23 / 12 / 2024

Ankara Hızlı Tren Garı Mayıs’ta açılıyor!

Ankara Hızlı Tren Garı Mayıs’ta açılıyor!

Türkiye’ye ulaşımda çağ atlatan Yüksek Hızlı Trenler’in (YHT) kesişme noktası olan Ankara’da 235 milyon dolar harcamayla tamamlanacak olan ilk havalimanı konseptindeki tren garı baharda hizmete girecek.



Türkiye’ye ulaşımda çağ atlatan Yüksek Hızlı Trenler’in (YHT) kesişme noktası olan Ankara’da 235 milyon dolar harcamayla tamamlanacak olan ilk havalimanı konseptindeki tren garı baharda hizmete girecek.


Cengiz Holding- Limak Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında 6 şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı yolcuların tüm ihtiyacına cevap verebilecek.


Hızlı trenin ulaşımdaki konforunu, havalimanlarında olduğu gibi garda da devam ettirecek olan Türkiye’nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT)  Ankara  garı 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak. Cengiz Holding-Limak Holding-Kolin İnşaat ortaklığında yap-işlet-devret modeli ile yapımı süren Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, Türkiye’nin ilk konsept demiryolu ulaşım ve yaşam üssü olarak hizmete girecek.


Ankara ulaşımın da başkenti

Halen İstanbul, Eskişehir Konya hızlı trenlerinin bağlantı noktası durumundaki Ankara, 2016 yılında Bursa,  İzmir  ve Sivas bağlantılarının eklenmesi ve takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da hizmete girmesiyle ulaşımın da başkenti olacak. Türkiye’nin dört bir yanından her gün yüzbinlerce insanın kesişme noktası olacak Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı aynı zamanda, yolcuların yeme içmeden konaklamaya, toplantılarını yapacakları salonlara ve alışverişlerini yapabilecekleri dünyaca ünlü markaların mağazalarını içinde barındıran bir yaşam alanı olacak.


Günde 120 bin kişi girip çıkacak

Mayıs ayında açıldığında günde 120 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen Ankara YHT Garı ve yaşam alanlarının, yeni hatların tamamlanmasıyla birlikte ziyaretçi sayısının iki katına yükseleceği tahmin ediliyor. Ankara’dan hızlı tren yolculuğuna çıkacaklar, yolcu uğurlayacaklar, ya da yolcu karşılayacak olanlar, Ankara Merkez Metrosuyla kolayca 175 bin metrekare kapalı alanı olan Ankara YHT Garı’na ulaşabilecek. Gardaki yaşam alanlarında yemeğini yiyebilecek, alışverişini yapabilecek yolcular tren saatleri geldiğinde rahat ve hızlı bir yolculuğa çıkacak. Aktarma yapacak yolcular da, diğer trenin saati gelene kadar havalimanlarında olduğu gibi tüm ihtiyaçlarını karşılayabileceği ferah bir garda konforlu zaman geçirebilecekler.


Bürokrasi ve iş dünyasının buluşma noktası

Yüksek hızlı tren garındaki kiralanabilir ofisler, Ankara’ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak. Kentin merkezinde yer alan ve 4000 metrekareye yayılan ofislerde düzenlenecek toplantılar için İstanbul’dan bir iş adamı birkaç saat öncesinden yola çıkarak hızlı trenle Ankara garındaki toplantısına zamanında ulaşabilecek. Toplantıların birkaç güne yayılması durumunda ise 140 odalı 4 yıldızlı otelinde konaklayabilecek. Garın kentin tam merkezinde olması, ziyaretçi sayısını da artıracak. Ankaralılar ‘Yaşamın yeni merkezi’ olacak Ankara garında boş vakitlerini de kaliteli geçirebilecek. 25.000 metrekare yaşam alanı bulunacak projede ayrıca, kafeler, VIP ve CIP salonları, TCDD ofisleri, bilet satış gişeleri ve 2500 araçlık otopark da yer alıyor.


Kar yağdı, rüzgar esti derdi yok

Hava koşullarından etkilenmeyen rötarsız ulaşım sistemi ile hava yolu ulaşımına yeni bir alternatif olarak gelen yüksek hızlı trenler, yolculara zaman tasarrufu sunuyor. Yüksek hızlı trenler, konforlu yolcu salonları ve seyahat esnasında gerekebilecek tüm ihtiyaçlara cevap veren iç donanımı ile standartların üzerine çıkıyor.  Yapılması planlanan yüksek hızlı tren ile Ankara – İstanbul arası 90 dakikaya inerek ulaşımda zaman devrimi gerçekleşecek. Sefer ve vagon sayılarının arttırılarak devam etmesi hedeflenen yüksek hızlı trenler ile mega kent İstanbul’un da ulaşımı raya oturacak.  Marmaray  bağlantılarının tamamlanması ile birlikte İstanbul’un birçok noktasından İstanbul Yüksek Hızlı Tren Ana Garı’na kolayca ulaşılacak.


