23 / 11 / 2024
fuzul

Aliağa'da 45.1 milyon TL'ye icradan satılık arsa!

Aliağa'da 45.1 milyon TL'ye icradan satılık arsa!

Aliağa İcra Dairesi, Çakmaklıköyü'nde bulunan arsayı satışa çıkardı. Söz konusu parseller üzerinde bulunan arsanın satış bedeli 45 milyon 162 bin 570 TL olarak belirlendi. 




Aliağa İcra Dairesi, Çakmaklıköyü'nde bulunan arsayı 45 milyon 162 bin 570 TL'ye satıyor. Gayrimenkulün ihalesi 15 Aralık 2020 günü gerçekleşecek. 

T.C. ALİAĞA İCRA DAİRESİ TAŞINMAZIN AÇIK ARTIRMA İLANI
 
Satışa konu taşınmazların İİK.'nun 128. Maddesi " (Ek fıkra: 28/2/2018-7101/1 md.) Ticari ve ekonomik bütünlük arz eden ya da bir bütün hâlinde satıldığı takdirde daha yüksek gelir elde edileceği anlaşılan mal ve haklar bir bütün olarak paraya çevrilir." hükmü gereği birlikte satılacağı,

1-) TAŞINMAZLARIN ÖZELLİKLERİ:
Taşınmazlar 17/09/2020 tarihli bilirkişi raporuna göre aşağıdaki gibidir.
1-TESPİTİN KONUSU YERLER : Izmir ili , Aliağa ilçesi, Çakmaklıköyü , Karacadağ mevkiinde ,Kiraz sokak ile Karacadağ sokağın keim köşesinden Karacadağ sokaga Kuzey yönünde 873mtdevam edildiğinde yolun sol tarafında kalan 454, 455,461 ve1336 parsellerin bulunduğu yerdir.

2-) KIYMET TAKDİRİNE KONU TAŞINMAZLAR:

Tarafımza tevdi edilen dosya içerisinde mevcut Aliağa Tapu Müdürlüğünce gönderimiş  İzmir  ili , Aliağa ilçesi, Çakmaklıköyü, Karacadağ mevkii ;
a) 17B31VCPAFTA, 455 PARSELDE kayıtlı , 17.875.-m2 yüzölçümlü, 31911855 zemin sistem numaralı, niteliği tarla SAYILI taşınmaza aitait tapu kayıt ve çap örneğimahalline uygulandı. Tespit konusu yere ait ve uygun olduğu.Tapu kaydına göretaşınmazıntam pay GAMA ENDÜSTRİTESİSLERİ İMALAT VE MONTAJAŞ. Adına kayıtlı olduğu .Tapu kaydının ŞERH/BEYAN/İRTİFAK hanesinde Taşınmaz üzerinde mevcut şerh ve diğer kayıtlarliste halinde rapor ekindesunulmuştur.
b) 17B31VCPAFTA, 454 PARSELDE kayıtlı , 2.600.-m2 yüzölçümlü, 31911854 Zemin Sistem Numaralı, niteliği tarla olantaşınmaza aitait tapu kayıt ve çap örneğimahalline uygulandı. Tespit konusu yere ait ve uygun olduğu.Tapu kaydına göretaşınmazıntam pay GAMA ENDÜSTRİTESİSLERİ İMALAT VE MONTAJAŞ. Adına kayıtlı olduğu . Tapu kaydının ŞERH/BEYAN/İRTİFAK hanesinde Taşınmaz üzerinde mevcut şerh ve diğer kayıtlarliste halinde raporekindesunulmuştur.
c) 17B31VCPAFTA, 1336 PARSELDE kayıtlı , 1797 m2 alanlı, 38575484 Zemin Sistem Numaralı, niteliği Demiryolu olan taşınmaza aitait tapu kayıt ve çap örneğimahalline uygulandı. Tespit konusu yere ait ve uygun olduğu.Tapu kaydına göretaşınmazıntam pay GAMA ENDÜSTRİTESİSLERİ İMALAT VE MONTAJAŞ. Adına kayıtlı olduğu . Tapu kaydının ŞERH/BEYAN/İRTİFAK hanesinde Taşınmaz üzerinde mevcut şerh ve diğer kayıtlarliste halinde raporekindesunulmuştur.
d) 17B31VCPAFTA, 461 PARSEL SAYILI kayıtlı, ;43.181.-m2 yüzölçümlü, 80415956 Zemin Sistem Numaralı, niteliği mera olan taşınmaza aitait tapu kayıt ve çap örneğimahalline uygulandı. Tespit konusu yere ait ve uygun olduğu.Tapu kaydına göretaşınmazıntam pay GAMA ENDÜSTRİTESİSLERİ İMALAT VE MONTAJAŞ. Adına kayıtlı olduğu . Tapu kaydının ŞERH/BEYAN/İRTİFAK hanesinde Taşınmaz üzerinde mevcut şerh ve diğer kayıtlarliste halinde raporekindesunulmuştur.

