01 / 05 / 2024

Alaturka outlet Körfez ülkelerine açılıyor

Alaturka outlet Körfez ülkelerine açılıyor

Daha çok 'outlet' olarak anılan indirim merkezleri, başarı yakaladığı Türk tipini, Bahreyn'le başlayarak Körfez ülkerine ihraç ediyor.



Rönesans İnşaat'ın şehir içinde gerçekleştirdiği Optimum markalı Alaturka outlet konseptine Körfez ülkelerinin büyük ilgi gösterdiğini söyleyen Rönesans İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Erman Ilıcak, "Bahreyn'de ofis açmıştık. Orada görüştüğümüz bir kaç firma bizim projelerimize çok ilgi gösterdi. Onları projelerimizi görsünler diye İstanbul'a getirdik; bayıldılar. Gerçekten inanılmaz bir konsept" dedi. Ilıcak, hiç outlet projesi bulunmayan Körfez'in bu anlamda önemli bir pazar olduğuna işaret ederek, Abu Dabi'den de talep aldıklarını, Körfez için görüşme yaptıklarını söyledi.

Optimum markası taşınıyor

Ilıcak, söz konusu ülkelerde geliştirilecek projelerin de 'Optimum' markasını taşıyacağını sözlerine ekledi. Batı'daki açık havada, tek katlı binalardan meydana gelen küçük bir kasaba görüntüsündeki yatay outlet konsetine karşılık Alaturka outlet'ler daha çok alışveriş merkezlerini andıran kapalı mekanlar. Alaturka outlet'in bir başka farkı ise şehir içinde olması. Batıdaki yataylığa karşılık, dikey konumlanan Türk tipi outletlerde mutlaka elektronik market, hipermarket, yapı market bulunuyor; sinema, restoran, çocuk merkeziyle hitap ettiği kitleleri genişletiyor. Ilıcak, sıcak iklime sahip Körfez ülkelerine açık Batı tarzı outlet yerine, Türk tipi kapalı outlet'in daha uygun olduğunu söyledi.

Avrupa yerlerde geziyor

Öte yandan Jones Lang LaSalle'in (JLL) İstanbul Gayrimenkul Piyasaları Raporu'nun açıklandığı toplantıda JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Türk işi outlet konseptinin dünyanın da dikkatini çekmeye başladığını belirtti. Avi Alkaş, Türk perakende sektöründeki gelişmeleri değerlendirirken şöyle konuştu: "Perakende sektörü turizmden büyük destek görebilir. İstanbul ayrı bakanlık gerektirecek cazibede bir şehir. Dubai'deki gibi bir alışveriş festivali yapalım dedik elimize gözümüze bulaştırdık. 2010'dan sonra alışveriş merkezleri (AVM) aynı canlılığı yakalayak. Yurtdışında mağaza kapatma oranı ürkütücü. AVM'lerde yüzde 16'ya varan boşluk var. Yavaşlayanlar var. Kriz teğet geçmiyor ama öyle çok delip de geçmeyecek."

Perakende endeksi yüzde 15 düştü

ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Perakende Endeksi sonuçlarına göre, organize perakende cirolarında aralık-ocak döneminde mevsimselliğe de bağlı olarak düşüş yaşandığı bildirildi. Sonuçlara ilişkin AMPD'den yapılan yazılı açıklamaya göre, organize perakendede cirolar, ocak ayında bir önceki aya oranla yüzde 15 düştü. Geçen yılın aynı dönemine göre bakıldığında ise yüzde 1'lik büyüme göze çarpıyor. Alt sektörler içinde bir önceki yıla göre ciro kaybı yaşayan tek sektör gıda oldu.

İstanbul'da ofis kiralarında Londra ve Paris'teki yıkım olmaz

JONES Lang LaSalle'in perakende, ofis, lojistik, konut ve otel piyasasını kapsayan İstanbul Gayrimenkul Piyasaları Raporu'nda İstanbul ofis piyasasının, Londra, Paris ve Moskova gibi şehirlerdeki talep daralmasıyla karşılaşmadığı bildirildi. Jones Lang LaSalle Türkiye İdari Direktörü Alan Robertson, arz fazlası olan Londra, Paris ve Moskova'da talebin düşmesiyle kiraların gerilediğini belirterek şunları söyledi: "İstanbul'da da talepte gerileme var. Uluslararası firmalar, ofis alanlarını küçültme ve daha küçük alanlar kiralamayı seçiyorlar. İyi ofise geçme eğilimini sürdüren yerli firmalar sayesinde talep azalmıyor. Bu yüzden o ülkelerde kiralar yüzde 20-25 gerilerken, İstanbul'da bunu görmüyoruz."

Alışveriş merkezinde en yüksek kira 90 Euro

JONES Lang LaSalle'in İstanbul Gayrimenkul Piyasaları Raporu'na göre:

Æİstanbul'da A sınıfı ofislerin en yüksek kira oranı metrekare başına 40 Euro

ÆAlışveriş merkezlerinde en yüksek kira ise 90 Euro. (Geçici kira indirimleri söz konusu)

ÆLojistikte ise bu rakam 6.5 Euro.

ÆKonutta metrekare başına kira 20-25 Euro, satış 89 bin 500 Euro.

Æ5 yıldızlı otellerde ise ortalama oda fiyatı 210 Euro.

Hürriyet

Geri Dön