik ihalesi yapılmış olup 2020 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.

Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-3. Havalimanı- Halkalı Yeni Demiryolu
124 km uzunluğundaki hızlı tren hattının maliyeti 9 milyar TL olup 2018 yılında ihalesinin yapılarak 2023 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi Hızlı Treni
Avrupa’yla buluşturacak olan 230 km uzunluğunda ve 3,2 milyar TL tutarındaki Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı’nın ihalesine 2018 yılı sonunda çıkılacak olup 2022 yılında tamamlanması planlanmıştır.

Bursa-Bilecik Hızlı Tren Projesi
İki kesimden oluşan hattın Bursa-Gölbaşı-Yenişehir (56 km) kesiminde altyapı yapım çalışmaları devam etmektedir. Bursa-Yenişehir kesiminin üstyapı ve EST yapımı ile Yenişehir-Bilecik (50 km) kesiminin alt-üstyapı ve EST yapım ihalesi yapılmış olup, 2020 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

Diğer Öncelikli Hızlı Tren Projeleri (Proje Çalışmaları Devam Edenler) 
Antalya – Konya – Kayseri
Antalya – Isparta – Burdur – Kütahya – Eskişehir
Erzincan-Erzurum-Kars
Kırıkkale-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla
Kırıkkale-Çorum-Samsun
Sivas-Malatya

2023 perspektifinde Doğu-Batı ve Kuzey-Güney akslarında yapılması planlanan diğer hatların etüt projeleri devam etmektedir.

106 Adet Yüksek Hızlı Tren Seti Temini Projesi
15,8 milyar TL maliyetli projenin ilk 10 adedi için sözleşme imzalanmıştır. Kalan 96 adet YHT setinin ise yeni düzenlenen Sanayi Geliştirme Programı (SİP) mevzuatı kapsamında yüksek teknolojiye sahip kritik alt sistemlerin milli üretimini destekleyecek şekilde temin edilmesi sağlanacaktır.

Lojistik Merkezler Projesi
Demiryoluyla yük taşımacılığını artırmak amacıyla 21 yerde lojistik merkez kurulması planlanmış ve bunlardan 8’i işletmeye açılmıştır. 1 lojistik merkez hizmete açılma aşamasındadır. Yapımı devam eden lojistik merkezlerin sayısı 5, ihale aşamasında olan 3, proje aşamasında olanların sayısı ise 4’dür.

İstanbul Yeni Havalimanı Projesi
Türkiye’yi Batı Avrupa-Uzak Doğu arasında önemli bir transfer merkezi haline getirecek, yaklaşık 10,2 milyar Avro yatırım ve 22,2 milyar Avro (+KDV) kira bedeli ile yapılan ve tüm etapları tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak yeni havalimanının ilk etabı 29 Ekim 2018’de açılacaktır

Çukurova Bölgesel Havalimanı Projesi
Çukurova Bölgesine hizmet verecek olan 1,2 milyar TL maliyetli Çukurova Bölgesel Havalimanının 2019 yılında tamamlanması öngörülmektedir.

Rize-Artvin Havalimanı Projesi
Yaklaşık 1,5 milyar TL maliyetli Rize-Artvin Havalimanı ile Doğu Karadeniz bölgesinde alternatif bir hava ulaşım altyapısı denize dolgu olarak inşa edilmektedir. Yaklaşık 3 milyon yolcu/yıl kapasiteli olması öngörülen ve sözleşmesine göre tamamlanma yılı 2022 olan havalimanının 29.10.2020 tarihinde tamamlanması hedeflenmektedir.

Bayburt-Gümüşhane Havalimanı Projesi
Yaklaşık 300 milyon TL maliyetli Bayburt-Gümüşhane Havalimanı ile her 100km uzaklıkta havayolu ile ulaşım imkânı hedefi kapsamında bölgede hava ulaşım altyapısı desteklenecektir. Havalimanının 2021 yılında tamamlanması beklenmektedir.

Yozgat Havalimanı Projesi
Yaklaşık 250 milyon TL maliyetli Yozgat Havalimanı ile her 100km uzaklıkta havayolu ile ulaşım imkânı hedefi kapsamında bölgede hava ulaşım altyapısı desteklenecektir. Havalimanının 2021 yılında tamamlanması beklenmektedir

Karaman Havalimanı Projesi
Yaklaşık 180 milyon TL maliyetli Karaman Havalimanı ile her 100km uzaklıkta havayolu ile ulaşım imkânı hedefi kapsamında bölgede hava ulaşım altyapısı desteklenecektir. Havalimanının 2021 yılında tamamlanması beklenmektedir.