3) TAŞINMAZLARIN NİTELİĞİ:
a) 461 PARSEL NUMARALI TAŞINMAZ;
461 Parsel önceleri toplam 183.890.-m2 alanlı büyük bir parsel iken, bu parselde yapılan kısmi kamulaştırma ile 64.298.m2’lik kısmı davacı Ulaştırma Bakanlığı tarafından Aliağa Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2008/106 Esas ve 2009/516 Karar sayılı kararı uyarınca kamulaştırılmıştır. Bu dava dosyası Yargıtay denetiminden geçerek kesinleşmiştir. Kesinleşen karara göre taşınmaz ARSA vasfındadır.
Daha sonra 64.298.m2’lik bu taşınmazın 43.181.-m2’lik kısmı dışında kalan alanının Aliağa Kadastro Mahkemesi’nin 2007/1 Esas ve 2009/1 Karar sayılı kararı ile Orman Sınırları içerisinde kaldığı, şu an borçlu adına kayıtlı 43.181.-m2’lik taşınmazın da orman sayılmayan yer olarak belirlendiği ve kararın kesinleştiği anlaşılmıştır.
Taşınmaz yukarıda belirtilen kamulaştırma davası neticesi kesin olarak Parsellenmemiş KadastralARSA niteliğinde kabul edilmiş ise de, bugün itibari ile yaptığımız değerlendirmede de taşınmazın aynı vasıflarını koruduğu, raporun 3. Maddesinde yer alan özellikleri dikkate alındığında, Resmi Gazetede yayımlanan 11.03.1983 tarih, 17984 No’lu ve 83/6122 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca ARSA vasfında olduğu anlaşılmıştır. Daha sonra davacı İdare’nin kamulaştırma amacından vazgeçmesi üzerine kamulaştırma şerhinin terkini suretiyle borçlu adına tapu tescili devam etmiştir.
b) 454 PARSEL NUMARALI TAŞINMAZ;
Daha önce Ulaştırma Bakanlığı tarafından açılan Aliağa Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2006/140 Esas ve 2007/52 Karar sayılı kararı ile kamulaştırılmış, Yargıtay denetiminden geçen ( hatta önce tarla vasfında olan karar Yargıtay 18. Hukuk Dairesi tarafından arsa olduğundan bahisle bozulmuş) bu karar uyarınca taşınmazın niteliğinin ARSA vasfında olduğu kesinleşmiştir. Taşınmaz yukarıda belirtilen kamulaştırma davası neticesi kesin olarak ARSA niteliğinde kabul edilmiş ise de, bugün itibari ile yaptığımız değerlendirmede de taşınmazın aynı vasıflarını koruduğu, raporun 3. Maddesinde yer alan özellikleri dikkate alındığında, Resmi Gazetede yayımlanan 11.03.1983 tarih, 17984 No’lu ve 83/6122 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca ARSA vasfında olduğu anlaşılmıştır.Daha sonra davacı İdare’nin kamulaştırma amacından vazgeçmesi üzerine 22.06.2016 tarihinde borçlu adına tapuya tescili yapılmıştır.
c) 455 PARSEL NUMARALI TAŞINMAZ;
Daha önce Ulaştırma Bakanlığı tarafından açılan Aliağa Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2006/13 Esas ve 2006/305 Karar sayılı kararı ile kamulaştırılmış, Yargıtay denetiminden geçen ( hatta önce tarla vasfında olan karar Yargıtay 18. Hukuk Dairesi tarafından arsa olduğundan bahisle bozulmuş) bu karar uyarınca taşınmazın niteliğinin ARSA vasfında olduğu kesinleşmiştir. Taşınmaz yukarıda belirtilen kamulaştırma davası neticesi kesin olarak ARSA niteliğinde kabul edilmiş ise de, bugün itibari ile yaptığımız değerlendirmede de taşınmazın aynı vasıflarını koruduğu, raporun 3. Maddesinde yer alan özellikleri dikkate alındığında, Resmi Gazetede yayımlanan 11.03.1983 tarih, 17984 No’lu ve 83/6122 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca ARSA vasfında olduğu anlaşılmıştır.Daha sonra davacı İdare’nin kamulaştırma amacından vazgeçmesi üzerine 22.06.2016 tarihinde borçlu adına tapuya tescili yapılmıştır.
d) 1336 PARSEL NUMARALI TAŞINMAZ;
Önceleri tapunun İzmir İli, Aliağa İlçesi, Çakmaklı Mahallesi, 458 Parsel numarasında kayıtlı bulunmaktaydı. Yine diğer taşınmazlar gibi Ulaştırma Bakanlığı tarafından açılan Aliağa Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2006/142 Esas ve 2007/53 Karar sayılı kararı ile kamulaştırılmış, Yargıtay denetiminden geçen ( hatta önce tarla vasfında olan karar Yargıtay 18. Hukuk Dairesi tarafından arsa olduğundan bahisle bozulmuş) bu karar uyarınca taşınmazın niteliğinin ARSA vasfında olduğu kesinleşmiştir. Taşınmaz yukarıda belirtilen kamulaştırma davası neticesi kesin olarak ARSA niteliğinde kabul edilmiş ise de, bugün itibari ile yaptığımız değerlendirmede de taşınmazın aynı vasıflarını koruduğu, raporun 3. Maddesinde yer alan özellikleri dikkate alındığında, Resmi Gazetede yayımlanan 11.03.1983 tarih, 17984 No’lu ve 83/6122 Sayılı Bakanlar Kurulu Kararı uyarınca ARSA vasfında olduğu anlaşılmıştır.