Haber Gerçek Gündem'de şöyle yer aldı;

YHT, Ankara Garı, 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak. Türkiye'nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara Garı, 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak. Cengiz Holding-LİMAK Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında 6 şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı ile ilgili lansman toplantısı bu akşam Zorlu Center Raffles Otel'de yapıldı. LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi: "Şunu çok iddialı bir biçimde söyleyebiliriz ki; şu anda lansmanını yapmakta olduğumuz yeni Ankara Tren Garımız modern anlamda belki de dünyanın en güzel, belki de en dikkat çekici yapılarından birisi olacaktır. Aynı zamanda eski tren garı ile bağlantılı bir şekilde çalışacaktır. Mayıs ayında açılışını yapmayı planladığımız Ankara Tren Garımızı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil, aynı zamanda bir yaşam, alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan bir buluşma noktası olarak tasarladık. Bir yap-işlet-devret projesi olan Ankara Tren Garımız ihalesini 2013 yılında Cengiz-LİMAK-Kolin grupları olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek kazandık. Toplamda 235 milyon dolara mal olacak projenin bugün itibariyle yüzde 80'ini tamamladık."


OTEL DA VAR, BÜYÜK OTOPARK DA

Nihat Özdemir sözlerini şöyle sürdürdü: "Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği yeni tren garında, 140 odalı bir otelimiz, yeme-içme mekanlarının da bulunduğu 180 adet perakende alanımız ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otoparkımız olacaktır. Ankara Tren Garı, bürokrasi ve iş dünyasının yeni bir buluşma noktası olacaktır. Buradaki kiralanabilir ofisler Ankara'ya sık gelen iş dünyası temsilcilerinin de işlerini kolaylaştıracaktır. 4 bin metrekareye varan toplantı salonlarımız sayesinde, bir işadamı birkaç saat içinde İstanbul'dan hızlı trene binerek Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra tekrar İstanbul'a dönebilecektir. Toplantılarının birkaç güne yayılması durumunda, garın içerisinde bulunan 4 yıldızlı otelimizde de rahatlıkla konaklayabilecektir. Gar bünyesinde VIP ve CIP salonları da bulunacak. Ayrıca 25 bin metrekareye varan sosyal yaşam alanı sayesinde ziyaretçiler ve yolcular kaliteli vakit geçirecekler. Bizim tren garımız dünyanın en modern, en son model tekniklerle yapılmış, en kapsamlı, en geniş, içerisinde oteli dahi bulunan, bir tren garı değil, bir yaşam merkezi olarak tasarladık ve yaptık. Daha süremiz olmasına rağmen çok hızlı bir çalışma temposuyla bu tesisi mayıs ayında tamamlıyoruz."


3. HAVALİMANI İNŞAATI NE DURUMDA?

Açıklamanın ardından, Nihat Özdemir ile Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz basın mensuplarının sorularını yanıtladı. 3. Havalimanı inşaatı sırasında bütçe aşımı olup olmadığına ilişkin soruya Nihat Özdemir, "3. Havalimanı'nda 1 milyar Avro'nun üzerinde harcama yaptık. Biz daha fazla harcama yapmak istiyorduk. 1 milyar Avro harcamayı az bile görüyoruz. Şu ana kadarki harcamalarımız bütçedeki planlamanın ışığında devam ediyor. Şu anda hiçbir maliyet artışı görünmüyor. İnşallah birinci kısım etabı, 6 milyar Avro harcayarak hizmete açmış olacağız" şeklinde cevap verdi. Akkuyu Termik Santrali inşaatını durdurulup durdurulmadığı yönündeki soruya ise Mehmet Cengiz, "Şu anda bize tebilğ edilmiş herhangi bir şey yok. Çalışma devam ediyor. Durdurulacağını zannetmiyorum" karşılığını verdi.


Gerçek Gündem 


Haber Bugün Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Türkiye'nin ilk havalimanı konseptinde yapılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) Ankara Garı, 235 milyon dolar harcamayla tamamlanarak önümüzdeki yılın mayıs ayında hizmete açılacak.


Cengiz Holding-LİMAK Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında 6 şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı ile ilgili lansman toplantısı bu akşam Zorlu Center Raffles Otel'de yapıldı.


LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplantıda yaptığı konuşmada şunları söyledi:


“Şunu çok iddialı bir biçimde söyleyebiliriz ki; şu anda lansmanını yapmakta olduğumuz yeni Ankara Tren Garımız modern anlamda belki de dünyanın en güzel, belki de en dikkat çekici yapılarından birisi olacaktır. Aynı zamanda eski tren garı ile bağlantılı bir şekilde çalışacaktır. Mayıs ayında açılışını yapmayı planladığımız Ankara Tren Garımızı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil, aynı zamanda bir yaşam, alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan bir buluşma noktası olarak tasarladık. Bir yap-işlet-devret projesi olan Ankara Tren Garımız ihalesini 2013 yılında Cengiz-LİMAK-Kolin grupları olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek kazandık. Toplamda 235 milyon dolara mal olacak projenin bugün itibariyle yüzde 80'ini tamamladık."