Tokat Yeni Havalimanı Projesi
Yaklaşık 230 milyon TL maliyetli Tokat Yeni Havalimanı ile bölgede hava ulaşım altyapısı desteklenecektir. Havalimanının 2020 yılında tamamlanarak hizmete açılması öngörülmektedir.

Çeşme Alaçatı Havalimanı Projesi
Genel Havacılık hizmetlerinde kullanılmak üzere planlanan  İzmir  Çeşme Alaçatı Havalimanının Yap-İşlet-Devret kapsamında yapılmak üzere ihalesi yapılmış olup 2020 yılında tamamlanarak hizmete verilmesi öngörülmektedir.

Batı Antalya Havalimanı Projesi
YİD modeliyle yapılması planlanan Batı Antalya Havalimanı ile bölgede hava ulaşım altyapısı desteklenecektir. Havalimanının 2022 yılında tamamlanarak hizmete verilmesi öngörülmektedir.

Yeni Terminal Binaları Projesi
Gaziantep Havalimanı Terminal Binası 2020, Nevşehir Kapadokya Havalimanı Terminal Binası 2020, Samsun Çarşamba Havalimanı Terminal Binası 2021, Kayseri Havalimanı Terminal Binası 2021, Malatya Havalimanı Terminal Binası 2021 yılında tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor.

Filyos Limanı Projesi
Büyük ölçekli bölgesel ana liman projelerinden birisi olan Filyos Limanının inşa çalışmaları hızla devam etmekte olup; genel kargo, Ro- Ro, kuru dökme yük ve konteyner olmak üzere toplam 25 milyon ton yük elleçleme kapasitesine sahip olacaktır. 2019 yılının ilk yarısında ilk etabının tamamlanması beklenmektedir. Etüt proje çalışmaları yapılmakta olan Limanın kara ve demiryolu bağlantısının yapımının da gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir. Liman tamamlandığında 2023 Vizyonu çerçevesinde Karadeniz Bölgemizde ticaret altyapısına ve yük koridorlarına büyük katkı verecektir.

Mersin Limanı Projesi
12,8 milyon TEU kapasiteye sahip olması beklenen liman tamamlandığında Doğu Akdeniz Bölgesine önemli bir büyük ölçekli bölgesel ana konteyner limanı olarak hizmet verecektir. Öncelikle Limanın imar planı ve ÇED sürecinin tamamlanması gerekmektedir. Liman tamamlandığında 2023 Vizyonu çerçevesinde Akdeniz Bölgemizde ticaret altyapısına ve yük koridorlarına büyük katkı sağlayacak, Anadolu, Orta-Asya ve Ortadoğu coğrafyasına çıkış kapısı olarak hizmet verecektir. 

Çandarlı Limanı Projesi
Liman, tamamlandığında Ege Bölgesine önemli bir bölgesel aktarma limanı ve lojistik merkez olarak hizmet verecektir. Çandarlı Limanının Özelleştirme veya YİD modeliyle ihale süreci devam etmektedir. 2023 Vizyonu çerçevesinde Ege Bölgemizde ticaret altyapısına ve lojistik sektörüne büyük katkı verecektir.

Haliç Kompleksi Projesi
1,4 milyar TL maliyetli ve YİD modeliyle gerçekleştirilecek proje kapsamında yat limanı, yaşam merkezi, sosyal ve kültürel alanlar öngörülmektedir. Proje kapsamında imar planı çalışmaları tamamlanmış olup, Kültür Varlıklarını Koruma Kurulu onayından sonra inşaata fiilen başlanmış olacaktır.

KOSTER Filo’sunun Yenilenmesi Projesi
Projeyle deniz taşımacılığında kullanılan, ilk aşamada 20 ve toplamda 100’ü aşkın yaşlanmış Koster gemimizi, yurtiçi imkânlarımızla ve son teknoloji ile üreterek yenileyeceğiz.

İstanbul Salı Pazarı Projesi
Salıpazarı Kruvaziyer Limanı Sahasına yönelik özelleştirme işlemi 2014 yılında imzalanan sözleşme (bedeli 702 milyon ABD Doları) ile tamamlanmış olup yatırımlar devam etmektedir. Projenin 2019 yılında tamamlanması beklenmektedir.