Bu taşınmaz daha sonra kadastro işlemleri neticesinde 1336 parsel numarasını almıştır. Tapu kaydında niteliği Demiryolu olarak gözükmekte ise de Ulaştırma Bakanlığı demiryolu projesinden ve Kamulaştırma işleminden vazgeçip taşınmazı borçluya iade etmesine karşın taşınmaz üzerindeki nitelik durumu sehven demiryolu olarak bırakılmıştır. Taşınmaz 22.06.2016 tarihinde borçlu adına tapuda tescili yapılmıştır.

4-)ÖLÇÜ VE İNCELEMELERİMİZ , TAŞINMAZLARIN BULUNDUGU KONUM VE ÖZELLİKLERİ:

Mahallinde yapmış olduğumuz ölçü ve incelemeler sonucu düzenlemiş olduğumuz plan örneği sağ tarafta ve temin etmiş olduğumuz resimler sol ve sağ tarafta sunulmuştur. Plan üzerinde;
• 455 nolu parsel hududu sarı renkle çizilerek ,
• 461 nolu parsel hududu kırmızı renkle çizilerek,
• 454 nolu parsel hududu mavi renkle çizilerek,
• 1336 nolu parsel hududu yeşil renkle çizilerek gösterilmiştir.
Sol ve sağ tarafta sunulan resimlerde taşınmazların bulunduğu saha kırmızı renkli oklaişaret edilerek gösterilmiştir.
Kıymet takdirine konu 454,455,461 ve 1336 parsel sayılı taşınmazlar İzmir İli, Aliağa İlçesi, Karacadağ Mevkiinde olup, Aliağa Belediyesi mücavir alan sınırları içerisindedir.
Taşınmazlar üsttaraftasunulan Plan örenğinden de anlaşılacağı üzere birbirlerine komşu parseller olup, hatta fiziken 461 parsel sayılı taşınmazın içinde yer alacak şekilde konumlanmıştır.
Sağ taraftaki uydu planda görüldüğü gibi Taşınmazlar İzmir kent Merkezine tahmini 60 km, Aliağa kent merkezine tahmini 8-10 km, Çakmaklı Köy yerleşim merkezine1200 metre mesafededir.Doğal bir liman görünümünde olan denize hem kuzeybatı hem güneydoğu istikametine ile bakmaktadır. İçiçe geçmiş parseller birlikte değerlendirildiğinde denize sıfır konumdadır.