OTEL DE VAR, BÜYÜK OTOPARK DA

Nihat Özdemir sözlerini şöyle sürdürdü;

“Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği yeni tren garında, 140 odalı bir otelimiz, yeme-içme mekanlarının da bulunduğu 180 adet perakende alanımız ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otoparkımız olacaktır. Ankara Tren Garı, bürokrasi ve iş dünyasının yeni bir buluşma noktası olacaktır. Buradaki kiralanabilir ofisler Ankara'ya sık gelen iş dünyası temsilcilerinin de işlerini kolaylaştıracaktır. 4 bin metrekareye varan toplantı salonlarımız sayesinde, bir işadamı birkaç saat içinde İstanbul'dan hızlı trene binerek Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra tekrar İstanbul'a dönebilecektir. Toplantılarının birkaç güne yayılması durumunda, garın içerisinde bulunan 4 yıldızlı otelimizde de rahatlıkla konaklayabilecektir. Gar bünyesinde VIP ve CIP salonları da bulunacak. Ayrıca 25 bin metrekareye varan sosyal yaşam alanı sayesinde ziyaretçiler ve yolcular kaliteli vakit geçirecekler. Bizim tren garımız dünyanın en modern, en son model tekniklerle yapılmış, en kapsamlı, en geniş, içerisinde oteli dahi bulunan, bir tren garı değil, bir yaşam merkezi olarak tasarladık ve yaptık. Daha süremiz olmasına rağmen çok hızlı bir çalışma temposuyla bu tesisi mayıs ayında tamamlıyoruz."


3. HAVALİMANI İNŞAATI NE DURUMDA?

Açıklamanın ardından, Nihat Özdemir ile Cengiz İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz basın mensuplarının sorularını yanıtladı.


3. Havalimanı inşaatı sırasında bütçe aşımı olup olmadığına ilişkin soruya Nihat Özdemir, “3. Havalimanı'nda 1 milyar Avro'nun üzerinde harcama yaptık. Biz daha fazla harcama yapmak istiyorduk. 1 milyar Avro harcamayı az bile görüyoruz. Şu ana kadarki harcamalarımız bütçedeki planlamanın ışığında devam ediyor. Şu anda hiçbir maliyet artışı görünmüyor. İnşallah birinci kısım etabı, 6 milyar Avro harcayarak hizmete açmış olacağız" şeklinde cevap verdi.


Akkuyu Termik Santrali inşaatını durdurulup durdurulmadığı yönündeki soruya ise Mehmet Cengiz, “Şu anda bize tebilğ edilmiş herhangi bir şey yok. Çalışma devam ediyor. Durdurulacağını zannetmiyorum" karşılığını verdi.


Bugün Gazetesi



Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Toplam 235 milyon dolara mal olacak, 178 bin metrekarelik YHT Garı'nın yüzde 80'i tamamlanmış durumda. Gar, taahhüt edilen süreden önce hizmete açılacak

Alışveriş, konaklama, toplantı ve buluşma merkezi olarak şehrin ortasında planlanan, VIP ve CIP salonlarının da bulunduğu toplam 178 bin metrekarelik alanıyla kaliteli zaman geçirme imkânı da sunacak 7 katlı Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nda sona yaklaşıldı. İki genel seçim ve ekonomideki çalkalanmalara rağmen taahhüt edilen süreden önce bitirilecek olan Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi. 


MAYIS 2016'DA AÇILACAK 

Yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını hatırlatan Özdemir, garın açılışını mayıs ayında planladıklarını kaydetti. Özdemir, yaptıkları 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank'tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandıklarını anlatarak, diğer kısmını da öz kaynakları ile karşıladıklarını ifade etti. 

36 milyon yolcu 

Ankaray, Sincan, Batıkent ve Keçiören metroları ile irtibatlı olacak Ankara YHT Garı'na ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu beklediklerini kaydeden Özdemir, biletleri TCDD'nin satacağını, elde edilen gelirlere kendilerinin karışmayacağını vurguladı. Özdemir, Ankara'da yaşanan terör olayına değinerek güvenliğin kendileri için çok önemli olduğunu bildirdi. 


DÜNYADA 8'İNCİ SIRADAYIZ

Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye şu anda yüksek hızlı tren demir yolu hattı uzunluğu bakımından, ki bu bin 213 kilometredir, dünyada dev birçok ülkeyi geride bırakarak, Avrupa'da altıncı, dünyada ise sekizinci sırada yer almaktadır. Ankara bu anlamda hızlı trenle seyahat konusunda çok önemli bir kesişim noktası olacaktır." 


GÜNDE 100 BİN KİŞİ GELECEK

Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizdi. Özdemir, 178 bin metrekarelik Ankara YHT Tren Garı'nda 25 bin metrekarelik de yaşam alanı olacağını ve burada kaliteli zaman geçirme fırsatı bulunacağını kaydetti. 


YENİ BİR BULUŞMA MERKEZİ

Gar'ın bürokrasi ve iş dünyasının da yeni buluşma noktası olacağını belirten Özdemir, "Kiralanabilir ofisler, Ankara'ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak" dedi. 4 bin metrekareye varan toplantı odaları sayesinde İstanbul'dan bir iş adamının birkaç saat öncesinden yola çıkarak hızlı trenle Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra İstanbul'a dönebileceğini vurgulayan Özdemir, toplantıların birkaç güne yayılması durumunda ise 4 yıldızlı otelde konaklayabileceğini söyledi. 


