23 / 12 / 2024

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nda altyapıları çalışmaları tamamlanıyor!

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nda altyapıları çalışmaları tamamlanıyor!

2022 yılı bütçesi TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda Ankara-İzmir YHT projesi hakkında açıklama yapan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı Projesi'nin son durumu hakkında bilgi verdi. 



Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2003'ten bugüne ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projelere 1 trilyon 131 milyar 400 milyon lira yatırım yapıldığını dile getirdi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Bakanlığın faaliyet alanlarının tümünün, Türkiye'nin bütünsel kalkınması için gerekli olan altyapının temel ayaklarını inşa ettiğini anlatan Karaismailoğlu, "2003'ten bu yana ulaşım ve iletişim alanında çok büyük ve önemli projelere 1 trilyon 131 milyar 400 milyon lira yatırım yaparak hayata geçirdik." şeklinde konuştu.

"Yol bizi nereye götürürse" demediklerini, gidecekleri yolu Türkiye'nin gelecek perspektiflerine göre çizerek, hedefler doğrultusunda cesur ve kararlı tavırla yürüdüklerini dile getiren Karaismailoğlu, şunları söyledi: 

"Yaptığımız büyük işleri rakamlarla ifade etmek gerekirse, yatırım harcamalarımızda yüzde 61'lik payla kara yolu birinci sırada yer alıyor. Demir yolunun 2013'te yüzde 33 olan yatırımlardaki payını, 2021 yılında yüzde 48'e çıkardık. Bu oran 2023'te yüzde 63,4 olacak. Yatırımların daha hızlı tamamlanarak vatandaşlarımızın hizmetine sunulabilmesi, bizim için son derece önemli. O nedenle alternatif finansman kaynaklarını da değerlendiriyoruz. Bunun için özel sektörün dinamizmini de harekete geçirdik. Böylece toplam 301,7 milyar liralık Kamu Özel Sektör İş Birliği projesini başlattık. Söz konusu yatırımların yüzde 82'si tamamlandı. Yapımı devam eden Kamu Özel Sektör İş Birliği projeleriyle 30,3 milyar lira daha yatırımı ülkemize kazandırmayı hedefliyoruz."

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı nda altyapıları çalışmaları tamamlanıyor!

Bakan Karaismailoğlu, yatırım portföyünde 481 proje olduğunu söyleyerek "Projelerimizin toplam büyüklüğü 743 milyar lira. Bunda yaklaşık 415 milyarlık nakdi gerçekleşme sağladık. Bunca titiz ve teknik çalışmayı eş zamanlı sürdürebilmek ve ortaya dev eserler çıkarabilmek için uzmanlaşmış ve geniş bir ekiple çalışıyoruz." bilgisini aktardı. Ülke sathında 2 bin 297 şantiyede yükleniciler tarafından çalıştırılan 107 bin 698 kişiyle yaklaşık 241 binden fazla kişinin ulaşım ve iletişimin sunduğu iş imkanlarından yararlandığını söyleyen Karaismailoğlu, Türkiye'nin kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerine uzanan merpenlerin taşlarını her koşulda eksiksiz dizmenin, en büyük görevleri olduğunu söyledi.

"Taşımacılık maliyetlerinin düşürülmesi için çalışıyoruz"

Karaismaloğlu, son 19 senede demir yollarına toplam 220,7 milyar lira yatırım yaptıklarını söyleyerek "İlerleyen yıllarda kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa'ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30'unun geçişini Türkiye'ye kaydırmak için çalışıyoruz. Orta Koridor ve BTK güzergahından yılda 1500 blok tren işletmeyi ve Çin-Türkiye arasındaki toplam 12 günlük seyir süresini 10 güne düşürmeyi hedefliyoruz. Demir yollarımızda 2021 yılı yük taşıma hedefimiz, 36,11 milyon ton. YHT ulaşımını '4 destinasyonda 13 il' ile ülke nüfusunun yüzde 44'üne ulaştırdık. Toplam yolculuk sayısı 58,6 milyonun üstüne çıktı." dedi.

Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları dahilinde yük taşımacılığında demir yolunun payını ilk etapta yüzde 5'ten yüzde 10'a çıkarmayı amaçladıklarını söyleyen Karaismailoğlu, bunun yanı sıra taşımacılık maliyetlerinin düşürülmesi için de çalıştıklarını belirtti.

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı nda altyapıları çalışmaları tamamlanıyor!

Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarıyla ilgili de bilgi aktaran Karaismailoğlu, "Ankara-Sivas YHT hattının altyapı yapım çalışmalarında yüzde 95 fiziki ilerleme sağladık. Balışeyh-Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine başladık. Proje tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki demir yolu seyahat süresi, 12 saatten 2 saate düşecek." değerlendirmesini yaptı. 

Ankara-İzmir Hızlı Tren hattı altyapı çalışmalarında yüzde 47 fiziksel ilerleme sağladıklarını söyleyen Karaismailoğlu, Ankara-İzmir arasında 14 saat olan demir yolu seyahat süresini 3,5 saate indireceklerini hat bittiğinde 525 kilometrelik mesafede yılda yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınmasını amaçladıklarını söyledi.

Türkiye açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değeri taşıyan Yavuz Sultan Selim Köprüsü demir yolu ulaşımıyla iki kıtayı birbirine bir kez daha entegre edeceklerine dikkati çeken Karaismailoğlu, Hızlı Tren hatları ile beraber konvansiyonel hatlarda da iyileştirme çalışmalarını hız kesmeden devam ettiğini bu sayede demir yollarının yolcu ve yük taşıma kapasitesini artırdıklarını vurguladı.
 

Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren projesinde son durum ne?


Geri Dön