Taşınmazların güneydoğu istikametinde,hemen yakınında BATIÇİM, İDÇ, EGE GÜBRE firmalarına ait tonajlı yükleme ve boşaltma iskeleleri yer almaktadır.Parselin güneybatı istikametinde 1200 metre uzaklıktaki Çakmaklı köyü ve Çakmaklı doğal koyu yer almaktadır. Parselin güneyinde ve hemen yakınında Rüzgar Enerjisi Santrali bulunmaktadır. Izmir Çanakkale Devlet karayolu üzerinden ayrılan ve Yenifoça – Çakmaklı yolundan saparak tahmini 3-4 km gidildikten ve Çakmaklı Köyü geçildikten sonra taşınmazlara ulaşılmaktadır. İzmir’den başlayıp Bergama İlçesine kadar tamamlanmış olan otoyola da çok yakın mesafededir. Otoyolun Çanakkale İline doğru yapımı devam etmektedir.
Taşınmazlar konumu itibari ile Liman ve Liman Gerisi Hizmet Sahası yapılmaya çok uygun bir alandır. Sanayileşmiş ve gelişmekte olan bölgenin içerisindedir.
Taşınmazların uygun topografyası ve sağlam zemin yapısı bulunmaktadır.

5- İMAR DURUMUNA GÖRE :

Dosya içerisinde mevcut Aliağa Belediyesiimar ve Şehircilik Müdürlüğünün 16.09.2020gün ve 9585 sayılıyazılarından tespit konusu taşınmazların 1/100.000 ve 1/25.000’lik plan ve lejantlarında liman ve liman gerisi hizmet sahası olarak planlananalana isabet eden imar durumluolduğu tespitedilmiştir.

6)TAŞINMAZLARIN BİRLİKTE DEĞERLENDİRİLMESİ
Değerlendirmekonusu Her dört parselinde tapu kayıtlarından anlaşılacağı üzere Şeker Finansman A.Ş.‘nin 22.12.2017 tarih, 10385 Yevmiye Sayılı işlem ile tesis edilen Birinci Derecede ipoteği ve ayrıca Türkiye İş bankası A.Ş. lehine tesis edilen 13.06.2018 tarih, 4998 Yevmiye Numaralı ikinci derece ipotek kıymet takdirine konu tüm taşınmazlar için tesis edilmiş olup, her bir taşınmaz için ayrı ayrı ipotek tesisi yapılmamış ve ipoteklerin müşterek olduğu.İcra takip dosyası da birinci derece ipoteğin paraya çevrilmesi yolu ile yapılmıştır.
Kıymet takdirine konu dört taşınmazın tapu kayıtları üzerinde ki hacizlerde toplam 42 adet olup, hepsi müşterek aynı dosyalara ilişkindir.

Ayrıca taşınmazlar yukarıda belirttildiği ve plan üzerinde görüldüğü gibi 455 ve 461nolu paarsellerin yola cepheli olup diğer parsellerin yola cepheleri mevcut değildir. Dört parselin fiziken içiçe geçmiş komşu parseller niteliğindedir. Bu özellik parsellerin kendi içlerinde dahi birbirine karşı ekonomik dezavantajlı bir nitelik olarak ortaya çıkmasına sebebiyet vermektedir.