Sabah


Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi. Özdemir, Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında, mayıs ayında açılışını planladıkları söz konusu garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti. Özdemir, yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını hatırlattı.  


GÜNDE 100 BİN KİŞİ GELECEK  

Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizdi. Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığına işaret ederek, şunları söyledi: "Türkiye şu anda yüksek hızlı tren demir yolu hattı uzunluğu bakımından, ki bu bin 213 kilometredir, dünyada dev birçok ülkeyi geride bırakarak, Avrupa'da altıncı, dünyada ise sekizinci sırada yer almaktadır." 


OTELİ ZİNCİR İŞLETEBİLİR 

Özdemir, Ankara YHT Garı'nın bürokrasi ve iş dünyasının da yeni buluşma noktası olacağını belirterek, "Kiralanabilir ofisler, Ankara'ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak" dedi. Özdemir, ofisler, mağazalar ve yeme-içme mekanlarını kiralama konusunda çalışmaların yapıldığını aktardı. Gardaki oteli tamamen kendilerinin döşeyeceğini belirten Özdemir, oteli işleteceklerini ama uygun bir teklif olursa bir zincire kiralamayı da düşünebileceklerini, zincirlerle bu tür görüşmelerin devam ettiğini anlattı.


300 kişiye iş sağlayacak

Biletleri TCDD'nin satacağını, elde edilen gelirlere kendilerinin karışmayacağını vurgulayan Özdemir, Ankara'da yaşanan terör olayına değinerek, güvenliğin kendileri için çok önemli olduğunu bildirdi. Özdemir, garda 300 civarında personelin çalışacağını açıkladı.


Akkuyu'da  çalışma sürüyor 

Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz ise, Mersin'de inşa edilecek Akkuyu Santralı'nda Rusların inşaatı durdurduğu haberleriyle ilgili, çalışmalarının tüm hızıyla devam ettiğini belirterek herhangi bir durdurma olacağını da zannetmediğini sözlerine ekledi.


Akşam 


Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı,


Ankaraya havalı gar Yüksek hızlı trenlerin kesişme noktası olan Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nın inşasının yüzde 80'i tamamladı. Cengiz Holding- Limak Holding-Kolin İnşaat ortaklığında hayata geçirilen gar; 6 şeritli demiryolu, 140 odalı otel, ofis, toplantı salonları ve 180 mağazadan oluşacak. 235 milyon dolar yatırım değerine sahip, havalimanı konseptindeki ilk tren garı projesi, Mayıs 2016'da hizmete girecek. 


36 MİLYON YOLCU 

Yap-işlet-devret modeli ile hayata geçirilen garı 19 yıl, 7 ay işleteceklerini belirten Limak Holding Başkanı Nihat Özdemir, garı sadece bir ulaşım istasyonu olarak değil; alışveriş, konaklama, toplantı merkezi ve şehrin en orta yerinde bulunan buluşma noktası olarak planladıklarını kaydetti. 175 bin metrekare kapalı alanı olan proje sayesinde katılımcıların kaliteli vakit geçireceğini dile getiren Özdemir, garda kafeler, VIP ve CIP salonları, TCDD ofisleri, bilet satış gişeleri ve 2 bin 500 araçlık otoparkın da yer aldığını anlattı. Nihat Özdemir, şu anda gardan Ankara, Eskişehir, Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizerek, "Ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu bekliyoruz" şeklinde konuştu.


Takvim


Haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


CLK Konsorsiyumu'nun inşa ettiği Ankara Hızlı Tren Garı, bir gardan çok daha fazlasını kapsıyor. İş ve yaşam merkezi olarak tasarlanan projede sona yaklaşıldı.


Cengiz - Limak ve Kolin ortaklığının (CLK) inşa etmekte olduğu Ankara Tren Garı (ATG) mayısta açılıyor. Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, “Burası YİD projesidir. Ortaklığımız 2013’te 19 yıl 7 ay işletme süresi teklifi ile ihalesini almıştı. Yüzde 80’ini tamamladık. Dünya ölçeğinde bir gar yapıyoruz. Bin 213 km ile hızlı tren hattı uzunluğu bakımından Türkiye Avrupa’da 6’ncı, dünyada 12’nci sıradadır. Yeni hatlar geliyor. Ankara, Sivas, Kars; ayrıca Antalya bağlantıları tamamlandığında, bu hatların tamamının kesişme noktası ATG olacak. Londra, New York, Paris garları gibi 1938’de açılan Ankara Garı da simgesel ve tarihi yapılardır. AGT, modern anlamda dünyanın en güzel ve dikkat çekici yapılarından biri olacak" dedi. 


Mimari açıdan hızlı treni andıran bu garın yapımında önemli bir deneyim gerçekleştirdiklerini, kamu özel işbirliği (KOİ) modeli ile ilk kez bir gar inşa edildiğine dikkat çeken Özdemir, "Biz havaalanlarındaki deneyimimizi buraya taşıdık. Bundan sonra da yapılması gerekecek gar projelerine bu uzmanlığımızı taşımak istiyoruz. 235 milyon dolarlık yatırımda 170 milyon dolar kredi kullandık. Denizbank’a desteği için özellikle teşekkür ediyoruz” diye konuştu. 


