21 / 12 / 2024

Alo Tapu zaman israfını önledi!

Alo Tapu zaman israfını önledi!

İdris Güllüce’nin talimatıyla ALO 181 Çağrı Merkezi’ne 15 Eylül tarihinden itibaren eklenen “Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi” hizmetinden ötürü vatandaşlar Bakanlığın bu uygulamasına teşekkür ediyor.



Çevre ve Şehircilik Bakanı İdris Güllüce’nin talimatıyla ALO 181 Çağrı Merkezi’ne 15 Eylül tarihinden itibaren eklenen “Tapu ve Kadastro Çağrı Merkezi” hizmetinden ötürü vatandaşlar Bakanlığın bu uygulamasına teşekkür ediyor.


7/24 hizmet esasına göre görev yapan çağrı merkezi, Tapu ve Kadastro birimlerine yönelik soru, istek, randevu ve şikâyetlerin takibi ile hizmetin iyileştirilmesi işlevlerinin tek bir merkezden etkin, hızlı ve güvenli bir şekilde yürütülmesi sağlanıyor.


 Çağrı merkezinin hizmete açıldığı günden bu yana iletişim hattını vatandaşlar en çok bilgi almak için aradı.


 Buna göre çağrı merkezini Tapu ve Kadastro konularında toplam 2 bin 63 kişi ararken bu aramaların % 96’sı bilgi, % 3’ü şikâyet % 1’ini ise ihbarlar oluşturdu.


 ALO Tapu Hattı en fazla, konut sektörünün de çok canlı olduğu İstanbul’dan arandı. İstanbul’un ardından en fazla arama yapılan iller sırasıyla: Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Adana, Tekirdağ, Kocaeli ve Mersin.


 


Vatandaşların yaptığı bilgi amaçlı aramalarda en çok sorduğu sorular ise şöyle:


- Kentsel dönüşüme katıldık tapu harçlarından da muaf mıyız?


- Taşınmazımızın satışı için ne kadar harç ve vergi vermemiz gerekir?


- Veraset ve intikal işlemlerini nasıl gerçekleştirebilirim?


- Miras kalan arazime konut yapmam için cins değişikliği yapmam gerekir mi?


- Bulunduğum il dışındaki konut veya arazimin satışını gerçekleştirebilir miyim?


- Konutumuzun ada ve parsel bilgilerini alabilir miyim?


- Tapumuzun üzerindeki şerhi kaldırmak için yapmamız gereken işlemler neler?


- Tapuya aile konutu şerhi koymak için hazırlamam gereken evraklar hangileri?


Çağrı Merkezi yoluyla özellikle telefonla randevu ve bilgi almanın kolaylığı sayesinde gereksiz beklemeler ve buna bağlı olarak da birimlerdeki yığılmaların önüne geçilirken vatandaşlar da yaptıkları aramalarda bu uygulamaya ilişkin memnuniyetlerini dile getiriyor.  


 



Geri Dön