İzmir Turizmine Yat Limanları ile Hizmet Veriyoruz
İzmir’de bir kruvaziyer limanı ile Bayraklı (Turan), Yeni Foça, Urla Çeşmealtı, Şakran, Seferihisar Ürkmez, Çeşme Şifne ve Özdere yat limanlarının yapım hazırlıkları devam etmektedir.

Ankara Kentiçi Ulaşım Projeleri
AKM-Gar-Kızılay Metro (Yapım çalışmaları devam eden projenin 2021 yılında tamamlanması öngörülmektedir.) Esenboğa Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısı (Projenin 2018 Yılı Yatırım Programına dâhil edilmesi planlanmaktadır.)

ANKARAY’ın ve Metronun Uzatılması Projesi
AŞTİ ve ODTÜ arasındaki 5 km’lik Batı Hattı, Dikimevi ile Natavega (Doğu Çevre Yolu) arasındaki 10 km’lik Doğu Hattı ile ANKARAY’ın toplam 15 km uzatılması; Gar ile Forum (Ovacık) arasındaki 12 km’lik Etlik Hastaneleri Hattı ve Gar ile Kuyubaşı arasındaki 13 km’lik Gar Kuyubaşı hattı olmak üzere Metronun toplam 25 km uzatılması planlanmaktadır.

İzmir Kentiçi Ulaşım Projeleri
İzmir Körfez Geçiş Projesi (İZKARAY) çalışmaları tamamlanmış olup, proje finansmanı için kamu-özel işbirliği modelinin kullanılması planlanmaktadır.  İzmir  Körfez Geçişi projesiyle İzmir’in kuzey aksından gelen trafiğin kent içine girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşımı sağlanacaktır. Böylece güzergâh çevreyoluna göre 43 km kısaltılacaktır. Halkapınar Otogar Metrosu: 4,5 km’lik raylı sistem hattının projelendirme çalışmaları tamamlanmıştır. İhale hazırlıkları devam etmekte olan projenin 2021 yılında tamamlanması planlanmaktadır. İZBAN: İzmir’de Egeray’ın (İzban) Tepeköy-Selçuk hattı hizmete açılmış, banliyö hattı uzunluğu 110 km’den 136 km’ye çıkartılmıştır. İZBAN’ın kuzeye doğru 50 km daha uzatılması için Aliağa-Bergama hattının yapım sözleşmesi imzalanmıştır. Söz konusu kesim de tamamlandığında toplam uzunluk 186 km’ye ulaşacaktır.

İstanbul Kentiçi Ulaşım Projeleri
1.    Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu (Üsküdar-Ümraniye arasındaki 10,5 km’lik kesim 15 Aralık 2017 tarihinde hizmete girmiştir. Kalan kesimin 2018’in ikinci yarısında açılması planlanmaktadır)
2.    Kaynarca-Sabiha Gökçen Havalimanı Metrosu (Yapım çalışmaları devam eden projenin 2021 yılında tamamlanması planlanmaktadır)
3.    Kabataş-Mahmutbey Metrosu (Yapım çalışmaları devam eden projenin 2021 yılında tamamlanması planlanmaktadır)
4.    Yenikapı-İncirli Metrosu (UDHB AYGM’nin Yatırım Programında bulunan Bakırköy-Beylikdüzü Metro hattının İncirli (Bakırköy)Sefaköy kesimi ile İstanbul BŞB’nin Yatırım Programında bulunan Yenikapı-İncirli Metro hatları birleştirilerek “Yenikapı-İncirli-Sefaköy Metro hattı” projesi olarak UDHB AYGM’nin Yatırım Programına dâhil edilmiştir. 2018 yılında ihale edilmesi planlanmaktadır.)
5.    Bakırköy-Bahçelievler-Kirazlı Metrosu (2021 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
6.    Gayrettepe – 3. Havalimanı Metrosu (2021 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
7.    Halkalı – 3. Havalimanı Metrosu (2022 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.
8.    Ataköy-İkitelli Metro Hattı (2021 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
9.    Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı (2022 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
10.    Kaynarca-Pendik-Tuzla Metro Hattı (2022 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
11.    Çekmeköy-Sultanbeyli Metro Hattı (2022 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
12.    Kirazlı-Halkalı Metro Hattı (2023 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
13.    Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı (2022 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)
14.    Mahmutbey-Bahçeşehir Metro Hattı (2023 yılında bitirilmesi planlanmaktadır.)