Bürokrasi ve iş dünyası düşünüldü 


Nihat Özdemir ve ortakları Cengiz İnşaat’ın sahibi Mehmet Cengiz, ile Kolin İnşaat’ın sahibi Celal Koloğlu, ATG tanıtımı ile ilgili basın toplantısında soruları da cevapladı. Ortakların verdiği bilgiye göre, “hava limanı konseptinde” inşa edilen ATG’de birimler satılmayacak. YİD modeline göre süresi boyunca işletildikten sonra mülkiyeti kamuya geçecek. Merkezdeki oteli uluslararası bir zincirin işletmesi konusunda görüşmeler yapılıyor. AGT’yi üç ortağın eşit paylarla ortak oldukları proje şirketi işletecek. 3 ortak başka gar projelerine de girecekler. AGT, “gar” fonksiyonlarının ötesinde bir buluşma, alış veriş ve iş merkezi olarak, Türkiye’nin ilk konsept demiryolu ulaşım ve yaşam üssü” şeklinde inşa ediliyor. 


Günde 120 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen ATG'nin, yeni hatların tamamlanmasıyla ziyaretçi sayısının iki katına yükseleceği tahmin ediliyor. Garın Ankara Merkez Metrosu'yla kolayca 175 bin metrekare kapalı alanı olan Ankara YHT Garı’na ulaşabilecek. 


Yüksek hızlı tren garındaki kiralanabilir ofisler, Ankara’ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak. Kentin merkezinde yer alan ve 4 bin metrekareye yayılan ofislerde düzenlenecek toplantılar için İstanbul’dan bir işadamı birkaç saat öncesinden yola çıkarak hızlı trenle Ankara garındaki toplantısına zamanında ulaşabilecek. Toplantıların birkaç güne yayılması durumunda ise 140 odalı 4 yıldızlı otelinde konaklayabilecek. Nihat Özdemir, İstanbul’un her iki yakasına da gar yapılması gerektiğini, İBB’nin Ankara’daki modeli İstanbul için de değerlendirebileceğini söyledi. ATG tanıtımı için düzenlenen gala yemeğine Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, Ata Holding Yönetim Kurulu Başkanı Erhan Kurdoğlu, Kiğılı’nın patronu Abdullah Kiğılı’nın yanı sıra iş dünyasından birçok isim de katıldı. 


“Akkuyu’da devam ediyoruz”


Cengiz İnşaat’ın sahibi Mehmet Cengiz, Akkuyu Nükleer Santral projesinin inşaatında bir “durdurma” kararının kendilerine tebliğ edilmediğini, inşaatın devam ettiğini söyledi. Nihat Özdemir’de 3. Havalimanı projesinde şimdiye kadar 1 milyar Euro harcama yaptıklarını belirterek, “1 milyar euro harcamayı az bile görüyoruz. Planlandığı gibi gidiyor. Maliyet artışı gözükmüyor. Birinci kısmı 6 milyar euroya tamamlayacağız” dedi.


Rakamlarla ATG


Günde 120 bin, ayda 3.6 milyon ziyaretçi beklenen ATG’de tüm diğer hızlı tren bağlantıları tamamlandığında günlük ziyaretçi sayısının 240 bine çıkması bekleniyor. Şu anda Ankara-Eskişehir, Ankara- Konya, Konya-Eskişehir, Ankaraİstanbul, Konya –İstanbul hızlı tren bağlantıları var. 2016’da Bursa, İzmir ve Sivas; izleyen yıllarda da Antalya, Adana, Erzincan, Kars bağlantısı olacak. Kent içinde de Ankara Merkez Metro İstasyonu ile Ankara Esenboğa Havalimanı ve gar arasında havalimanı ekspresi bağlantıları olacak. 235 milyon dolar yatırımla inşa edilen ATG’nin özellikleri şöyle:


- 140 odalı gar oteli

- Business Center

- Kiralanabilir ofi sler

- Toplantı odaları

- 185 mağazalı AVM

- 2 bin 500 araçlık otopark

- VIP ve CIP Salonları

- Bankalar ve ATM Gişeleri

- TCDD bilet satış ofi sleri

- Hızlı kargo gişeleri

- İlkyardım ünitesi, revir


Dünya


Haber Milliyet Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Havalimanı gibi tasarlanan 235 milyon dolarlık Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nın yüzde 80’i tamamlandı. Cengiz-Limak-Kolin ortaklığı yeni hatlara da talip olacak.


Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı ve Yaşam Merkezi’nde (ATG) sona yaklaşıldı. Eski gar, metro, havaalanı bağlantılarıyla yükselen proje, mayıs ayında açılacak. Toplam 235 milyon dolar yatırım yapılacak gar, 2013 yılında Cengiz-Kolin-Limak ortaklığıyla alınmıştı. Yeni gar, tıpkı havalimanları gibi, konaklama, alışveriş, toplantı alanlarıyla şekillendirildi. 

Gar içinde 140 odalı otel, yeme-içme alanlarını da kapsayan 185 mağaza, kiralanabilir toplantı ofisleri ve 2500 araçlık otopark yer alacak. Konseptin Türkiye, hatta tüm dünyaya örnek oluşturacağını belirten Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, garın bir buluşma merkezi olacağını vurguladı. 

