25 / 11 / 2024

ALO 181 Çevre ve Şehircilik hattı 24 saat hizmet veriyor!

ALO 181 Çevre ve Şehircilik hattı 24 saat hizmet veriyor!

Çevre duyarlılığını artırmak ve vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla kurulmuş olan ALO 181 hattına vatandaşlar kimi zaman ilginç şikâyet, istek, görüş ve önerilerde bulunuyor...




Çevre duyarlılığını artırmak ve vatandaşla birebir iletişim kurabilmek amacıyla kurulan ALO 181 hattına vatandaşlar kimi zaman ilginç şikâyet, istek, görüş ve önerilerde bulunuyor.


 Bakanlığın mevzuat alanına ilişkin konularda çağrı merkezi, konu ne olursa olsun vatandaş memnuniyetini gözetiyor ve 24 saat hizmet veriyor.


 Alo 181 hattına 2014 yılının ilk 11 ayında 160 bin 547 telefon geldi.  Hatta günlük ortalama 750 çağrıya cevap veriliyor.


 


VATANDAŞLARDAN ZAMAN ZAMAN İLGİNÇ TELEFONLAR DA GELİYOR


-Bir vatandaşımız eşinin yüksek ses ile televizyon izlemesinden dolayı komşularının rahatsız olduğunu ve evine ekip gönderilmesini istediğini söyledi.


-Bir işçi kendi çalıştığı fabrikayı çevreye atık bıraktığı için ihbar etti. “Şikâyette bulunmasam insanlık namına vicdan azabı çekerim” diye duygularını dile getirdi.


-Koku şikâyetinde bulunan bir vatandaşımız; Kasapta mangaldan çıkan et kokusunun iştahlarını kabarttığını belirterek şikâyette bulundu.


 


-Kentsel dönüşümde devlet kredi desteği sağlıyor. Bir vatandaşta bunun üzerine Alo 181'i arayarak ticaret ile uğraştığını durumunun kötü olduğunu faiz oranları ve geri ödeme koşulları uygun olduğu için bu krediden faydalanmak istediğini belirtti.


-Yapılan tespitlerde eski evi depreme dayanıksız çıkan bir vatandaş, alacağı kredi desteği ile villa tarzı bir ev almak istediğini söyledi.


 


-Tekirdağ’dan arayan bir vatandaş kendi komşusunu tarlaya gübre atıp kötü koku yaydığı için şikâyet etti”


- Bursa’dan arayan bir ev hanımı mahallesine yuva yapan kargaların saldırısına maruz kaldıklarını ve çıkardıkları sesten çok rahatsız olduklarını, uyuyamadıklarını ve buna bir çözüm bulunmasını istedi.


-İstanbul’dan arayan bir vatandaş yakın zamanda oluşan yoğun sis tabakasını hava kirliliği zannederek çağrı merkezine şikâyette bulundu.


 


-Kurban Bayramı’nda kurbanlık ineğini acı çektirerek kesimini yapan kasabın acemi olduğunu söyleyen bir vatandaş ise, Kasaplar Odasının telefonunu isteyerek kasabı şikâyet etmek istediğini söyledi.


 -Trafikte seyir halindeyken önündeki otomobilin çevreye bilinçsizce çöp attığını görev bir vatandaş önündeki aracın fotoğrafını çekerek merkeze gönderdi.


-Konya ilinde de bir kreşte hava kalitesi ile ilgili eğitim vermek için ALO 181’den konu ile ilgili bilgiler istedi.


- Bir çiftçi tarlaya yeni fidan diktiğini hava raporlarında yağmur günler olup olmadığını sordu.


-Bir vatandaşımızda sigara dumanının çevreye ne kadar rahatsızlık verdiğini öğrenmek için Alo 181’i aradı.


Geri Dön