Taşınmazlarınfiziki durumları , konumları , özellikle 1/25.000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planında Liman ve Liman Gerisi Hizmet Alanı olarak planlı alanda kalması sebebiyle birlikte satılmasının, ayrı ayrı satılmasına göre taşınmazlara çok daha değer katacağı, birbirleri içerisindeki ekonomik dezavantajlarını ortadan kaldıracağından TAŞINMAZLARIN EKONOMIK BÜTÜNLÜK ARZ ETTIĞI görülmekle, her bir parsel olarak ayrı ayrı değil, TAŞINMAZLARIN BİRLİKTE SATILMASININ daha uygun olacağı kanaatine varılmıştır.

7)DEĞERLENDİRMELERİMİZ :
Tespit konusutaşınmazların hali hazır durumu , konumu , arazi yapısı, topografyası . İmar durumu . 455 ve 461 nolu paarsellerin toprak yola cepheli olup diğer parsellerin yola cephelerinin mevcut olmayışı .İzmir kent Merkezine tahmini 60 km, Aliağa kent merkezine tahmini 8-10 km, Çakmaklı Köy yerleşim merkezine1200 metre mesafede. Izmir Çanakkale Devlet karayolu üzerinden ayrılan ve Yenifoça – Çakmaklı yolundan saparak tahmini 3-4 km gidildikten ve Çakmaklı Köyü geçildikten sonra taşınmazlara ulaşılmakta oluşu. İzmir’den başlayıp Bergama İlçesine kadar tamamlanmış olan otoyola da çok yakın mesafede olup, Otoyolun Çanakkale İline doğru yapımı devam etmekte oluşu . Yukarıdaki açıklamalar ışığında taşınmazların parsellenmemiş Kadastral ARSA vasfında oluşu. Yöredekialım/satım ve kiralama ilişkileri ile bunların parasalkarşılığı göz önüne alındığındaemsal satış – değer tespiti üzerinden değerlemesi yapılmasının uygun olacağı kanaatine varılmakla , Bu tür nitelikleri bulunan taşınmazların değerinin tespiti için en yakın konumlardaki ve benzer özellikleri taşıyan emsallerin seçilmesi uygun bir metod olacaktır. Yaptığımız araştırmada ve soruşturmada Kıymettakdirine esas bu taşınmazların hemen sınırında bulunan 1332 Parsel sayılı taşınmaz emsal taşınmaz olarak benimsenmiştir. İşbu taşınmazAliağa Kadastro Mahkemesi’nin 2007/1 Esas ve 2009/1 Karar, 24.07.2009 Karar tarihli kesinleşmiş mahkeme kararına istinaden orman niteliğinde olduğu belirlenmiştir. Orman niteliğindeki bu taşınmaz için davacı Orman Genel Müdürlüğü tarafından açılan Aliağa Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2011/369 Esas ve 2011/900 Karar sayılı 15.12.2011 tarihli kararın 18.01.2013 tarihinde kesinleşmesi iletapu kaydı iptal edilerek orman vasfı ile Hazine adına tesciline karar verilmiştir.

Bu karar üzerine tapu maliki tarafından Aliağa 1. Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2016/317 Esas, 2017/29 Karar sayılı (bozma öncesi 2013/210 Esas ve 2015/28 Karar) kesinleşmiş kararına göre 05.04.2013 dava tarihi itibari ile 140.709 metrekare alanlı yine kıymet takdirine esas 454,455,461 ve 1336 parsel sayılı taşınmazlar gibi ARSA vasfında ve KADASTRAL PARSEL niteliğinde bulunan taşınmaz için toplam 40.102.065 TL değer biçilmiştir.
Yukarıda belirtilen özellikleri itibari ile kesinleşmiş mahkeme kararına dayalı olarak kıymeti belirlenen taşınmazın iş bu kıymet takdirine somut emsal değer olarak alınması uygun görülmüştür.

Kıymet takdirine konu taşınmazlar da arsa vasfında ve kadastral parsel niteliğindedir. Bu sebeple emsal alınan değer tespiti rakamından düzenleme ortaklık payı (DOP) düşülmeyecektir.