Yap-işlet-devret modeliyle hayata geçirilen Ankara Tren Garı ihalesini 2013 yılında 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek kazandıklarını hatırlatan Özdemir, “Projenin yüzde 80’ini tamamlamış bulunuyoruz. Yaptığımız 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank’tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandık. Kalan kısmını da öz kaynaklarımız ile karşılıyoruz” dedi. 

Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garına yeni eklenecek seferlerle birlikte yoğun ilgi oluşacağını belirten Özdemir, şunları söyledi: 

“Şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferleri yapılıyor. Ancak hızlı trene öyle yoğun bir ilgi var ki, şehir ve sefer sayıları hızla artacaktır. 2016’da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantıları eklenecek. Takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığını tahmin ediyoruz.”


‘Tüm ihalelerde varız’

Özdemir, Türkiye’nin şu anda yüksek hızlı tren demir yolu hattı uzunluğu bakımından, bin 213 kilometreyle, dünyada bir çok ülkeyi geride  bıraktığını, Avrupa’da 6’ncı, dünyada ise 8’inci sırada yer aldığını söyledi. Özdemir, “Ankara, yüksek hızlı tren garlarının ilk ihalesiydi. Havalimanı işletir gibi ele aldık. Türkiye’de bir ilki yaptık. Biz ortaklık olarak bundan sonraki ihalelerde de iddialı olacağız. Yurt dışında da olmak üzere bütün bu projelerde ilgili olmak üzere karar aldık” dedi. 


‘Şimdi bizi gören rekabeti artırır’

İhaleyi tek teklifi vererek alan Limak İnşaat-Kolin İnşaat-Cengiz İnşaat konsorsiyumu olarak şaşırdıklarını belirten Mehmet Cengiz, “İhaleye çok büyük ilgi olur, herkes gelir dedik ama projeye bizden başka teklif veren olmadı, şimdi burayı gören artık rekabeti artırır” dedi. 

TCDD, demiryollarında Yap-İşlet-Devret (YİD) modelinin ilk kez uygulandığı Ankara YHT Garı için ilk olarak 20 Ocak 2011’de ihaleye çıkacağını duyurmuştu. Şartname satın alan firmaların tesisin altından geçmesi planlanan metronun sıkıntı yaratabileceği yönündeki çekinceleri nedeniyle ihale 22 Şubat 2011’e ertelenmişti. 


İptal edilmişti

Bu tarihte de firmaların talebi nedeniyle 2 Mart 2011’e ertelenen ihaleye, Limak İnşaat ve Hindistan merkezli GMR Infrastructure Ortak Girişimi ile İÇTAŞ ve Cengiz İnşaat Ortak Girişimi teklif vermişti. 

Projenin ihalesi daha sonra iptal edilmişti. TCDD, daha sonra ihalenin, YİD modeliyle 17 Temmuz 2012’de yapılacağını duyurmuş ancak şartnameyi alan firmaların talebi üzerine ihale 28 Ağustos 2012’ye ertelenmişti.

 

‘İstanbul garı Haydarpaşa’da yapılabilir’

Cengiz Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Cengiz, Ankara Tren Garı’nın model alınarak mutlaka İstanbul’da da yapılacağını kaydederek, Haydarpaşa’yı işaret etti. Cengiz, “Haydarpaşa civarı düşünülüyor, ama bilmiyoruz. Sonuçta büyük ve değişik bir çalışma İstanbul. İstanbul’da hem Avrupa, hem Anadolu yakasında düşünülüyor” dedi. 

Türkiye’nin kamu-özel ortaklığının (PPP) en iyi örneklerinden olduğunu vurgulayan Özdemir ise, gar, otobüs terminali gibi pek çok işletmenin bu model örnek alınarak yapılabileceğini söyledi. 


Milliyet



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;

Ankara Tren Garı'm erken bitirmeyi planlayan Cengiz- Kolin- Limak konsorsiyumu, tüm YHT projelerine girmeyi planlıyor. 

ANKARA Tren Garı projesini 235 milyon dolar yatırımla vaktinden önce hayata geçiren Cengiz- Kolin-Limak konsorsiyumu, Türkiye'de yapılacak olan tüm Yüksek Hızlı Tren (YHT) garlan projelerine talip oldu.Mayıs 2016'da açılacak olan Ankara Tren Can (ATG) projesinin son durumunu basın toplantısı ile değerlendiren Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, projenin yüzde 80'inin tamamlandığını açıkladı. İlk kez böyle bir projede yer aldıklarını belirten Özdemir, ATG'de gösterdikleri başarı ile üçlü konsorsiyumun rüştünü ispatladığını ve bundan sonraki süreçte de Türkiye'nin tüm yüksek hızlı tren garı projelerine talip olduklarını belirtti. Özdemir "Bu üçlü konsorsiyum iyi bir enerji yakaladı. Yurtdışı projelerinle de ilgileneceğiz" diye konuştu. 


YILDA 35 MİLYON 

Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığını belirtti Yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını anımsatan Özdemir, günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği yüksek hızlı tren garına 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağını söyledi. Özdemir, ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu beklediklerini kaydetti. 


