Altunbüken Holding gayrimenkul ve turizme girdi!
Kıymetli maden ve mücevher sektörlerinde faaliyet gösteren 75 yıllık Altunbüken Holding, şimdi yeni sektörlere yatırım yapıyor. Geçen yıl 450 milyon lira ciro yapan holding, 'Relux' markasıyla gayrimenkul ve turizme girdi.
Kıymetli maden ve mücevher sektörlerinde faaliyet gösteren 75 yıllık Altunbüken Holding, şimdi yeni sektörlere yatırım yapıyor. Geçen yıl 450 milyon lira ciro yapan holding, 'Relux' markasıyla gayrimenkul ve turizme girdi. Holding, İstanbul ve Bodrum'da iki otel yatıranına birden başladı. Altunbüken, katı atık dönüşümü ve güneş enerjisine de üç yılda 100 milyon lira yatırım yapmayı planlıyor.
Altın ve mücevher alanındaki yatırımları ile öne çıkan Altunbüken Holding'in temelleri 1940 yılında Hüseyin Altunbüken tarafından Malatya'da kuyumculukla atıldı. 1955 yılında İstanbul Kapalıçarşı'ya gelerek faaliyetlerini zaman içinde çeşitlendiren Hüseyin Altunbüken, döviz, kıymetli madenler ve altın takı ticaretine devam etti. Her geçen yıl büyümesine devam eden şirket, ikinci kuşaktan Naci Altunbüken ile Türkiye'de mücevher ihracatı atılımı yapan ilk üç firma arasında yerini aldı. 1980'lerde Turgut Özal'ın Türkiye'yi dışa açma hedefi doğrultusunda başlattığı ihracat teşvikleri sonrasında, Altunbüken, 1990'ların başında ilk mücevher ihracatını ABD'ye gerçekleştirdi.
ÜÇÜNCÜ KUŞAĞA GEÇTİ
Altunbüken Holding, üçüncü kuşak temsilcisi Cem Altunbüken'in 2000'li yıllarda yönetimi devralmasıyla birlikte, 400 çalışanı olan ve 450 milyon lira cirolu altı şirketten oluşan bir holding haline geldi. Altunbüken, kıymetli maden ve mücevher sektörlerinden elde ettiği kazancı gayrimenkul, turizm ve enerji gibi yeni sektörlerde yatırıma yönlendirerek büyüyor. Enerji sektörüne de göz kırpan holding, önümüzdeki üç yıl içinde katı atık dönüşümü ve güneş enerjisine 100 milyon liralık yatırım yapacak. Yeni yatıranlarla birlikte şirketin bu yıl 600 milyon lira, üç yıl içinde de 1 milyar lira ciroya ulaşması planlanıyor.
Şirketin üçüncü kuşak temsilcilerinden ağabey Sinan Altunbüken ise yönetim kurulu üyesi olarak kuyumculuk ve mücevher işlerini yürütüyor.
MARKA YARATTI
Altunbüken Holding ve Relux Yönetim Kurulu Başkanı Cem Altunbüken, Relux markasını yaratarak turizm ve gayrimenkul alanlarında lüks segmentte iddialı yatıranlar yapacaklarını söylüyor.
Relux markası ile lüks konut, ofis ve rezidans projeleri geliştinnek üzere yola çıkan şirket, Ümraniye Tepeüstü'nde Relux RSO 50 Suit & Office projesinden 120 milyon TL, Ataşehir'de yer alan ve kaba inşaatı tamamlanan Relux RFF 35 Finance Flats projesinden 40 milyon TL gelir hedefliyor. Londra'dan Hong Kong'a, yatırımcıların aradığı ihtiyaçlara uygun projeler geliştireceklerini de vurgulayan Cem Altunbüken, "15 yıldan bu yana pırlanta sektöründe iş yaptığımız İngiltere merkezli bir mücevher firmasından Londra'da kendi mülkleri üzerinde Relux ofis-rezidans yatıranı yapmak için davet aldık. Bu konuyu değerlendiriyoruz" diyor. 25 yıldan bu yana inşaat taahhüt işleri de yürüten Altunbüken, yurtiçinde şirket ve fabrika merkezleri olmak üzere 12 büyük taahhüt işine imza atmış durumda. Örneğin, Bağdat Caddesi'ndeki Manolya Sitesi ve Cihan Sitesi gibi sitelerde Altunbüken imzası bulunuyor.
YENİ YATIRIMLAR
Kıymetli maden ve kuyumculuk sektörünün köklü gruplarından biri olan, ABD, Birleşik Arap Emirlikleri, Rusya, İtalya, Almanya, ingiltere ve İspanya gibi 30'dan fazla ülkeye 100 milyon liralık takı ihraç eden holding, Relux markası ile konut, rezidans ve ofis projeleri geliştirip üç yıl içinde 1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedefliyor. Topkapı'da E-5 üzerinde 10 dönüm arazi üzerinde 55 bin m2'lik karma kullanımlı bir proje geliştirmek üzere çalışmalar yürüten şirket, burada yüzde 70'i ofis ve yüzde 30'u rezidans olması planlanan projeye yaklaşık 45 milyon dolarlık yatırım yapacak. Ataşehir ve Zeytinburnu'nda kentsel dönüşüm yapmak üzere çalışmalar da yürüttüklerini belirten Cem Altunbüken, şunları söylüyor: "Ataşehir Barbaros Mahallesi'nde 23 dönüm alanda yürüttüğümüz kentsel dönüşüm çalışmalarında maliklerin yüzde 60'ı ile anlaşmaya vardık. Diğer maliklerle görüşmelerimiz sürüyor. Zeytinburnu Kazlıçeşme'de de fabrika dönüşümü ile ilgili çalışmalar yürütüyoruz. Önümüzdeki dönemde netleşen bir çalışma olursa kamuoyuna açıklayacağız." Faaliyette bulunduğu sektörlere yeni sektörleri de ekleyerek büyüme planları yapan holding, turizm sektöründe de büyümek istiyor.
OTELLE ZİNCİRLEŞECEK
Turizm alanında Relux markası ile otel zinciri kurmayı planlayan Altunbüken Holding, biri Bodrum'da diğeri İstanbul'da iki otelin yatırımına başladı. Altunbüken Holding'in Bodrum Mazı'da yer alan 150 dönümlük arazisinde Relux Marina & Spa adıyla 120 yat bağlama kapasiteli bir marina, yaklaşık 200 yataklı bir otel ve 110 adet villadan oluşan ultra lüks bir projenin inşaatına 2016 yılında başlanması planlanıyor. Arsa bedeli hariç 100 milyon dolarlık yatırım yapmayı planladıkları Bodrum otelinin çok özel bir koyda yer aldığına dikkat çeken Cem Altunbüken, "Burada çok özel ve lüks bir proje geliştireceğiz. Türkiye'nin en özel yerlerinden biri olan Bodrum Mazı'da gelenlerin akıllarında yer edecek ve tekrar gelme konusunda istek yaratacak özel bir proje yapacağız" diyor. Turizm konusunda İstanbul'da da var olmayı önemsediklerini belirten Altunbüken, İstanbul'un en çok tercih edilen turizm bölgelerinden biri olan tarihi yarımadada proje geliştirdiklerini vurguluyor. İstanbul Çemberlitaş'ta yer alan Altunbüken Han'ın da Relux markası ile 110 odalı bir butik otele dönüştürülüp 2016 yılında hizmete açılması öngörülürken, ruhsat aşamasına gelen projeye 7 milyon dolarlık yatırım planlanıyor.
Ekonomist