EMSALİN METRE KARE HESAPLAMASI:
Aliağa 1. Asliye Hukuk Mahkemesi’nin 2016/317 Esas, 2017/29 Karar sayılı kesinleşmiş kararına istinaden 140.709 metrekare alanlı taşınmaza 05.04.2013 tarihi itibarıylatoplam 40.102.065.-TL değer konulmuştur.
Buna göre birim metrekare zemin değeri ; 40.102.065.-TL / 140.709 metrekare = 285.-TL/metrekareye tekabül etmektedir.
Bu rakamın endeks değerleri ile keşif tarihine taşınması halinde;Eylül ayı endeksi açıklanmadığı için Ağustos 2020 Endeksi baz alınmıştır): 501,85 / 207,27 X 285.-TL/metrekare = 690.-TL/metrekare olarakhesaplanmıştır.

TAŞINMAZLARIN TOPLAM DEĞER HESAPLAMASI:
455 parsel sayılı taşınmazın yüzölçümü: 17.875 metrekare, 454 parsel sayılı taşınmazın yüzölçümü 2.600 metrekare, 1336 parsel sayılı taşımazın yüzölçümü: 1.797 metrekare ve 461 parsel sayılı taşınmazın yüzölçümü: 43.181 metrekare olup, Tüm taşınmazların toplam yüzölçümü;
17.875 metrekare +2600 metrekare + 1797metrekare + 43181 metrekare =65.453.-metrekaredir.
Taşınmazların keşif tarihi olan 16.09.2020 tarihi itibari ile toplam değeri ise; 690.-TL/metrekarex 65.453 metrekare = 45.162.570.-TL si olarak saptanmıştır.

Adresi :Aliağa Belediyesinin 16/09/2020-9585 sayılı yazısı ile parsellerin kenarlarından geçen yol ismi ve numarası mevcut olmadığı bildirilmiştir.

Yüzölçümü : 65,453 metrekare
Arsa Payı : 1/1

İmar Durumu :Dosya içerisinde mevcut Aliağa Belediyesiimar ve Şehircilik Müdürlüğünün 16.09.2020gün ve 9585 sayılıyazısına göre;
-454 numaralı parsel, 1/25,000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planında Liman ve Liman Gerisi Hizmet alanı olarak planlı alanda kalmaktadır.
-454 numaralı parsel, 1/100,000 ölçekli İzmir-Manisa Planlama Bölgesi Çevre DüzeniPlanında Liman / Liman Gerisi Sahası alanı olarak planlı alanda kalmaktadır.
-455 numaralı parsel, 1/25,000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planında bir kısmı Liman ve Liman Gerisi Hizmet alanı, geri kalan kısımise Devlet Demiryolu alanı olarakolarak planlı alanda kalmaktadır.
-455 numaralı parsel, 1/100,000 ölçekli İzmir-Manisa Planlama Bölgesi Çevre DüzeniPlanında Liman / Liman Gerisi Sahası alanı olarak planlı alanda kalmaktadır.
-461 numaralı parsel, 1/25,000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planında Liman ve Liman Gerisi Hizmet alanı, bir kısmı Devlet Demiryolu, geri kalan büyük kısım ise orman alanıolarak planlı alanda kalmaktadır.
-461 numaralı parsel, 1/100,000 ölçekli İzmir-Manisa Planlama BölgesiÇevre Düzeni Planında bir kısmı Liman ve Liman Gerisi sahası, geri kalan kısım ise orman alanıolarak planlı alanda kalmaktadır.
-1336 numaralı parsel, 1/25,000 ölçekli İzmir Büyükşehir Bütünü Çevre Düzeni Planında bir kısmıLiman ve Liman Gerisi Hizmet alanı, bir kısmı Devlet Demiryolu, geri kalan kısım ise orman alanı olarak planlı alanda kalmaktadır.
-1336 numaralı parsel, 1/100,000 ölçekli İzmir-Manisa Planlama Bölgesi Çevre Düzeni Planında Liman ve Liman Gerisi Sahası, geri kalan kısım ise orman alanı olarak planlı alanda kalmaktadır.
Bahse konu parseller belediyemiz mücavir alan içeresinde kalmaktadır. Parsellere ilişkin 1/25,000 ve 1/100,000 plan örnekleri, plan lejantları ve numarataj belgesi yazı ekinde mevcuttur.
Kıymeti : 45.162.570,00 TL
KDV Oranı : Yüzde 18
Kaydındaki Şerhler : Tapu kaydındaki gibidir.
1. Satış Günü : 15/12/2020 günü 10:30 - 10:35 arası
2. Satış Günü : 13/01/2021 günü 10:30 - 10:35 arası
Satış Yeri : ALİAĞA ADLİYESİ 2.KAT TOPLANTI SALONU ALİAĞA / İZMİR

