22 / 12 / 2024

Altyapı koordinasyon birimi!

Altyapı koordinasyon birimi!

Altyapı koordinasyon birimi, büyükşehir belediye başkanlığı bünyesinde Altyapı koordinasyon merkezinin (AYKOME) sekreterya hizmetlerini yürütüyor. İşte Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliğinde bulunan altyapı koordinasyon biriminin g



Altyapı koordinasyon birimi!

Altyapı koordinasyon merkezinin (AYKOME) sekreterya hizmetleri, büyükşehir belediye başkanlığı bünyesinde bu amaçla oluşturulacak alt yapı koordinasyon birimi tarafından yürütülüyor.


Büyükşehir Belediyeleri Koordinasyon Merkezleri Yönetmeliği kapsamında yer alan hükümlere göre, altyapı koordinasyon biriminin görevlerine ve çalışma usul ve esaslarına yer veriliyor.


Altyapı koordinasyon birimi görevleri

MADDE 12 – (1) Alt yapı koordinasyon birimi;

a) Başkanlığın talimatı doğrultusunda gündemi hazırlar, görüşme tutanaklarını ve kararları düzenler, alınan kararları ilgili makamlara gönderir.

             

b) AYKOME’ye üye gönderen kamu kurum ve kuruluşları arasında iletişimi sağlar.

             

c) Alt yapı yatırımı yapan kamu kurum ve kuruluşlarına ait taslak programları birleştirerek kesin program taslağını hazırlar ve AYKOME’nin onayına sunar.

             

ç) Birden fazla kurumca aynı yer ve aynı anda yapılması gereken alt yapı yatırımlarını ortak program taslağına alır ve AYKOME’nin onayına sunar. Kamu kurum ve kuruluşlarının ortak programa alınmayan alt yapı yatırımları için hazırlanan programlara uygun olarak ruhsat verilmesini teklif eder. Ruhsatsız kazı yapılmasını önler. Ruhsatsız kazı yapıldığının tespiti durumunda, kazı yapanlar hakkında gerekli işlemin yapılmasını sağlar.

             

d) Ortak programa alınan alt yapı yatırımları için tranşe, galeri ve tünel gibi inşaat tipini belirler, projesini ve ihale dosyasını hazırlar, alt yapı yatırımları ihale edildiği takdirde ihale komisyonunun sekreterya görevini yürütür.

             

e) Ortak programa girmediği için kurumların kendilerince yapılan alt yapı yatırımlarının AYKOME programına ve kararlarına uygun yapılıp yapılmadığını izler.

             

f) Doğal afet, güvenlik, sağlık gibi önceden belirlenemeyen zorunlu hallerde kazı izni verir.


Altyapı koordinasyon birimi çalışma esas ve usulleri

MADDE 13 – (1) AYKOME’nin görev konuları ile ilgili olarak;

a) Alt yapı yatırımı yapan kurumlar ile ilçe ve ilk kademe belediyeleri müteakip yılın taslak programlarını Eylül ayı sonuna kadar alt yapı koordinasyon birimine iletirler. Alt yapı koordinasyon birimi, taslak programların öngörülen başlama ve bitirme tarihlerini, tranşelerin uzunluğunu, işin önem ve gereğini, ana yol veya tali yol durumlarını, yolun kaplama tipini ve diğer faktörleri göz önüne alarak kesin program taslağı haline dönüştürür ve AYKOME’nin onayına sunar.

             

b) Birden fazla kurumun aynı yerde alt yapı yatırımı yapacağı anlaşılırsa, ortak programa alınan alt yapı yatırımları, teknik bir engel yoksa tranşe içine yerleştirilmesi ve ortak tranşe ile ilgili bütün iş ve işlemler, bu doğrultuda ilk keşif ihale dosyası hazırlanması, kurumların hisselerine düşen gider miktarının belirlenmesi, ortak ruhsatın verilmesi hususlarını tespit ederek AYKOME’nin onayına sunar. Alt yapı koordinasyon biriminin hazırladığı ve ortak yatırıma girmeyen alt yapı tranşelerini AYKOME’nin onayladığı programa ve verilen ruhsata uygun olarak kurumlar kendileri yaparlar.

             

c) Alt yapı programlarının hazırlanmasında, taslakların birleştirilip kesinleştirilmesinde gerekli koordinasyonu sağlar.



Altyapı koordinasyon merkezinin çalışma esas ve usulleri!




Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com



Geri Dön