11 / 05 / 2024

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.



Karar defterini mutlaka noter ile tasdik ettirin. Karar defterine apartmanla ilgili yapılan toplantılarda alınan kararları yazmalısınız. Site veya apartman toplantılarında alınan kararları not etmelisiniz. Yine bu toplantıda alınan kararların geçerli olması için apartman sakinlerinin katılımının yarıdan fazla olması gerektiğini unutmamalısınız. 

Yönetici olduğunuz süre boyunca toplanan avansları ve paraları gerektiği durumlarda almak üzere bir bankada kendi isminize fakat apartman yöneticisi sıfatınızı göstererek hesap açtırmalısınız.

Yönetici olduğunuz süre boyunca normal yönetim giderlerine katılmazsınız. Bu konunun mutlaka yönetim planında belirtilmesi gerekiyor. Belirtilmemesi hâlinde sizden sonra gelecek dönem yöneticiler, hissenize düşen normal yönetim giderinin yarısını faiziyle beraber talep edebilir.

Gider ve gelir kalemleri için noter tasdikli işletme defteri tutulmalıdır. Bunun işletme defteri olması yeterli olacaktır. Apartman Yönetimlerinin Vergi Usul Kanunun Hükümleri kapsamında defter tutma yükümlülüğü bulunmaz.

İşletme defterinin sağ tarafında gelirleri, sol tarafına ise gider kalemlerinin yazılması gerekir. Apartman için yapılan giderlerin belgeli olması gerekir. Yapılan harcama tutarları fatura ve fiş düzenleme kapsamında olan kişilerden alınmışsa, mutlaka fatura veya fiş almaya özen göstermelisiniz. Fatura ve fiş alınmadan yapılan harcamalarda ise gider pusulası düzenlenmeli ve işi yapan kişinin ismi, soy ismi, adresi ve imzası gider pusulasında yer almalı.  

 Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Çoğunlukla aidatlardan olan apartman gelirlerinde tahsil edilen aidatlara karşılık olarak makbuz düzenlenmesi gerekir. Makbuzun üzerinde hangi daireden, kimden ya da hangi aya ait olduğunu gösteren bilgiler yer almalı.

Apartman yöneticiliği yapanların, yukarıda yer alan hususlara dikkat etmesi gerekiyor. Bu şekilde ileride karşı karşıya kalınacak problemlerin önüne geçilirken, özellikle yapılan giderlerin belgelendirilmesinde özen gösterilmesi faydalı oluyor. Bu özenin gösterilmemesi hâlinde apartman genel kurulunda aranılsa bile görevi suistimal ve yedi eminliği suistimal suçlamasıyla karşılaşılabilir.

APARTMAN YÖNETİCİSİNİN GÖREVLERİ

Aidat toplama, fatura ödeme, binada oluşan herhangi bir problemi çözme konusunda yetkisi olan apartman yöneticileri, daire sakinlerinin şikâyetlerini dinleyerek, ortadaki problemleri çözüme kavuşturmak için uğraşır. Bina genelini ilgilendiren sorunlar, asansör bakımları, binadaki temizlik işlerinin yaptırılması gibi işleri, apartman görevlisi yaptırır. 

Binadaki kuralları belirleyen apartman yöneticisi, tüm apartman sakinlerinin kurallara uymasını sağlar, yapılan toplantılara başkanlık eder.

Ev sahibi aidat öder mi?


Geri Dön