Denizbank ile bir sorun yaşamadık 

TOPLANTIDAN sonra gazetecilerin sorularını yanıtlayan Özdemir, ATG'de 170 milyon dolarlık Denizbank kredisi de bulunduğunu belirtti. Denizbank'ın Rus Sberbank'ın olduğunu da hatırlatan Özdemir "Rusya ile Türkiye arasındaki gerginlik nedeniyle projede herhangi aksama yaşanmadığını ve Denizbank'a da teşekkür ettiğini ifade etti. 3. havalimanında şimdiye kadar 1 milyar avronun üzerinde harcama yaptıklarını ama bu rakamı az bile bulduklarını belirtti. 


Star




Bu haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Toplam 235 milyon dolara mal olacak, 178 bin metrekarelik YHT Garı'nın yüzde 80'i tamamlanmış durumda. Gar, taahhüt edilen süreden önce hizmete açılacak

Alışveriş, konaklama, toplantı ve buluşma merkezi olarak şehrin ortasında planlanan, VIP ve CIP salonlarının da bulunduğu toplam 178 bin metrekarelik alanıyla kaliteli zaman geçirme imkânı da sunacak 7 katlı Ankara Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nda sona yaklaşıldı. İki genel seçim ve ekonomideki çalkalanmalara rağmen taahhüt edilen süreden önce bitirilecek olan Ankara YHT Garı'nın tanıtım toplantısında konuşan Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, toplamda 235 milyon dolara mal olan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı'nın (YHT) bugün itibarıyla yüzde 80'ini tamamladıklarını söyledi. 


MAYIS 2016'DA AÇILACAK 

Yap-işlet-devret projesi olan Ankara YHT Garı ihalesini 2013'te Cengiz-Kolin-Limak olarak 19 yıl 7 ay işletme süresi teklif ederek aldıklarını hatırlatan Özdemir, garın açılışını mayıs ayında planladıklarını kaydetti. Özdemir, yaptıkları 235 milyon dolarlık yatırımın 170 milyon dolarlık kısmını Denizbank'tan 15 yıl vadeli kredi olarak kullandıklarını anlatarak, diğer kısmını da öz kaynakları ile karşıladıklarını ifade etti. 

36 milyon yolcu 

Ankaray, Sincan, Batıkent ve Keçiören metroları ile irtibatlı olacak Ankara YHT Garı'na ayda 3 milyon, senede de 35-36 milyon yolcu beklediklerini kaydeden Özdemir, biletleri TCDD'nin satacağını, elde edilen gelirlere kendilerinin karışmayacağını vurguladı. Özdemir, Ankara'da yaşanan terör olayına değinerek güvenliğin kendileri için çok önemli olduğunu bildirdi. 


DÜNYADA 8'İNCİ SIRADAYIZ

Özdemir, takip eden yıllarda ise Antalya, Adana, Erzincan ve Kars bağlantılarının da açılmasının planlandığına işaret ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Türkiye şu anda yüksek hızlı tren demir yolu hattı uzunluğu bakımından, ki bu bin 213 kilometredir, dünyada dev birçok ülkeyi geride bırakarak, Avrupa'da altıncı, dünyada ise sekizinci sırada yer almaktadır. Ankara bu anlamda hızlı trenle seyahat konusunda çok önemli bir kesişim noktası olacaktır." 


GÜNDE 100 BİN KİŞİ GELECEK

Günde yaklaşık 100 bin kişinin ziyaret edeceği tren garında 140 odalı otel, 185 perakende alanı ve 2 bin 500 araçlık bir kapalı otopark olacağı bilgisini veren Özdemir, şu anda Ankara, Eskişehir Konya ve İstanbul yüksek hızlı tren seferlerinin yapıldığını, 2016'da bunlara Bursa, İzmir ve Sivas yüksek hızlı tren bağlantılarının da ekleneceğinin altını çizdi. Özdemir, 178 bin metrekarelik Ankara YHT Tren Garı'nda 25 bin metrekarelik de yaşam alanı olacağını ve burada kaliteli zaman geçirme fırsatı bulunacağını kaydetti. 


YENİ BİR BULUŞMA MERKEZİ

Gar'ın bürokrasi ve iş dünyasının da yeni buluşma noktası olacağını belirten Özdemir, "Kiralanabilir ofisler, Ankara'ya sıkça gelen iş dünyasının işlerini de kolaylaştıracak" dedi. 4 bin metrekareye varan toplantı odaları sayesinde İstanbul'dan bir iş adamının birkaç saat öncesinden yola çıkarak hızlı trenle Ankara'ya gelip toplantısını yaptıktan sonra İstanbul'a dönebileceğini vurgulayan Özdemir, toplantıların birkaç güne yayılması durumunda ise 4 yıldızlı otelde konaklayabileceğini söyledi. 


Sabah Başkent


Haberi Habertürk Gazetesi'nin yazarlarından Serpil Yılmaz şu şekilde ele aldı;


Kent tarihinin izdüşümü, dini yapılardan sonra belki de en çok tren garlarına yansıyor. 

Elbette ayakta kalabilirlerse... 