Satış şartları :
1- İhale açık artırma suretiyle yapılacaktır. Birinci artırmanın yirmi gün öncesinden, artırma tarihinden önceki gün sonuna kadar esatis.uyap.gov.tr adresinden elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada tahmin edilen değerin %50 sini ve rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmek şartı ile ihale olunur. Birinci artırmada istekli bulunmadığı takdirde elektronik ortamda birinci artırmadan sonraki beşinci günden, ikinci artırma gününden önceki gün sonuna kadar elektronik ortamda teklif verilebilecektir. Bu artırmada da malın tahmin edilen değerin yüzde 50 sini,rüçhanlı alacaklılar varsa alacakları toplamını ve satış giderlerini geçmesi şartıyla en çok artırana ihale olunur. Böyle fazla bedelle alıcı çıkmazsa satış talebi düşecektir.
2- Artırmaya iştirak edeceklerin, tahmin edilen değerin yüzde 20'si oranında pey akçesi veya bu miktar kadar banka teminat mektubu vermeleri lazımdır. Satış peşin para iledir, alıcı isteğinde (10) günü geçmemek üzere süre verilebilir. Damga vergisi, KDV,1/2 tapu harcı ile teslim masraflarıalıcıya aittir. Tellâllık Harcı, taşınmazın aynından doğan vergiler satış bedelinden ödenir.
3- İpotek sahibi alacaklılarla diğer ilgilerin (*) bu gayrimenkul üzerindeki haklarını özellikle faiz ve giderlere dair olan iddialarını dayanağı belgeler ile (15) gün içinde dairemize bildirmeleri lazımdır; aksi takdirde hakları tapu sicil ile sabit olmadıkça paylaşmadan hariç bırakılacaktır.
4- Satış bedeli hemen veya verilen mühlet içinde ödenmezse İcra ve İflas Kanununun 133 üncü maddesi gereğince ihale feshedilir. İhaleye katılıp daha sonra ihale bedelini yatırmamak sureti ile ihalenin feshine sebep olan tüm alıcılar ve kefilleri teklif ettikleri bedel ile son ihale bedeli arasındaki farktan ve diğer zararlardan ve ayrıca temerrüt faizinden müteselsilen mesul olacaklardır. İhale farkı ve temerrüt faizi ayrıca hükme hacet kalmaksızın dairemizce tahsil olunacak, bu fark, varsa öncelikle teminat bedelinden alınacaktır.
5-İİK Madde 127.- (Değişik: 9/11/1988 – 3494/18 md.) İlanın birer sureti borçluya ve alacaklıya ve taşınmazın tapu siciline kayıtlı bulunan alakadarlarının tapuda kayıtlı adresleri varsa bu adreslerine tebliğ olunur. Adresin tapuda kayıtlı olmaması halinde ayrıca adres tahkiki yapılmaz, gazetedeki satış ilanı tebligat yerine geçer.
6- Şartname, ilan tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açık olup gideri verildiği takdirde isteyen alıcıya bir örneği gönderilebilir. 7- Satışa iştirak edenlerin şartnameyi görmüş ve münderecatını kabul etmiş sayılacakları, başkaca bilgi almak isteyenlerin 2020/312 Tlmt. sayılı dosya numarasıyla müdürlüğümüze başvurmaları ilan olunur.16/10/2020


Geri Dön