23 / 12 / 2024

Aliağa potansiyelini daha iyi değerlendirmek istiyor!

Aliağa potansiyelini daha iyi değerlendirmek istiyor!

Adnan Saka, mevcut yolların Aliağa limanlarının ihtiyacını karşılamaktan uzak olduğunu ifade etti. Liman gerisindeki yaklaşık 150 dönümlük araziye herhangi bir inşaat yapılamamasının da bir başka sorun olduğuna değindi.



Aliağa'da Ege Gübre, Batıçim,  İzmir  Demir Çelik, Ege Çelik, Habaş, TCE Ege, Nemport, Petkim, Tüpraş, Petrol Ofisi, Ege Gaz, Total Gaz liman ve iskelelerinin faaliyet gösterdiğini aktaran Adnan Saka, mevcut yolların Aliağa limanlarının ihtiyacını karşılamaktan uzak olduğunu ifade etti. Bölgenin uygulama imar planları olmaması nedeniyle liman gerisindeki yaklaşık 150 dönümlük araziye herhangi bir inşaat yapılamamasının da bir başka sorun olduğuna değinen Saka, "Bölgeye hizmet vermesi düşünülen demiryolları, bir türlü faaliyete geçmedi. Bölgeye imar gelmesi durumunda bile demiryolu hattı yüzünden imara açılamayacak alanlar bulunuyor. Bunun yanında bölgenin arkeolojik SİT sınırları içinde olması, durumu daha da zorlaştırıyor. SİT sınırları içinde olması ve imar planlarının olmaması limanlar sahasının iyileştirilmesine ve genişletilmesine izin vermiyor" diye konuştu. 


Aliağa limanlarında geçen yıl elleçlenen 40 milyon ton yükün, bu bölgedeki potansiyelin büyüklüğünü gösterdiğini söyleyen Adnan Saka, bu potansiyelin kullanılmasının, bölgenin limancüık açısından daha iyi planlanmasına bağlı olduğunu ifade etti. 


Aliağa'nın ticari ve ekonomik hareketliliğinin, Aliağa-İzmir karayolunda gün içinde özellikle ağır tonajlı araç yoğunluğuna neden olduğuna dikkat çeken Saka, "Manisa'dan Nemrut limanlar bölgesine gidip gelen TIR'lar da bu yoğunluğa eklendiğinde, trafiğin sıkışıklığı daha da fazlalaşıyor. 

Yaşanan bu yoğunluğa bir de yapımına devam edilen ve 2015 yılının Eylül ayında faaliyete geçmesi planlanan Petlim'in de yıllık 1 milyon TIR ilave edecek. Dolayısıyla, mevcut karayolu kapasiteye cevap veremeyecek hale gelecek" ifadesini kullandı. 



"Lojistik köy için ideal yer Aliağa" 


Oda olarak uzun süredir Aliağa'ya bir lojistik köy kurulması için çalıştıklarını belirten Adnan Saka, "Aliağa'nın stratejik konumu, ekonomik yapısı ve yatırımcıya sağladığı fırsatlarla lojistik üs olma potansiyeline sahip en uygun yer olduğunu düşünüyoruz ve bu konuda gerekli girişimleri yapıyoruz" dedi. Saka, İzmir'e yapılacak lojistik köyün Aliağa dışında bir yere yapılması durumunda, yatırımcı ve birçok kesim için fizıbıl olmayacağını ifade ederek, "Aliağa limanları İzmir ve Ege sanayisinin dünyaya açılan kapısı olduğu gibi, Akdeniz ve Ege'de ülkemize stratejik üstünlük sağlayan bir ihracat noktası konumunda bulunuyor. Büyük sanayi tesisleri, limanları, enerji üretim tesisleri, İzmir ve Manisa'daki organize sanayi bölgelerine coğrafî yakınlığı açısından Aliağa'nın konumunun iyi değerlendirilmesi lazım" dedi. 

Aliağa limanlarına yılda 5 bin gemi geldiğini kaydeden Saka, Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın devreye girmesiyle de Malta ve Pire limanlarının yüklerinden pay alınmaya çalışılacağını aktardı. Türkiye'de lojistik köylerden ziyade lojistik merkezler olduğunu savunan Saka. "Ülkemizde şu an için Avrupa'daki gibi bir lojistik köyün karşılığı henüz yok. Biz Aliağa Ticaret Odası olarak deniz, demir ve karayolunun bir arada olduğu merkezlerde lojistik köylerin kurulması gerektiğine inanıyoruz" şeklinde konuştu. 

Aliağa'da enerji yatırımları artıyor Adnan Saka, son dönemde artan yatırımların Aliağa'nın yatırımcılar için bir cazibe merkezi olduğunu gösterdiğini belirterek, şu bilgileri verdi: "Socar'ın yılda 10 milyon ton ham petrolün işleneceği Star Rafinerisi ve Türkiye'nin üçüncü büyük konteyner terminali olacak Petlim'in çalışmaları devam ediyor. ALOSBİ'de şu anda 20 yeni fabrikanın inşaatı sürüyor. 15 yeni fabrikanın ise ruhsat talebi çalışmaları devam ediyor. Yine bölgemizde bulunan dünyanın 10'uncu büyük limanı olacak Kuzey Ege Çandarlı Limanı'nın yapımına başlandı. Habaş'ın sac mamulleri üretecek fabrikası da bitmek üzere." TÜPRAŞ'ta ise rafineri içinde bazı revizyon yatırım çalışmalarının gerçekleştiğini bildiren Saka, bölgede enerji yatırımlarının her geçen gün arttığının altını çizdi. Kömüre dayalı enerji santralleri talepleri olduğunu aktaran Saka, "Ayrıca iki, üç adet yeni LNG depolama ve enerji doğalgaz santrali için EPDK'dan izin bekleniyor. Bununla birlikte Akça Holding'in Aliağa'nın ALOSBİ ile Cici Sokak arasındaki bölgede yer alan rüzgargülü projesi var; fakat bu bölge şehir içi sayılabilecek bir konumda olduğu için önümüzdeki süreçte sıkıntılara yol açabilecek gibi görünüyor" açıklamasını yaptı. 

Hızla sanayileşen Aliağa'da nitelikli teknik eleman sıkıntısının ilçenin en önemli sorunu haline gelmeye başladığına dikkat çeken Adnan Saka, "Aliağa'nın nüfusu son beş yılda 17 bin 445 kişi artarak 81 bine ulaştı. Bu çok büyük bir rakam. Aliağa, sürekli artan yatırım hamlelerine karşın nüfus, altyapı, hastane, eğitim alanları, otopark ve sosyo kültürel alanlar gibi konularda ciddi sıkıntılar yaşıyor. Sıkıntıların yaşanmaması içinyatırım gelmeden önce kentin ileriye dönük yaşam planının hazırlanması ve uygulanması gerekiyor" diye konuştu. 


Dünya Bölge


Geri Dön