Konya Metrosu Projesi
21,3 km uzunluğundaki “N. Erbakan Üni.-Yeni YHT Gar-Fetih Cad.-Meram Bld. Hafif Raylı Sistem Hattı” (Ring HRS) projesinin yapım ihalesinin 2018 yılı içinde gerçekleştirilmesi öngörülmektedir. 21,7 km uzunluğundaki “Kampüs-Beyhekim-Yeni YHT Gar-Gar-Meram Belediyesi Hattı” (Kampüs HRS) projesinin yapım ihalesinin ise 2019 yılı içinde gerçekleştirilmesi öngörülmektedir.

Gaziray Projesi
Gaziantep’teki şehiriçi raylı sistem projesi olup Gaziantep Belediyesi ile birlikte hayata geçirilecektir. (Temel atma töreni 21 Nisan 2018’de gerçekleştirilen projenin 2019 yılında tamamlanması öngörülmektedir.)

Erzurum ve Erzincan Tramvay Hatları
Söz konusu hatların etüt projelerinin tamamlanmasını takiben yapım ihalelerinin gerçekleştirilmesi ve projelerin 2022 yılında hizmete girmesi planlanmaktadır.

Kayseri Anafartalar-YHT Gar Tramvay Hattı
7 km uzunluğundaki raylı sistem projesinin 2018 Yılı Yatırım Programına alınması için yapılan başvurunun değerlendirme çalışmaları devam etmektedir. Projenin üç yıl içerisinde tamamlanması öngörülmektedir.

Arazi Toplulaştırma ve Tarla İçi Geliştirme Hizmetleri Projesi
2,5 milyar TL maliyetle, toplam 6,1 milyon hektar alan toplulaştırılmıştır. 2018 yılı içerisinde 800 bin hektar alan daha toplulaştırılarak, 2018 yılsonu itibariyle toplulaştırılmış alan büyüklüğü 6,9 milyon hektara ulaşacaktır. Bu çalışmalar sonucunda yatırım ve işletme maliyetlerini düşürülecek ve çok daha rekabetçi bir tarım sektörünün altyapısını oluşturulacaktır.

Millet Bahçeleri Projesi
İstanbul’da 30 Yeşil Alan ve Beş Büyük Millet Bahçesi Projesi

Atatürk Havalimanının tamamı, yeni havalimanının hizmete girmesiyle birlikte, İstanbul için bir Millet Bahçesi haline dönüştürülecektir. Böylece, dünyadaki modern büyük şehirlerde örnekleri olan büyük ölçekli bir hayat alanı İstanbul’a da kazandırılmış olacaktır. 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 7,9 milyon m2’lik alanda imalat halindeki 18 proje ve 3,5 milyon m2’lik alanda hayata geçirilecek 12 proje olmak üzere toplam 11,4 milyon m2’lik 30 yeşil alan projesini tamamlanacaktır. Ayrıca  TOKİ  tarafından Başakşehir, Maslak, Pendik ve Bakırköy’de 0,3 milyon m2’si imalat halinde olmak üzere toplam 1,4 milyon m2’lik yeşil alanda yer alacak dört büyük şehir parkı projesi tamamlanarak İstanbul’umuza kazandırılacaktır.

Ayrıca Eskişehir, Bursa, Trabzon, Gaziantep,  Adana  ve Mersin başta olmak üzere, ülkemizin genelinde Millet Bahçeleri Projesi hayata geçirilecektir.

Çamlıca TV-Radyo Kulesi Projesi
452 milyon TL tutarındaki projeyle hem karasal yayın vericilerinin tek bir noktada toparlanması ve İstanbul siluetinde görüntü kirliliğine neden olan onlarca antenin kaldırılması hem de İstanbul’u yüzlerce metre yüksekten seyretme imkânı sunarak her yıl milyonlarca turisti ağırlayacak yeni bir merkez kazandırılması amaçlanmaktadır. Yatırım Programında tamamlanma yılı 2019 olan projenin 2018 yıl sonunda tamamlanması hedeflenmektedir.

Kentsel Dönüşüm Projeleri
Kentsel dönüşüm uygulamaları kapsamında 7,5 milyon birimin 15 yılda dönüştürülmesi hedefi doğrultusunda çalışmalar devam edecektir. İnsanımızın konut ihtiyacı, daha güvenli, daha az enerji kullanan ve daha nitelikli bir ortamda karşılanacaktır. Hâlihazırda 52 ilde 218 adet Riskli Alanda yer alan 550 bin konutla ülke genelinde tespit edilen riskli yapılarda bulunan 560 bin konutun yenilenmesi çalışmaları sürdürülmektedir.


Geri Dön