İstanbul'da görücüye çıkan Ankara Tren Garı'nın (ATG) gala gecesinde, Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, "koruma-kullanma" dengesini vurguluyor: "Londra, New York, Paris garları gibi 1938'de açılan Ankara Garı da simgesel ve tarihi yapılardır. ATG, modern anlamda dünyanın en güzel ve dikkat çekici yapılarından biri olacak." Özdemir ATG'yi şöyle tanımlıyor: "Mimari açıdan hızlı treni andıran bu garın yapımında önemli bir deneyim kazanıyoruz. 

Ayrıca kamu-özel işbirliği (PPP) modeli ile ilk kez bir gar inşa ediliyor. Ankara, Eskişehir, Konya'dan sonra, Bursa, İzmir, Sivas, Antalya, Adana, Erzurum, Kars bağlantılarının da eklenmesiyle, Türkiye'nin Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarının kesişim garı olacak." ATG ihalesini 2013 yılında, 19 yıl 7 ay işletme süresiyle Limak-Cengiz-Kolin konsorsiyumu almıştı. 235 milyon dolar yatırımla gerçekleşen ATG'ye, Denizbank 170 milyon dolar kredi verdi. 

Sıra, 2016 Mayıs'ında bitirilmesi planlanan ATG'ye perakendecileri çekmeye geldi. 

ATG'yi günde 100 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. Bu sayı en büyük AVM trafiğini (Cevahir AVM bayramlarda 80 bine çıkıyor) geride bırakıyor. 

İçinde 140 odalı dört yıldızlı otel, ofisler, kargo gişelerinin ve toplantı salonlarının da yer alacağı ATG için, "İçinden tren geçen AVM" demek yanlış olmaz... 

Özdemir 185 dükkân yerinin, yüzde 60'ının kiralandığını söylerken; LCW, Kiğılı, Derimod, Roman, Burger King gibi perakende sektörünün lokomotif markalarının temsilcileri de dinleyenler arasındaydı. 

PERAKENDE REKABETİ 

Gala yemeğinde; Özdemir, Kiğılı'nın patronu Abdullah Kiğılı ve Roman'ın patronu Turgut Toplusoy ile oturuyoruz. 

Toplusoy "Bu kadar AVM fazla, köklü markalarımız batıyor" derken, Kiğılı AVM yatrımcılarına "Yürüyün, kim tutar sizi" diyenlerin tarafında yer alıyor. 

Kiğılı'nın "Erkek giyiminde küresel hiçbir marka Türkiye'ye gelemedi. Biz çok güçlüyüz" sözlerine Toplusoy'dan destek geliyor. Kadın markalarında da aynı duruma işaret ediyor. 

Her ikisine soruyorum: Cirolarınızı karşılaştırıyor musunuz? Neden sizden bir küresel marka çıkmıyor? 

Kiğılı'nın yanıtı hazır: Cevahir'de ve İstinye Park'ta satışların yüzde 50'ye yakını yurtdışından gelen turistlere yapılıyor... 

Ciro karşılaştırmasında ısrar edince "Evet Zara (İspanya merkezli perakende devi) yılda 20 milyar dolar ciro yapıyor ama 150 milyon dolar krediyi bir kerede, sıfır faizle alabiliyor. Amerika, Çin'e yatırım yapıyor; Çin, Afrika'yı keşfetti. Küresel rekabetin içinde olamıyoruz." Türkiye'nin 2014 yılında toplam hazırgiyim ve konfeksiyon ihracat tutarı 18.7 milyar dolar oldu. Bu yıl o kadarı da bulmayacak. 

Toplusoy ve Kiğılı'nın "stand up show" tadında geçen sohbetinde sektördeki bağış konusuna da giriyoruz... 

Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın Başbakanlık döneminde Birleşmiş Markalar Derneği ile başlattığı "Yoksul çocuklara giyim yardımı" kampanyasında; LCW'nin 75 bin, Kiğılı ve Koton'un 25 biner çocuğa monttan, gömleğe kadar bayramlarda giysi dağıttığını söyleyen Kiğılı, Toplusoy'un bağış rakamının bunların altında kalmasına sitem ediyor. 

Rekabet iyidir diyelim ama, daha iyisi girişimcilere fırsat eşitliğinin sunulması ve gelir uçurumunun azaltılması olacak... 


Habertürk/ Serpil Yılmaz


Haber Para Dergisi'nde şu şekilde yer aldı;


Türkiye'ye ulaşımda çağ atlatan Yüksek Hızlı Trenlerin (YHT) kesişme noktası olan Ankara'da 235 milyon dolar yatırımla tamamlanacak olan ilk havalimanı konseptindeki tren garı, mayıs ayında hizmete girecek. Cengiz Holding, Limak Holding ve Kolin İnşaat ortaklığı ile yapımı süren tren garında altı şeritli demiryolu olacak. İçinde 140 odalı oteli, ofisleri, toplantı salonları, 180 mağazası da bulunacak tren garı, yolcuların tüm ihtiyacına cevap verebilecek. Günde 120 bin kişinin kullanması beklenen Ankara YHT Garı ve yaşam alanlarının, yeni hatların tamamlanmasıyla birlikte ziyaretçi sayısının iki katına yükseleceği tahmin ediliyor. 


Para


Geri Dön